אינטרנט זהב: "יורוקום לא מציגים אלטרנטיבה לעסקה הנרקמת"

החברה השיבה לדרישת נציגי הבנקים הנושים ביורוקום לעצור את את מכירת השליטה בבזק לאחים נוימן

האחים נוימן / צילום: ענבל מרמרי
האחים נוימן / צילום: ענבל מרמרי

אינטרנט זהב לא נותרת חייבת, ומשיבה היום במכתב חריף לבנקים. היום (א') פורסם ב"גלובס" כי המנהלים המיוחדים ביורוקום, שהם עורכי הדין של הבנקים, שיגרו מכתב לחברה וקראו לה לעצור באופן מיידי קידום עסקה למכירת השליטה בחברה הבת בי קום (בעלת השליטה בבזק) לאחים נוימן

"במהלך השבועות האחרונים חוזרים ומנסים המנהלים המיוחדים מטעם יורוקום להכפיף את אורגני החברה שלא כדין לאינטרסים של יורוקום, כבעלת השליטה בחברה, תוך פגיעה וחוסר אכפתיות לאינטרסים הדחופים של החברה עצמה", כותבים עורכי הדין של אינטרנט זהב גיא גיסין ויעל הרשקוביץ.

באשר לטענות המנהלים המיוחדים כי העסקה הנרקמת למכירת השליטה בבזק לאחים נוימן היא מחטף, כותבים באינטרנט זהב: "בניגוד גמור לאמור במכתבכם, החברה ניהלה תהליך בחינת שוק ארוך ומורכב, ישראלי ובינלאומי ומכתבתכם מתאר מצג שווא בעניין זה בלשון המעטה".
עוד נכתב: "לא רק שבניגוד לטענותיכם, החברה אינה פועלת באופן נחפז, אלא שהמנהלים המיוחדים עצמם הם המבקשים לנסות ולסכל את תוצאותיו המוצלחות של תהליך זה, אשר הושג בתנאי שוק קשים".

במכתב התשובה מועלות טענות נגד המנהלים המיוחדים של יורוקום עורכי הדין פיני רובין, אמנון לורך ואורי גאון. "המנהלים המיוחדים לא מציעים ואינם מציגים אלטרנטיבה עדיפה לעסקה הנרקמת ואינם מעמידים כל בטוחה או התחייבות למקרה שהעיכוב שייגרם מהיענותם לדרישתם זו יגרום לנזקים לחברה".
עוד במכתב: "ניסיון המנהלים המיוחדים להלך אימים על הנהלת החברה באמצעות איומים מרומזים יותר ופחות בנוגע לניגוד העניינים נועדה רק כדי לסכל את העסקה מבלי שהמנהלים המיוחדים יצטרכו לשאת באחריות לנזקים מסיכולה. אישור העסקה מתבצע לפי הדין תוך הסתייעות במיטב היועצים והמומחים".

באשר לכוונת המנהלים המיוחדים למנות חמישה דירקטורים חדשים ולהשיג רוב בדירקטוריון אינטרנט זהב, אומרים על כך בתגובה לחברה כי: "שינוי הרכב הדירקטוריון כמבוקש ע"י המנהלים המיוחדים עשוי לפגוע במיצוב החברה מול גורמי דירוג, אנטרופי ובעלי האג"ח".