מנכ"ל אל-על לעובדים: יהיו פעולות מיידיות להתייעלות

בינתיים השיבושים נמשכים: אחרי גל ביטולי הטיסות לאחרונה, אתמול חוו נוסעי אל-על בטיסת החברה מנמל התעופה לוטון בלונדון עיכוב של 4.5 שעות

מנכ"ל אל-על, גונן אוסישקין / צילום:סיוון פרג'
מנכ"ל אל-על, גונן אוסישקין / צילום:סיוון פרג'

מנכ"ל אל-על, גונן אוסישקין, הפיץ אגרת לעובדי החברה, בה הוא מפרט כי נדרשות להינקט "פעולות מידיות שיובילו לשיפור בתוצאה המסחרית". 

במכתב שנשלח אמש (ד') מסביר אוסישקין: "באגרת האחרונה שכתבתי אליכם עדכנתי אתכם בתוצאות המאתגרות של הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2018. ככל שחולף הזמן, הולך ומתבהר הצורך שלנו להגביר את קצב השינוי ולבצע פעולות מידיות... כל עובדי החברה חייבים ליטול חלק במאמץ הזה".

עוד מפרט אוסישקין לעובדים את דבר ביטול עסקת המיזוג בין ישראייר ובין אל-על. "לרכישת ישראייר היו יכולים להיות יתרונות לשתי החברות, אולם כעת נפנה את כל המאמצים שלנו לחיזוק מנופי הצמיחה של החברה, להמשכת תוכנית ההתייעלות, וניתן דגש מיוחד לעסקי הליבה שלנו. נעשה זאת במקביל לשיפור חד במצוינות התפעולית שלנו, שהיא תנאי בסיסי ליכולת שלנו להתמודד בהצלחה עם האתגרים - בראשם התחרות בשוק התעופה".

עוד מבקש אוסישקין מאנשי אל-על לשפר דרמטית את הדיוק המבצעי לקראת עונת הקיץ וחגי תשרי. "החודש מוקמנו במקום 34 מתוך 42 חברות תעופה - זה לא המקום בו אנחנו רוצים וצריכים להיות - הציפייה של הלקוח היא לצאת בזמן ולהגיע בזמן ובבטחה, תוך קבלת חוויית שירות מוקפדת". 

ובינתיים השיבושים נמשכים

אלא שבפועל נוסעי אל-על חווים לאחרונה ביטולים ועיכובים: אחרי גל ביטולי הטיסות לאחרונה - 5 טיסות שבוטלו בקו לבוסטון וביטול טיסה בקו בייג'ין והונג-קונג - אתמול (ד') חוו על בשרם נוסעי אל-על בטיסת החברה מנמל התעופה לוטון בלונדון עיכוב של 4.5 שעות - טיסה שהייתה אמורה להמריא ב-11:30 בלילה, המריאה אחרי השעה 03:15 לפנות בוקר - וזאת בעקבות עיכוב בטיסת ההלוך שהמריאה מתל-אביב גם כן בעיכוב של מספר שעות.

הנוסעים לא קיבלו הודעת מוקדמת בדבר העיכוב שכבר היה ידוע מראש למעשה, והם נאלצו להמתין שעות ארוכות בשדה הנידח למדי בלוטון מבלי ששהה במקום נציג של החברה, למעט איש ביטחון שלא קשור לחברה. אחרי שביצעו צ'ק-אין - כל נוסע קיבל שובר למימוש עבור מזון בשווי 10 ליש"ט, אלא שכמעט ולא נותרו מסעדות זמינות בשעה זו בנמל התעופה.

נוסעים שהיו על הטיסה סיפרו ל"גלובס" כי הטיסה התקיימה במטוס מיושן וצפוף, אפילו ללא מסכים אישיים לכל נוסע, מבלי שהנוסעים קיבלו הסבר מהטייס או מהצוות, לא כל שכן התנצלות - מחוות שירותיות שיכולות ולו במעט להמתיק את הגלולה המרה, וחבל שאל-על לא מפנימה את חשיבותן.

כך או כך, באל-על מנמקים כי הטיסה התעכבה מסיבות מבצעיות. באשר למכתבו של מנכ"ל החברה, אומרים באל-על: "אנו מנהלים את יחסי העבודה בדיאלוג עם העובדים ולא באמצעות התקשורת".