ערך שני: "גלובס" יפעל על בסיס מידע אמין, מתוך כבוד וסובלנות למידע, למורכבות ולמגוון הדעות, המגזרים והאינטרסים

גיוון המשתתפים בשיח יוכיח עצמו לא רק בהעמקת השיח והשפעה על סדר היום אלא גם בבידול ובמיצוב המותג "גלובס" • בוועידת ישראל לעסקים העלינו דרמטית את אחוז הנשים. היה גם ייצוג רב לקהל חדש: חרדים, נציגי ארגונים חברתיים וצעירים

"גלובס"
"גלובס"

בכלי תקשורת אמריקאים, כך אוהבים לספר, יושבים עשרות "בודקי עובדות". הם עוברים על כול חומר שמגיע, בודקים, חוקרים ומוודאים. בעיתונות בישראל אין מקצוע כזה. אבל כול אחד מכתבי ועורכי "גלובס" מתפקד כ"בודק עובדות" בפני עצמו: מצליב מידע ומוודא נתונים לפני הפרסום, פעם, פעמיים וכמה שצריך.

ובפראפרזה על המשפט הצבאי המוכר: אם יש ספק - אין פרסום: אם אנו לא יכולים לאמת - לא נפרסם. גם אם לעתים זה יביא אותנו לפספוס של סיפור בלעדי.

וגם אחרי כול זה, יש לנו טעויות. כשנדע שטעינו, נודה בכך, נספר מה קרה, ונעשה הרבה כדי ללמוד מהם ולא לחזור עליהן.

אנחנו עושים עבודה כדי לשפר את נהלי לקיחת התגובות שלנו, וכשאנחנו לא לוקחים אותן כנדרש לדעתכם - אנא, האירו את עינינו.

פעם היה נדמה שאת הכלכלה בארץ עושים רק אנשים מסוג אחד וחברות מסוג אחד. היום אנחנו יודעים שאת המשק הישראלי בונים אנשים וחברות מכול הסוגים: חרדיות המנהלות חברות, צעירים בשרוואל וגופיה שמקימים סטארטאפ, צעירות בג'ינס שמייצאות חוכמה לכול העולם, יוצאי אתיופיה, ערביות, מתנחלים, עסקים קטנים ובינוניים ועוד רבים וטובים שלא מגיעים בתוך אותה חליפה מוכרת. גם אותם אנו רוצים להראות, לשמוע ולהשמיע.

בוועידת ישראל לעסקים שהתקיימה השנה הצלחנו להעלות דרמטית את אחוז הנשים הדוברות מכ־%‭18‬ בשנה הקודמת לכ־%‭43‬ השנה, וכך גם בוועידת ישראל לנדל"ן (כ־%‭.(40‬ מדובר על נוכחות יוצאת דופן, אשר זכתה לתגובות רבות ברשתות החברתיות ובתקשורת. בוועידה הזו, כמו גם בוועידות הנוספות שעשה "גלובס" השנה, היה הפעם ייצוג גבוה יותר לקהל שלא תמיד מגיע אליהן: חרדים, נציגי ארגוני חברתיים ועמותות וצעירים שעושים את תחילת דרכם בעולם העסקים.

כמובן שזו רק ההתחלה. אבל המטרה שלנו ברורה. אנו מאמינים כי גיוון המשתתפים בשיח יוכיח עצמו לא רק בהעמקת השיח והשפעה על סדר היום אלא גם בבידול ובמיצוב המותג "גלובס", בעלייה במספר המינויים וברווחיות.