חברת החשמל נערכת ליישום הרפורמה - שטרם אושרה

בחח"י הוקם פורום שכולל 100 מנהלים ויהיה אחראי על מכירת תחנות הכח והוצאת ניהול מערכת החשמל לחברה ממשלתית חדשה, בהתאם לסיכומים מול המדינה

בחברת החשמל לא ממתינים לאישור הרפורמה בכנסת, וכבר התחילו להיערך לשינוי המבני אותו תעבור החברה בשנים הקרובות. לצורך כך, בחברה הקימו את "פורום המאה" שכולל 100 המנהלים הבכירים בחברת החשמל. המטרה - לחבר את דרג המנהלים הבכיר למשימות הנדרשות לביצוע מיידי על מנת לעמוד ביעדים שהוצבו בהסכמות על הרפורמה במשק החשמל שאושרה לפני שבוע בממשלה.

הנושא המרכזי עליו צפוי לעבוד הפורום הוא ללא עוררין מכירת תחנות הכח של החברה, בהתאם ללוחות הזמנים ההדוקים שנקבעו במו"מ מול המדינה, וכן הוצאת ניהול מערכת החשמל לחברה ממשלתית חדשה שתוקם.

בשבוע שעבר נערכה ההתכנסות השנייה של הפורום, במהלכה נפרשו בפני המנהלים תכניות הביצוע וכלים לליווי התהליך ברמה האנושית הנדרשת ממהלך בסדר גודל כזה, הכולל הוצאה לגמלאות של 1,800 עובדי החברה. פורום המנהלים מורכב ממנהלים בכירים ובהם סמנכ"לים, מנהלי תחנות הכח ומנהלי אגפים, אשר צפויים לעבור לחוזה העסקה אישי, כחלק מההבנות שהושגו במתווה.

מדובר במהלך מורכב אשר זוכה ללא מעט ביקורת וחחשות בקבוצת המנהלים, במיוחד בקרב מנהלים עם ותק אשר ארגון העובדים היווה להם עד היום מסגרת תומכת ומגינה. המסר שהועבר למנהלים היה חד משמעי - מי שלא עובר, לא יוכל להישאר בחברה.

את פורום המאה הקים עמית אוברקוביץ, סמנכ"ל משאבי האנוש בחברה אשר היה אחד הגורמים הדומיננטיים בניהול המשא-ומתן מול ארגון העובדים ומול המדינה. חטיבת משאבי אנוש בנתה תכנית מקיפה לשינוי שבבסיסה ההבנות על פיטורי 1,800 עובדים.

מנכ"ל החברה עופר בלוך סיכם את היום ואמר כי "יצאנו מהיום הזה עם ההבנה לאן אנחנו הולכים. מה המשמעות העמוקה של הרפורמה במובן של ניהול החברה בשנים הקרובות, תוך התייחסות גם לבעיות ולמורכבות של השינוי. מהיום אנחנו מפסיקים לדבר על רפורמה ומתחילים לדבר על השינוי העמוק בכל המובנים בחברת החשמל. זו המשימה שלנו לחודשים הבאים ולשנים הקרובות".

על פי אחד הנוכחים בהתכנסות הפורום, "התחושות במפגש היו מעורבות, לצד חששות ותחושה של אבדן הדומיננטיות של החברה במשק כמונופול הועלו גם חששות אישיים של המנהלים לגבי עתידם. יחד עם זאת הושגו שורה של הבנות והישגים על חשיבות השינוי הגנטי בחברה, תוך דגש על הלקוח וצרכי הלקוח העתידיים מתוך ההבנה שהתחרות כבר בפתח וכי לא רחוק היום שהחברה תתמודד עם עזיבה של לקוחות כחלק מפתיחת השוק לאספקה".