עוד קריסה? ענקית התיירות היוונית טריפסטה משהה פעילות

טריפסטה, ששיווקה טיסות דרך מנועי חיפוש בינלאומיים שפועלים גם בעברית, הודיעה כי היא משהה את מכירות הכרטיסים דרכה, לאור העבודה שהיא נמצאת בהליך התייעלות, במסגרתו גם עזבו אותה 180 מעובדיה • ומה לגבי מי שרכש כרטיס מהחברה וטרם קיבל אותו?

חוף באי לפקדה ביוון / צילום: באדיבות אופק תיירות
חוף באי לפקדה ביוון / צילום: באדיבות אופק תיירות

ענקית התיירות מיוון, חברת טריפסטה (Tripsra) הודיעה כי היא מפסיקה למכור כרטיסים. החברה הודיעה כי היא משהה את מכירות הכרטיסים דרכה, לאור העבודה שהיא נמצאת בהליך של התייעלות, במסגרתו גם עזבו אותה 180 מעובדיה באתונה. החברה מגלגלת עסקאות בהיקף של מאות מיליוני דולרים.

גם צרכנים ישראלים עשויים להיפגע: טריפסטה שיווקה טיסות גם דרך מנועי חיפוש בינלאומיים שפועלים גם בגרסה עברית, דוגמת האתר Skyscanner, וגם באתר טרווליסט - אך כעת טריפסטה לא מוצעת כבר באתרים הללו. אתרים אלה למעשה לא מוכרים ישירות לצרכן אלא מהווים כצינור המחבר בין הצרכן ובין האתר שדרכו הכי משתלם לבצע את ההזמנה - ובמקרים רבות טריפסטה הציעה את המחיר הזול. מי שרכש כרטיס וטרם קיבל אותו, ייתכן שנמצא תחת סימן שאלה באשר לתמורה שיקבל בעבור כספו.

טריפסטה היא החברה-האם של האתרים Airtickets.gr ו-Travelplanet24.

במקרים אלו עולה השאלה מי מגן על זכויות הצרכן. נזכיר כי אתרים בינלאומיים שלא יושבים בישראל אינם כפופים לחוק הגנת הצרכן בדומה לסוכנים או לאתרים ישראלים, גם באונליין.