אורי דורי לעובדי מכון התקנים: "המצלמות - מהאמינות בעולם"

ועד עובדי מכון התקנים דרש להשעות את מ"מ מנכ"ל המכון אילן כרמית בגלל חלקו ועדותו בפרשת מצלמות המהירות, שכלל לא נבדקו בהולנד לפני שקיבלו תו תקן מהמכון והוצבו בכבישים • יו"ר מכון התקנים לעובדים: "הבדיקות שנערכות בימים אלה בהולנד תחת ניצוחו של כרמית מוכיחות כי האישור שניתן ע"י המכון מבוסס ותקין"

אורי דורי, יו"ר מכון התקנים / צילום: יוסי כהן
אורי דורי, יו"ר מכון התקנים / צילום: יוסי כהן

אורי דורי, יו"ר מכון התקנים, אומר במסר שהעביר הבוקר (ג') לוועד עובדי המכון התקנים כי "הבדיקות שנערכות בימים אלה בהולנד תחת ניצוחו של אילן כרמית מוכיחות ללא צל של ספק כי מערכת המצלמות בארץ היא מהאמינות ביותר שקיימות בעולם, וכי האישור שניתן להן על-ידי המכון - מבוסס ותקין".

זוהי תגובתו של דורי לדרישותיהם של העובדים להשעות מתפקידו את ממלא-מקום מנכ"ל המכון, אילן כרמית, בגלל חלקו ועדותו בפרשת מצלמות המהירות, שכלל לא נבדקו בהולנד לפני שקיבלו תו תקן מהמכון והוצבו בכבישים, ודרישתם הנוספת של העובדים למנות צוות בדיקה חיצוני ואובייקטיבי, ללא השתתפותו של כרמית, לבדיקת אמינות המצלמות. כרמית היה בסוף השבוע שעבר בהולנד, בשליחות המכון בעניין המצלמות.

דורי אומר כי פניית חברי הוועד "מנוסחת באופן כה בוטה וקיצוני, עד כי אין היא ראויה לתגובה כלל", אולם הוא מדגיש כי "לוועד הפועל יש אמון מלא במר כרמית וביתר חברי ההנהלה, והם פועלים בתמיכתו המלאה. תוכן פנייתכם מלמד באופן חד-משמעי כי לא ממצאי הבדיקה מעניינים אתכם, כי אם תקיפת מר כרמית בלבד ופגיעה אישית בו, מתוך מניעים בלתי כשרים של רצון לשלוט במכון, ולא מתוך רצון לקדם את עניינם של העובדים.

"על ועד העובדים להפנים את העובדה כי עליו להתנהל מול הגורמים שמונו על-ידי הוועד הפועל לעמוד בראש המכון ולהנהיגו. כל התנהלות אחרת עלולה להמיט אסון על כולנו, והנכם נדרשים לעצור לאלתר את ההידרדרות. עד אשר תעשו כן ותפעלו באופן המכובד המתחייב - אין בכוונתי להשיב חדשות לבקרים למכתבים תוקפניים ורוויי האשמות בלתי מבוססות הגורמות פגיעה אנושה במכון ובעובדיו. כולי תקווה כי הגורמים הממונים עליכם יתעשתו ויפעילו מרותם כראוי וכמתחייב, שאם לא כן עתיד המכון מצוי בסכנה ממשית".

אתמול (ב') והבוקר נפוצו שמועות במכון על כך שגורמים בכירים במכון ניהלו בימים האחרונים מגעים בהולים עם גורמים ממשלתיים, על-מנת שיפעילו השפעה על צמרת ההסתדרות "להרגיע" את ועד העובדים, כדי להפסיק את הפניות בעניין המנכ"ל כרמית והליך הטיפול בפרשת מצלמות המהירות.

עו"ד תומר גנון, שמייצג את קבוצת מקבלי הדוחות שבהליך המשפטי שלהם נחשפה הפרשה, אומר בתגובה: "לא יאמן שעד עליו הוגשה תלונה כל-כך חמורה ממשיך לנהל את הבדיקה בעניין המצלמות. ככל שהעניין יטויח, ולא תיפתח חקירה פלילית על עדותו ועל הפרשה בכללותה - נפנה לבג"ץ". 

בתגובה לשאלות "גלובס", האם יש בידי המכון תוצאות של בדיקות אשר נערכו בהולנד בימים האחרונים, מהן תוצאות הבדיקות הנ"ל, מי היה הגורם שערך אותן, האם אפשר לקבל את המסמך שעליו מתבססת אמירתו של מר דורי, והאם דורי שוחח אתמול עם השרים משה כחלון ואלי כהן בעניין המצלמות וביקש מהם לפעול כדי שההסתדרות תפעיל את השפעתה אצל העובדים להפסקת טענותיהם בעניין המצלמות - נמסר בתגובה ממכון התקנים: "עם הגשת הדוח המסודר בנושא יפרסם המכון את תוצאותיו. יו"ר מכון התקנים אינו מדווח על שיחותיו ופגישותיו לתקשורת".