גזית גלוב רכשה שלושה נכסים בארה"ב ב-63 מיליון דולר

את הנכסים רכשה החברה-הבת גזית Horizons • האחד ממוקם בברוקלין, והשניים האחרים בבוסטון

קבוצת הנדל"ן המסחרי גזית גלוב  ממשיכה להרחיב את פעילותה בערים מרכזיות בחוף המזרחי של ארה"ב. אתמול (ה') דיווחה הקבוצה על רכישת שלושה נכסים נוספים, בתמורה ל-63 מיליון דולר, שהגדילו את מספר נכסיה בארה"ב לשישה.

גזית גלוב הקימה ביוני אשתקד חברה בת בשם גזית הורייזנס (Gazit Horizons), שמשמשת כזרוע הפעילות הפרטית שלה בארה"ב. לזרוע הפעילות החדשה גויס אז צוות מקומי שצמח בחברת אקוויטי וואן (שאותה מכרה גזית גלוב אשתקד לחברת ריג'נסי סנטרס) בראשותו של ג'ף מועלם, והמטרה המרכזית היא רכישה של נכסים מסחריים במרכזי ערים גדולות וצומחות, בעלות צפיפות אוכלוסין גבוהה.

במכתב לבעלי המניות לסיכום 2017, כתב מנכ"ל גזית גלוב, חיים כצמן, כי לצוות שגויס בארה"ב ניסיון עשיר והיכרות עמוקה עם שוקי היעד שבהם פועלת הקבוצה. "רכשנו שלושה נכסים, בניו-יורק, במיאמי ובבוסטון, בהיקף של כ-450 מיליון שקל (כ-130 מיליון דולר, ע' כ'). אנחנו מתכוונים להמשיך להגדיל את התיק הזה להיקף של כ-2-3 מיליארד דולר תוך שלוש עד חמש שנים", כתב כצמן בסוף מארס השנה.

בהמשך להצהרה זו, דווח כאמור ביום חמישי האחרון כי הצוות בראשות מועלם השלים עוד שלוש עסקאות. בעסקה הראשונה, הצטרפה גזית הורייזנס כשותפה בהסכם החכירה של הנכס Ceasar's Bay Bazar, הממוקם ברובע ברוקלין שבניו-יורק. במסגרת ההסכם, היא רכשה גזית 41% מהשותפות בנכס ו-50% מזכויות ההצבעה בו.

הנכס המסחרי בברוקלין, בעל שטח להשכרה של כ-28 אלף מ"ר, משתרע על קרקע של 56.6 דונם, וממוקם על קו המים המזרחי של שפך נהר ההדסון אל הים. לדברי גזית גלוב, מדובר באחד הנכסים בעלי מחזור המכירות הגבוה ביותר באזור ניו-יורק, כאשר ברדיוס של 5 ק"מ מסביב לו מתגוררים כ-700 אלף איש (1.4 מיליון איש מתגוררים ברדיוס של 8 ק"מ מסביב לנכס).

נוסף על כך, נרכשו כאמור עוד שני נכסים באזור Downtown Crossing שבבוסטון, סמוך לנכס ברחוב ווינטר 41 שכבר בבעלותה של גזית גלוב. נכס אחד שנרכש ממוקם ברחוב וושינגטון 467, ואילו הנכס השני ממוקם ברחוב ווינטר 43. לדברי החברה הנכסים ממוקמים באזור הומה הולכי רגל, סמוכים לשתי תחנות מטרו ומוקפים באזורי מסחר, מסעדות, מלונות ומגורים.

נכסים מסחריים באזורים אורבניים

לדברי ג'ף מועלם, מנכ"ל גזית הורייזנס, "הרכישות בברוקלין ובבוסטון הן המשך יישום האסטרטגיה לאיתור נכסים מסחריים באזורים אורבניים, אשר אינם בני תחליף בשוקי המטרה שהגדרנו. הנוכחות המקומית בשווקים אלה אפשרה את זיהוי ההזדמנויות, ואנו מצפים שהן יציגו תוצאות חזקות כבר בעתיד הקרוב. אנחנו שמחים להוסיף את שני הנכסים לתיק שלנו באזורים הקריטיים הללו".

כצמן, בעל השליטה ומנכ"ל גזית גלוב, השתתף ביום רביעי האחרון בכנס עושים שוק של גלובס. בכנס הוא הדגיש, כי אינו מקבל את הדעה השולטת בעולם כיום, שלפיה המכירות באינטרנט יהרגו את המסחר בקניונים. להערכתו של כצמן, המסחר המקוון הוא טרנד שיהפוך לכלי נוסף בארגז הכלים של הקמעונאים, ומשכך הנדל"ן במיקומים המרכזיים יהפוך לחשוב עוד יותר, כי כל הקמעונאים יהיו חייבים שם חנויות לחיזוק המותג.

עוד הדגיש כצמן, כי התופעה המרכזית בעולם כיום היא האורבניזציה. "יש תנועה של אנשים למרכזים העירוניים הגדולים, ויחד עם זה יש טרנד בקמעונות של יציאה מאזורים שבהם יש ירידה באוכלוסין". משכך, הקניונים שיתקשו לשרוד, להערכתו, הם אלו הממוקמים באזורים משניים, שבהם אין חובה לקמעונאים להמשיך ולהחזיק חנויות.