פרוטרום על הבונוס למנכ"ל: "מסע של צמיחה ורווחיות מואצת"

החברה זימנה היום אסיפת בעלי מניות מיוחדת ל-6 באוגוסט, כדי לאשר את הסכם המיזוג עם IFF האמריקאית ואת הבונוס

אורי יהודאי / צילום: סיון פרג'
אורי יהודאי / צילום: סיון פרג'

חברת פרוטרום , הפועלת בתחום של פיתוח, ייצור ושיווק של חומרי גלם ותמציות טעמים לתעשיית המזון והמשקאות העולמית, פרסמה היום (א') זימון לאסיפת בעלי מניות מיוחדת, שתתקיים ב-6 באוגוסט, לצורך אישור הסכם המיזוג שלה עם IFF האמריקאית.

בעלי המניות יתבקשו לאשר, בין השאר, את הבונוס לנשיא ומנכ"ל החברה, אורי יהודאי, בהיקף של 20 מיליון דולר. 50% מסכום הבונוס צפוי יהודאי לקבל זמן קצר לפני השלמת העסקה (שצפויה להיסגר עד פברואר 2019) ועוד 50% בתוך שנה ממועד ההשלמה.

בפרוטרום מנמקים את בונוס הענק ליהודאי בכך ש"בשלושת העשורים האחרונים, עברה החברה, בניהולו של יהודאי, מסע של צמיחה רווחית מואצת, שבמהלכו הגדילה את הכנסותיה מכ-10 מיליון דולר בשנת 1990 למכירות צפויות מוערכות של מעל 6.1 מיליארד דולר  בשנת 2018, תוך גידול משמעותי מתמשך ברווח וברווחיות. קצב הצמיחה של הכנסות ורווחי החברה מאז שנת 2000 מוערך בשיעור שנתי ממוצע של כ-20%. מסע הצמיחה של החברה מתבסס על יישום מוצלח של אסטרטגיה המשלבת צמיחה פנימית רווחית בקצב כפול מצמיחת השווקים שבהם פועלת החברה, ביחד עם רכישות אסטרטגיות".

נוסף על כך, בפרוטרום מתכננים לשלם בונוס בהיקף מצטבר של 2 מיליון דולר לכל אחד משלושה מנהלים בכירים בחברה: סמנכ"ל הכספים של החברה והמשנה למנכ"ל, אלון גרנות; עמוס ענתות, המכהן כמשנה לנשיא החברה וכאחראי על תפעול שרשרת ואספקה גלובליים; וגיא גיל, המשמש בתפקיד סגן נשיא לענייני כספים.

יהודאי מחזיק כיום גם בכ-1.2% מההון (מניות ואופציות) בשווי של כ-264 מיליון שקל (כ-72 מיליון דולר, לפי ערך עסקת המיזוג עם IFF). זאת, לאחר שמימש בשנים האחרונות מניות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

אלון גרנות מחזיק אופציות למניות בשווי של קרוב ל-19 מיליון שקל, עמוס ענתות מחזיק באופציות בשווי של כ-23.7 מיליון שקל וגיא גיל מחזיק באופציות בשווי מימוש של כ-16.5 מיליון שקל.

על עסקת המיזוג עם IFF דיווחה פרוטרום בתחילת מאי השנה. IFF אמורה לרכוש את פרוטרום לפי שווי של כ-6.5 מיליארד דולר, והעסקה תתבצע בדרך של מיזוג משולש הופכי, שבמסגרתו תשלם IFF סכום של 71.19 דולר במזומן, וכ-0.25 מניות שלה עבור כל מניית פרוטרום. לאחר השלמת הסכם המיזוג תרשום IFF את מניותיה למסחר בתל אביב, במקביל למסחר בנאסד"ק. החברה גם התחייבה לשמר את פעילותה המקומית של פרוטרום בשנים הקרובות.

הנהנים הגדולים מהעסקה יהיו ג'ון פרבר (92), רעייתו מיה (80) ובתם סנדרה (60), המחזיקים בכ-36% מהון החברה באמצעות חברת ICC ובנק ההשקעות UBS, שהגיע לאחרונה להחזקה של כ-5% מההון, לצד קבוצת פידליטי המחזיקה כ-5.1%. הרוב המוחלט של שאר המניות (כ-58%) נמצא בידי הציבור.

מקרים של פיצוי לחברה הרוכשת

עוד מציינים בפרוטרום בזימון לאסיפה, כי "במקרים מסוימים של סיום הסכם המיזוג תהיה החברה מחויבת לשלם לרוכשת פיצוי בסך של 191 מיליון דולר. פיצוי זה יחול, בין היתר, בנסיבות הקשורות לסיום הסכם המיזוג בקשר עם הצעה מתחרה או שינוי בהמלצת דירקטוריון החברה בקשר עם אישור המיזוג". מאז ההכרזה על העסקה רשמה המניה עלייה של 3%, ושוויה של החברה הגיע לכ-21.3 מיליארד שקל (כ-5.8 מיליארד דולר).

במקביל לזימון האסיפה דיווחה היום פרוטרום כי הנהלת החברה החליטה לבטל רכישה של 70% מהחברה הארגנטינית מרואר (Meroar) בכ-11 מיליון דולר, עסקה שעליה דיווחה החברה באמצע חודש מארס השנה. זאת, מכיוון ש"מאז חתימת העסקה חל שינוי משמעותי בסביבה העסקית בארגנטינה, כולל פיחות משמעותי במטבע המקומי". עוד מציינים בחברה, כי "הצדדים הגיעו להסכמה הדדית על ביטול העסקה ללא הוצאות".