דירקטוריון כלל ביטוח יכריע: המנכ"ל - ענת לוין או יורם נוה

על פי הערכות ההתלבטות על זהות מנכ"ל קבוצת הביטוח הצטמצמה לשניים, לאחר "שיחת הנזיפה" מרשות שוק ההון • ברשות שוק ההון לא מרוצים מהתנהלות הבורד, ויעדיפו לראות דמות בעלת ניסיון ניהולי בביטוח

ענת לוין / צילום: איל יצהר
ענת לוין / צילום: איל יצהר

בשעות אלה מתבלטים חברי דירקטוריון כלל עסקי ביטוח  מי יהיה המנכ"ל של החברה. על פי הערכות הדירקטוריון מתלבט בין שני מועמדים פנימיים: ענת לוין, מנהלת ההשקעות הראשית של הקבוצה, ויורם נוה, מנהל מחלקת משאבים. על פי גורמים בסביבת החברה נוה, האחראי על משאבי האנוש, נחשב מקורב מאוד לוועד העובדים בחברה, ואילו לוין נחשבת כמי שהוועד ישמח שלא תמונה. המינוי המסתמן מפתיע לאור כך שבחודשים האחרונים יו"ר החברה דני נוה, וחברי הבורד, והנאמן למניות השליטה בחברה מטעם הפיקוח על הביטוח, משה טרי, העדיפו להביא דמות ניהולית מחוץ לחברה.

הליך חיפוש מנכ"ל כלל ביטוח הבא החל באמצע מארס האחרון, כשהמנכ"ל איזי כהן הודיע על פרישתו, במפתיע. נוה שימש קודם לתפקידו הנוכחי כמנכ"ל כלל פיננסים, ובעבר היה בכיר ברשות ני"ע, משם יש לו היכרות עם הנאמן משה טרי, שהיה בעבר יו"ר רשות ני"ע. לוין הינה מנהלת השקעות מוכרת ובכירה, והייתה בתפקידי ניהול בכירים במערכת הפיננסית, הגם שגם לה, כמו לנוה, אין ברזומה ניהול חטיבות ופעילויות ביטוח.

בחודשים האחרונים, מאז פרישתו של המנכ"ל הקודם איזי כהן, מינה דירקטוריון החברה ועדת איתור שכללה את היו"ר דני נוה, ואת הדירקטוריות השופטת בדימוס ורדה אלשייך, ד"ר רחל אדטו, מלי מרגליות, והדירקטור גד ארבל - ושלא הצליחה לסמן מועמד מועדף שיעבור את משוכת אישור הנאמן למניות השליטה. בין היתר דווח כי ישנם ארבעה מועמדים פנימיים: דניאל כהן, משה ארנסט, נוה ולוין, ועליהם נוספו מועמדים חיצוניים, בהם יובל גביש מדיסקונט, אייל בן סימון מהפניקס, שי פלדמן מ-AIG ישראל, ראובן קפלן, שהיה בכלל ביטוח בעבר, ומוטי רוזן, שבעבר ניהל את מנורה מבטחים ואת הראל.

בסביבת רשות שוק ההון מעדיפים כי המינוי בכלל ביטוח יהיה של דמות בעלת ניסיון בביטוח, כך שהכניסה לכלל תהיה חלקה ככל הניתן - וזאת בצל מצבה העסקי המאתגר ובגלל היקפי פעילותה הניכרים (שמשפיעים מאוד על הציבור הרחב). עם זאת, נראה ששאיפה זו של הרגולציה לא הייתה בהכרח מה שהוביל את חברי הדירקטוריון בכלל ביטוח, שהתלבטו לבסוף בין שתי דמויות פנימיות, אך לא מתחומי הביטוח. כמו כן, לאורך חודשים אמרו גורמים המקורבים להליך כי ההעדפה של המחליטים הינה להביא מנכ"ל מבחוץ. עתה נראה שלבסוף הוחלט בדירקטוריון החברה למנות מתוך החברה.

ככל הידוע, ברשות שוק ההון, שטרי פועל כנאמן למניות השליטה מטעמה, ושמפקחת על כלל ביטוח, מאוד לא מרוצים מהתנהלות דירקטוריון כלל ביטוח בהליך בחירת המחליף של איזי כהן. ככל הידוע ברשות רואים במה שקרה בכלל ביטוח, כהליך לא ראוי, ובמסגרת זו הם אף זימנו אליהם את הנוגעים בדבר לשיחה חריגה, שהיה מי שהגדיר אותה כשסטירת לחי ונזיפה, במטרה לעורר את הבורד לקבל החלטה.

זה קרה לאחר שוועדת האיתור והנאמן לא הצליחו להתכנס למועמד מוסכם ופסלו זה את המועמד המוביל של זה. לבסוף הסתמן שטרי ונוה יסכימו על פשרה לפיה תמונה ענת לוין לממלאת מקום מנכ"ל, מה שיאפשר לצדדים לדחות את קבלת ההחלטה הסופית בעוד כמה חודשים. ברשות לא הסכימו למינוי זמני ובמסגרת הפגישה החריגה שהתקיימה ביום חמישי הורו לנוה ולטרי לפעול בהקדם המיידי למינוי מנכ"ל קבוע.