הון סיכון כבר לא לגברים בלבד: אנדריסן הורוביץ ממנה שותפה

קרן ההון סיכון Andreessen Horowitz ממנה לראשונה שותפה כללית בחברה, את קייטי האון, שתוביל את קרן ההשקעות של החברה בתחומי הקריפטו • המינוי הוא חלק ממגמה שמתרחשת בעקבות ביקורת על הרוב הגברי בקרנות ההון סיכון בעמק הסיליקון

קייטי האון תוביל את קרן ההשקעות של אנדריסן הורוביץ בתחומי הקריפטו / צילום: שאטרסטוק
קייטי האון תוביל את קרן ההשקעות של אנדריסן הורוביץ בתחומי הקריפטו / צילום: שאטרסטוק

קרן ההון סיכון Andreessen Horowitz ממנה לראשונה שותפה כללית בחברה, את קייטי האון, שתוביל את קרן ההשקעות של החברה בתחומי הקריפטו. קרן הקריפטו של אנדריסן הורוביץ נוסדה לאחרונה ותבצע השקעות בגובה 300 מיליון דולר.

מינויה של האון הוא חלק ממגמה שקורית בעקבות ביקורת על קרנות ההון סיכון בעמק הסיליקון, שמורכבות בעיקר מגברים. מוקדם יותר השנה, גם קרן Bain Ventures מינתה שותפה ראשונה וקרן Greylock מינתה שותפה נוספת לאחר שהראשונה שמונתה עזבה את החברה.

האון כיהנה בעבר כתובעת פדרלית במחלקת ההגנה האמריקאית. היא אמרה לבלומברג כי "כשעבדתי בממשלה, למרות שהרקע שלי היה של תובעת, הייתה לי אינטראקציה גוברת עם קהילת הסטארט-אפים מכיוון שהוצבתי בעמק הסיליקון. ביצעתי מספר השקעות במהלך השנים, לא רק בקריפטו, אלא במספר תעשיות". בנוסף, האון מכהנת כיום כחברת דירקטוריון בחברות Coinbase ו-HackerOne.

מכיוון שעתיד הקריפטו עדיין מעורפל, אנדריסן הורוביץ הצהירה כי בנתה את קרן ההשקעות בקריפטו כך שההשקעות יהיו לאורך עשור לפחות. היא תשקיע בחברות בכל השלבים ותוכל להשקיע בכל מדינה, והשקעותיה יהיו מגוונות, וינועו מהנפקות ICO ועד השקעות הקשורות ליישומים אחרים של טכנולוגיית הבלוקצ'יין.

כריס דיקסון, שותף נוסף בחברה שיוביל את קרן הקריפטו יחד עם האון אמר לבלומברג כי "אנחנו נלהבים מכך שיש לנו קרן שתתמקד בתחום הזה, ומכך שיהיה בה גמישות כך שנוכל לעשות את ההשקעות בהן אנחנו מעוניינים. מספר היזמים בתחום עלה מאוד בשנה האחרונה". דיקסון הוסיף כי הוא פוגש הרבה אנשים שעזבו משרות בענקיות טכנולוגיה כדי להיכנס לקהילת הקריפטו.