ביהמ"ש: צו מניעה זמני למכירת השליטה בבזק לאחים נוימן

המנהלים המיוחדים של יורוקום ביקשו צו מניעה למכירת בי קום, שמחזיקה בבזק, לאחים נוימן • בית המשפט העניק צו מניעה זמני וקבע כי הצדדים יעבירו את עמדתם בנוגע לצו עד ליום רביעי בצהריים

האחים צחי וחן נוימן / צילום: ענבל מרמרי
האחים צחי וחן נוימן / צילום: ענבל מרמרי

המנהלים המיוחדים של יורוקום (עורכי הדין של הבנקים הנושים של החברה) ממשיכים במאבקם למנוע את העסקה למכירת בי קום  לאחים נוימן. היום (ב') הגישו המנהלים המיוחדים, עורכי הדין פיני רובין, אמנון לורך ואורי גאון, בקשה לבית המשפט לקבלת צו מניעה למכירת בי קום, בעלת השליטה בבזק .

המנהלים קיבלו צו זמני, והשופטת איריס לושי-עבודי, המטפלת בתיק בשל היעדרותו של השופט איתן אורנשטיין, החליטה לצרף את האחים נוימן כצד לבקשה, וקבעה כי הם, אינטרנט זהב והכנ"ר יעבירו את עמדתם בנוגע לצו עד ליום רביעי בצהריים.

בנוסף לכך, הם ביצעו היום חילוף חלקי של דירקטוריון אינטרנט זהב , והגיעו לאחיזה ראשונית בדירקטוריון. לדירקטוריון החברה נכנסו עורכי הדין גלעד שר ויהל שחר כדירקטורים מטעם הבנקים, והחליפו את נציגי בעל השליטה הקודם שאול אלוביץ: יוסי אלוביץ ופליקס כהן, לשעבר סמנכ"ל הכספים של יורוקום. היום אמור היה הדירקטוריון לאשר את העסקה לאחים נוימן, והדירקטורים החדשים היו אמורים לסכל זאת בישיבה, אך כאמור האישור נדחה לאור הצו הזמני שהתקבל מבית המשפט.

אלא שבזאת לא נגמר הקרב על דירקטוריון אינטרנט זהב. הבנקים רוצים להכניס עוד 3 נציגים שלהם בדירקטוריון, ובכך להשיג בו רוב, ואילו אינטרנט זהב מתנגדת לניפוח דירקטוריון החברה ל-9 חברים. דיון בנושא אמור להיערך בבית המשפט ביום רביעי.

הבנקים הנושים של יורוקום - דיסקונט, הפועלים והבינלאומי - מתנגדים לעסקה למכירת בי קום לאחים נוימן, משום שהם מעדיפים לקיים מכרז מסודר ולא לקפוץ על ההצעה הראשונה. גישה זו נובעת מכך שרק לפני כשבוע הם הזרימו לאינטרנט זהב כ-50 מיליון שקל במסגרת ההנפקה שלה ובמטרה לייצב את מצבה הפיננסי, ולבצע הליך מכירה מסודר וללא לחץ מצד בעלי האג"ח של אינטרנט זהב.