צריכים להשקיע? אלה ההמלצות של בתי השקעות מובילים

מגזין ההשקעות של "גלובס" פנה לשורת בתי השקעות מובילים וביקש מהם המלצות לגבי הרכב תיק רצוי למגוון סוגי לקוחות, וגם להשקעה בטווח הקרוב • מי ממליץ על יותר מניות בחו"ל, מי מאמין במזומן - ומי חושב שמניות האינטרנט הסיניות הן "סחורה חמה"? • גלובס השקעות

המלצות אנליסטים / צילום: Shutterstock
המלצות אנליסטים / צילום: Shutterstock

כמה בתי השקעות מובילים נענו לפניית "גלובס" והעבירו את המלצותיהם לגבי הרכב תיק ההשקעות עבור סוגי לקוחות אופייניים. ההמלצות של כל אחד מהם מוצגות בכתבה בשלושה תרשימים, שכל אחד מהם מתייחס לסוג מסוים של לקוחות:

● לקוח א' - חיסכון של עשרות אלפי שקלים ללימודים גבוהים והתחלת חיים עבור ילד בן 5 לכשיתבגר (אופק השקעה של שני עשורים)

● לקוח ב' - חוסך בן 55 ללא פנסיה מספקת ועם 600-500 אלף שקל פנויים (אופק השקעה של עשור)

● לקוח ג' - חוסך הממתין לרכישת דירה, ובינתיים מחזיק סכום של 1-1.5 מיליון שקל (אופק השקעה של 2-5 שנים).

ההמלצות נכתבו על ידי מנהלי השקעות בחברות הפועלות בשוק ההון. הנתונים מבוססים על דיווחים פומביים של החברות המוזכרות בכתבה. הכתבה אינה מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הכותבים והחברות בהן הם עובדים מחזיקים ו/או עשויים להחזיק ני"ע ונכסים פיננסים המוזכרים בכתבה וגם עשויים להיות בעלי קשרים עסקיים עם התאגידים הנזכרים בכתבה.

ההמלצות של בית ההשקעות אנליסט

דה זראסאי אג"ח ג 

פעילות החברה נהנית משיעורי תפוסה גבוהים של כ-97% וביקוש מתמיד לנכסיה והיא ממירה חלק מנכסיה מדירות להשכרה לדירות למכירה ובכך מגדילה משמעותית את תזרים המזומנים.

אינרום 

המניה נסחרת במכפיל רווח של כ-13.5 ולאור תחזיות גידול האוכלוסייה בישראל והצורך התמידי בגידול של עשרות אלפי דירות מגורים בשנה, לצד שיפוץ דירות קיימות, מגמת הביקוש למוצרי החברה ארוכת טווח.

מגדל ביטוח 

עליית ריבית עתידית עשויה להיטיב מאוד עם מגדל, שכן תוביל להקטנת ההתחייבות הביטוחית במאזנה ותגדיל את רווחיה. מניית החברה נסחרת במכפיל הון של 0.62 בלבד, הנמוך משמעותית ממתחרותיה.

אנליסט
 אנליסט

הממליץ: אורי כהן, מנהל השקעות

ההמלצות של אי.בי.אי בית השקעות

סודהסטרים 

השוק אליו פונה סודהסטרים הוא אינסופי ביחס לגודל הנוכחי של החברה. הצלחת החברה בעתיד מושתת על המערך הלוגיסטי שרכישות מקוונות נותנות לו רוח גבית ועצמת השיווק.

שוק הקנאביס

עיני העולם נשואות אל קנדה, המדינה הראשונה שמתמודדת עם הסדרת השוק על כל היבטיו. המניות שנסקו בציפייה להסדרה הצטננו ככל שהתהליך מתקדם ומורכבותו נחשפת. לאורך זמן, מי שיכול לסבול את התנודתיות, ההסתברות ל-high גבוהה.

ברנמילר 

אם ברנמילר תצליח לפתור את בעיית אחסון האנרגיה בפאנלים סולריים ואנרגיית שמש, השמים הם הגבול. אם לא, סביר שהחברה תיעלם.

IBI
 IBI

הממליצים: סמנכ"לית פיתוח עסקי אלה אלקלעי ומנהלת השקעות ראשית מרתה נדלר

ההמלצות של בית השקעות אפסילון

אלון רבוע כחול אג"ח סדרה ד' 

האג"ח מגובות בשעבוד ראשון על מניות של רבוע נדל"ן ודור אלון, כאשר שווי השוק הנוכחי של הבטוחות משקף יחס חוב לבטוחות של כ-100%. האג"ח ראוי להיסחר בתשואות נמוכות בהרבה מהתשואות הנוכחיות.

רבוע נדל"ן 

המניה ירדה חזק בשנה האחרונה, כשחלק מהירידה מוצדק בשל הביצועים המאכזבים של קניון TLV וחלקו מוסבר אולי בשמועות (שהתבררו כלא נכונות) על חשש לפשיטת רגל של יינות ביתן (שוכר מהותי). אנחנו צופים שיפור במספר פרמטרים.

נטפליקס 

מניית החברה נמצאת בשיא כל הזמנים וצפויה להמשיך במומנטום החיובי, משום שהחברה צפויה להגדיל את ההכנסה פר מנוי, ולהכפיל את כמות המנויים שלה ב-5 השנים הקרובות.

אפסילון
 אפסילון


הממליצים: מחלקת המחקר וגיל קורן

ההמלצות של בית השקעות מיטב דש

אורמת טכנולוגיות 

המניה ירדה בעיקר בגלל אירועים נקודתיים. פעילות הליבה של ייצור החשמל נותרה איתנה וניצבת בפני צמיחה משמעותית אשר אינה מתומחרת כראוי במחיר המניה.

דור אלון 

דור אלון היא אחת מארבע השחקניות הגדולות בתחום מתחמי התדלוק וחנויות הנוחות, ומנייתה מתומחרת בחסר משמעותי, כשהיא נהנית מפיזור פעילויות ופוטנציאל הצפת ערך מפעילויות משלימות.

KKR

לצד תשואת דיבידנד של 3% וביי-בק מתוכנן, החברה גייסה מיליארדי דולרים ממוסדיים והודיעה על שינוי המבנה המשפטי לחברה בע"מ כדי שתוכל ליהנות מרפורמת המס של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

מיטב דש
 מיטב דש

ההמלצות של בית ההשקעות תמיר פישמן

מיטרוניקס 

יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות ממשיכה להפגין שליטה בשוק למרות התחרות המתגברת, וצפויה להציג רבעון 2 חזק.

גוגל 

החברה תמשיך להפיק את המרב מכמויות הידע האדירות שנצברות אצלה, כשבנוסף היא נכנסת לתחומי פעילות שונים אשר צפויים להניב פרי בתקופות הבאות.

אנרג'יקס 

לחברה צנרת פרויקטים מרשימה מאוד אשר צפויה לשלש את הכנסותיה בשנתיים הקרובות.

תמיר
 תמיר

ההמלצות של בית ההשקעות מור

מניות הנדל"ן המניב בישראל

התמחור של חברות הנדל"ן המניב הישראליות אטרקטיבי ומשקלל הרבה מאוד חששות שלהערכתנו מוגזמות בחלקן ואינן מביאות בחשבון את מבנה השוק הישראלי. חברות ראויות כמו ביג  ומליסרון .

סקופ 

שינויים שבוצעו בשנים האחרונות, כמו מעבר לרווחיות בארה"ב והתמקדות ברווחיות בשוק המקומי, הקפיצו את החברה מדרגה מבחינת רווחיות ותשואה להון. להערכתנו לחברה מאפיינים טובים לבחינת השקעה לזמן ארוך.

מיקרוסופט 

מאז מינוי סאטיה נאדלה למנכ"ל ושינויים שביצע, עלתה המניה כ-150% לאחר דשדוש ארוך. השינוי הארגוני שהחברה עברה עשוי להניב תוצאות טובות גם בהמשך, במידה והחברה תמשיך באותו המסלול.

מור
 מור

הממליץ: סמנכ"ל ההשקעות שי מאור

ההמלצות של בית ההשקעות אקסלנס

עלי באבא 

חברת ה-E-commerce הגדולה בשוק הסיני שצפוי להמשיך ולצמוח בקצב של מעל ל-20% בשנים הבאות, גם ספקית שירותי הענן הגדולה בסין, ומציגה שיעורי צמיחה בפעילותה העולמית באמצעות עלי אקספרס.

ראסל 2000 

הכלכלה האמריקאית מפגינה חוסן בנתוני הצמיחה, התעסוקה ודיווחי החברות, ומדד המניות הקטנות בארה"ב מאופיין בכך שכ-80% מההכנסות של החברות בו מגיע מארה"ב.

סקטור הבנקים

הסקטור כבר חווה שינויים רגולטוריים בשנים האחרונות שהביאו למבנה הון יציב, לתמהיל נכסים פחות מסוכן ולחיסכון עצום במבנה ההוצאות הקבועות. תימשך הירידה בהפרשות להפסדי אשראי וההתייעלות של ההון האנושי.

אקסלנס
 אקסלנס

הממליצים: מנהל השקעות ראשי רונן קפלוטו וקסם קרנות

ההמלצות של בית ההשקעות פסגות

מניית בכורה של קרן הריט סים

לקרן CMCT צוות ניהולי איכותי, רמות מינוף נמוכות יחסית, והבטחה לתשלום דיבידנד של 5.5% שנתי עם קדימות לבעלי המניות הרגילות. מניות הבכורה מאפשרות חשיפה לנדל"ן מניב בארה"ב ברמות סיכון סולידיות.

XOP 

ETF העוקב אחר חברות בתחום הקידוח וייצור של נפט וגז, שלאחר שנים של רמות השקעה נמוכות יפעלו להגדלת השקעות במכונות ובציו, מה שיעלה את הציפיות לרווחים עתידיים ויתמוך במחירי המניות, וגם ייתן רוח גבית לסקטור כולו

טאואר 

בניגוד למחזורים קודמים בתחום, נראה שהפעם לחברות יש מקום להעלאת מחירים, והתהליכים הטכנולוגיים אשר מתרחשים בעולם מהווים מנועי צמיחה משמעותיים לתחום ולטאואר בפרט.

פסגות
 פסגות

ההמלצות של בית ההשקעות יצירה

סקטור הסמיקונדקטורים

תעשיית ייצור השבבים מהווה אבני הבסיס לכל הטכנולוגיה. ממליצים על אנבידיה , שממוקמת בליבה של מהפכת הבינה המלאכותית ועל מיקרון טכנולוג'י , שביססה את עצמה כאחת הספקיות המובילות בעולם של פתרונות זיכרון.

בואינג 

תיהנה מהביקוש בתחום המסחרי, בין היתר הודות לסין.

קטרפילר 

היצרנית העולמית הגדולה ביותר לציוד בנייה ותשתיות, ציוד כריה וטורבינות גז.

ETF KRE

סקטור הפיננסים צפוי להמשיך וליהנות משיפור במאקרו, בעיקר בארה"ב, ומתהליך עליית הריבית שצפויה להמשך. אנו רואים נכון להיחשף לבנקים הפועלים בשוק האמריקאי

יצירה
 יצירה

הממליץ: אילן ארד קשת

ההמלצות של בית ההשקעות הראל פיננסים

סקטור אנרגיה בחו"ל - תעודת סל XLE 

מחירי מניות חברות האנרגיה בחו"ל יחסית נמוכים עקב עלייה במחירי האנרגיה מחד ומחסור בחברות בתחום לאור ירידה משמעותית בכושר היצור.

בנק הפועלים 

הבנק מייצר לאורך זמן תשואה של 9% ונסחר במכפילים אטרקטיביים של 0.9 על ההון ו-10 על הרווח, עם תשואת דיבידנד שנתית של 4%. בשנה האחרונה מתומחר בחסר לסקטור לאור פרשת הלקוחות בארה"ב שסיומה צפוי לסגור את הפער.

גבאי מניבים אג"ח 8 

יחס החוב לבטוחה עומד על כ-68% וקיימת התאמת בטוחות ביחס LTV של 75%.

הראל
 הראל

בית ההשקעות הלמן-אלדובי

כיל 

ההתאוששות במחירי האשלג צפויה להימשך. החברה נסחרת במחיר יחסית נמוך היסטורית על אף העליות בחודשים האחרונים.

אג"ח של טבע לשנת 2025 באירו

נראה שהחברה עלתה על דרך חדשה. למרות החוב הגבוה של טבע והדירוג הנמוך של האג"ח BB לטבע עדיין יש תזרים גבוה מפעילות שוטפת, נכסים רבים ופרישה נוחה של החוב.

שפיר הנדסה 

לחברה צבר הזמנות מרשים, כשמגזר התעשייה צפוי להמשיך להיות יציב והאינטגרציה בין המחצבות לשאר פעילויות החברה ימשיכו להקנות לה יתרון יחסי מול המתחרים. המניה נסחרת במחיר אטרקטיבי והאופק נראה חיובי מתמיד.

הלמן
 הלמן

הממליצים: מחלקת המחקר

בית ההשקעות אלטשולר שחם

בנק לאומי 

הבנק ממשיך להציג תוצאות טובות וליהנות ממהלכים נכונים של ההנהלה. החקירה בארה"ב כבר מאחוריו, הוא ממשיך לקטוף את פירות ההתייעלות ועשוי ליהנות ממהלך של עליית ריבית.

TUI Ag 

החברה הגרמנית מתמחה בתחום התיירות ומתמקדת בשוק האירופי. אינטגרציה אנכית מאפשרת לחברה ליהנות מהפריחה בכל תחומי התיירות והפנאי בעולם, כשהחברה נהנית מרווחיות גבוהה ומקצב צמיחה נאה.

באידו , טנסנט  ועלי באבא 

חברות האינטרנט הסיניות נראות מעניינות להשקעה. הן צומחות בקצב דו-ספרתי עם שיעור רווחיות גבוה, כל אחת בתחומה.

שחם
 שחם

 

ההמלצות של בית ההשקעות אלומות

ניירות ערך מומלצים להשקעה:

נייס 

הרכישה של נייס את חברת InContact מאפשרת לה לספק פתרונות תוכנה לארגונים על גבי הענן, שיהוו מנוע צמיחה בשנים הקרובות. זאת, בנוסף לעלייה הגוברת בדרישות הרגולציה ובתחום הציות, תחומים שגם בהם בולטים הפתרונות של נייס.

דיסקונט השקעות אג"ח י 

הדיבידנדים שמחלקות סלקום, שופרסל וגב ים, מהווה יתרון למחזיקי האג"ח של דסק"ש. רמת המינוף סבירה ומתבטאת ב-LTV של כ-60% ובעודפי מזומנים בקופה. אג"ח י', שנסחרת במרווח של כ-5% מעל אגח ממשלתי, מהווה הזדמנות קנייה.

גילת 

בהובלת קרן פימי, גילת צפויה להמשיך במומנטום חיובי בשנים הקרובות, לאחר שגיבשה אסטרטגיה לצמיחה בשני תחומים: קישוריות - שת"פ עם GOGO, מובילת השוק העולמי בקישוריות לתעופה. שירותי תקשורת - חתמה לאחרונה מספר חוזים מהותיים.

תיקי ההשקעות המומלצים של אלומות:

חיסכון ללימודיים גבוהים
 חיסכון ללימודיים גבוהים

חוסך בן 55 שאין לו מספיק פנסיה
 חוסך בן 55 שאין לו מספיק פנסיה

1.5 מיליון שקל  ואופק השקעה של2.5 שנים
 1.5 מיליון שקל ואופק השקעה של2.5 שנים