האחים נוימן סגרו מזכר הבנות עם ועדי העובדים הגדולים בבזק

ועד עובדי yes לא נכלל בהסכמות, אלא רק עובדי בזק, בזק בינלאומי ופלאפון

האחים נוימן / צילום: ענבל מרמרי
האחים נוימן / צילום: ענבל מרמרי

האחים נוימן, המתמודדים על רכישת השליטה בבזק, חתמו על מזכר הבנות עם ועדי העובדים בקבוצה - בזק, בזק בינלאומי ופלאפון. מזכר ההבנות מדבר על כך שזכויות העובדים יישמרו, האחים נוימן יכבדו את ההסכמים הקיבוציים, איתנותה הפיננסית של החברה תישמר, והעובדים יזכו לשיתוף ברווחים עתידיים.

נזכיר כי הסכם דומה חתמו עובדי בזק מול קבוצת אייפקס-סבן כשהחברה הופרטה. ההסכם מעניק לאחים נוימן יתרון מסוים במקרה שייערך מכרז על בזק, אך סביר להניח שגם גופים אחרים שיתמודדו על החברה יצטרכו להשתוות בהצעות למה שנוימן מציעים.

החברה היחידה בקבוצה שאיתה לא נחתם הסכם היא ועד העובדים של yes. עובדי האחרונה מיוצגים על-ידי ההסתדרות הלאומית, ואילו יתר החברות בבזק מיוצגים על-ידי ההסתדרות הכללית.

האחים נוימן מציעים לרכוש את מניות בי קום, המוחזקת על-ידי אינטרנט זהב, שווי של מיליארד שקל. הבנקים הנושים ביורוקום הגישו צו מניעה לעסקה לבית המשפט בדרישה לעשות מכרז למכירת המניות. אלטשולר שחם, בעל המניות השני בגודלו באינטרנט זהב, תומך בעמדת הבנקים.

מהאחים נוימן נמסר כי "אנו מברכים על החלטת נציגות עובדי קבוצת בזק בראשות מר שלמה כפיר, יו"ר ועד עובדי בזק, מר ברק לוי, יו"ר ועד עובדי פלאפון וגב׳ לימור ליברמן לביא, יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי. החלטתם להכריז על תמיכה בהצעת קבוצת נוימן מצטרפת להודעת דירקטוריון החברה ומהווה הבעת אמון גורפת של האורגנים המהותיים בחברה לבחור בהצעה הטובה ביותר מבין אלו שהוגשו ונבחנו לעומקם על ידי הנהלת החברה ועובדיה בשבועות האחרונים. לאור מצב החברה אנו מצפים מכלל המעורבים להסיר את אי הודאות ואת החשש מכך שהתמשכות התהליך ללא סיבה מהותית, תוביל לאי ודאות בקשר לעתיד הקבוצה.

הצעת קבוצת נוימן ניתנה תחת המצג כי מדובר במו"מ עם הארגונים המוסמכים של אינטרנט זהב ושהשגת הסכמות תביא לביצועה של עסקה, וזאת גם לאחר שנבחנו על ידי אינטרנט זהב חלופות נוספות להתמודדות עם מצבה ובכלל זה עסקאות אחרות, ועל כן הצעת קבוצת נוימן הרחיקה לכת בנכונותה להשקיע בקבוצה, תוך יצירת הביטחון והודאות הנדרשים גם מבחינת מחזיקי האג"ח והעובדים. הצעה זו נמצאת בתוקף תחת תנאים אלו בלבד ובכפוף למצגים שהוצגו על ידי הגורמים המעורבים במו"מ".

יושבי ראש ועדי העובדים, שלמה כפיר מבזק, ברק לוי מפלאפון ולימור ליברמן-לביא מבזק בינלאומי, מסרו כי לאחר הטלטלות הרבות שעברה קבוצת בזק בתקופה האחרונה ולנוכח האיומים הרבים על פעילות קבוצת בזק הם מצפים מבעלי השליטה, מהדירקטוריון ומהנהלות החברות לשמור על איתנות קבוצת בזק באופן שיבטיח את תעסוקת העובדים לטווח הארוך. כמו כן, הודו יושבי ראש ועדי העובדים ליו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על התמיכה והלווי בגיבוש מסמך ההבנות. לאחר הטלטלות הרבות שעברה החברה יש חשיבות עליונה להחזרת החברה ליציבות, והכרעה מהירה בקשר לזהות הבעלים החדשים.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, התייחס הבוקר להבנות שאליהן הגיעו ועדי העובדים בקבוצת בזק, פלאפון ובזק בינלאומי מול האחים נוימן. ניסנקורן אמר כי: "זו הדרך הנכונה וההוגנת להיכנס לחברה. אחריות הרוכשים הפוטנציאליים לרציפות מלאה של זכויות העובדים ותנאי העסקתם, כפי שמעוגנים בהסכמים הקיבוציים, משקפת את הפנמת העובדה כי ההון האנושי הוא הכוח המניע של הקבוצה. אני סמוך ובטוח כי עמידת הרוכשים בהתחייבות זו ושיתוף העובדים ברווחים עתידיים, יבטיחו את יציבותה של החברה ואת הצלחתה באתגרים עתידיים".