חמוץ מתוק: משיקים את עמותת "מהיום" למניעת סוכרת

וגם: מרכז הבינתחומי בהרצליה הפגיש אתמול כמה דמויות מעולם הנדל"ן בישראל שהגיעו לאירוע הצגת עבודות הגמר - התוכניות העסקיות אותן הכינו תלמידי ותלמידות המחזור הראשון בתוכנית ה-MBA בהתמחות נדל"ן, המתקיימת בשיתוף עם מכון גזית-גלוב לחקר נדל"ן

אהרון פוגל ירום אריאב אהוד אולמרט ואיתמר רז / צילום: אביב חופי
אהרון פוגל ירום אריאב אהוד אולמרט ואיתמר רז / צילום: אביב חופי

חמוץ מתוק: משיקים את עמותת "מהיום" למניעת סוכרת

המועצה הציבורית של עמותת מהיום - לאורח חיים בריא ומניעת סוכרת, השיקה אמש (ג') את פעילותה  במכון גרטנר לחקר אפידמיולוגיה ומדיניות בריאות, בשיבא, תל השומר. בראש העמותה עומד, כפי שפורסם, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. השבוע נודע ל"גלובס" כי אולמרט ישמש גם כמגשר בעסקאות ביטחוניות רגישות בשווי מיליוני שקלים.

בעמותה עומדים לצידו של אולמרט פרופ' איתמר רז, יו"ר המועצה הלאומית לסוכרת ופרופ' מרדכי שני, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות ומנהל בית חולים שיבא. אחד ממקימי העמותה הוא עובד יחזקאל, ששימש כמזכיר הממשלה בתקופה שבה אולמרט כיהן כראש ממשלה. אמש, שיתף אולמרט את הנוכחים וסיפר כי "אני עושה הרבה ספורט. רק היום, לפי השעון שלי שמודד צעדים, הלכתי כבר 20 אלף צעדים של ריצה והליכה, והיום עוד לא נגמר. אני לא נוגע כמעט בסוכר, ולכן מרשה לעצמי מידי פעם לאכול פירות כמו ענבים שהם הזרקת סוכר לווריד".

פרופ' רז אמר כי "זה לא נורמלי שהילדים שלנו אלופי העולם בלא לזוז ולא לעשות כלום, ולהיות בעיקר מרותקים למסכים. צריך לעשות שינוי של ממש". רז הקפיד להשתמש בביטוי "קידומון" שהמציא למושג בלועזית: קמפיין, וסיפר כי סבא רבא שלו, אליעזר בן יהודה, נהג לומר שעדיף להמציא מילה גרועה בעברית, על פני מילה מצוינת בשפה זרה. עוד הגיעו: האלוף במיל' דורון אלמוג ורעייתו דידי; נחמה רונן, יו"רית ממ"ן ולשעבר מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה; שגריר ישראל באו"ם לשעבר רון פרושאור, שדאג להגיע היישר משדה התעופה עם המזוודות; מנכ"לי משרד האוצר בעבר: ירום אריאב ואהרן פוגל; איש העסקים ראובן קובנט; פרופ' יהושע (שוקי) שמר, יו"ר אסותא; ד"ר אורלי טמיר; מנהלת המרכז הישראלי לחקר וקידום מדיניות בסוכרת במכון גרטנר) ואחרים.

אהרון פוגל ירום אריאב אהוד אולמרט ואיתמר רז / צילום: אביב חופי
 אהרון פוגל ירום אריאב אהוד אולמרט ואיתמר רז / צילום: אביב חופי

בונים על העתיד 

המרכז הבינתחומי בהרצליה הפגיש אתמול כמה דמויות מעולם הנדל"ן בישראל. אלה, הגיעו לאירוע הצגת עבודות הגמר - התוכניות העסקיות אותן הכינו תלמידי ותלמידות המחזור הראשון בתוכנית ה-MBA בהתמחות נדל"ן, המתקיימת בשיתוף עם מכון גזית-גלוב לחקר נדל"ן. לחלק מהמוזמנים היה תפקיד פעיל באירוע כחברי דירקטוריון שבוחן את התוכניות. 

מוטי ברזילי, סגן נשיא לפיתוח עסקי בקבוצת אלוני חץ ומנהל קורס הסיום של התוכנית, הוביל את המפגש, כאשר ב"דירקטוריון" ישבו: נתן חץ, מנכ"ל ומבעלי אלוני חץ; ד"ר אפרת טולקובסקי, מנכ"לית המכון; ירון אשל, מנכ"ל גזית-גלוב ישראל; אבי מוסלר, מנכ"ל אמות; מוטי ברזילי, דירקטור באמות; גדעון אברהמי, ראש תחום משרדים בקבוצת עזריאלי; ופרופ' אמנון להבי, דיקן בית ספר רדזינר למשפטים ומנהל אקדמי במכון גזית גלוב לחקר נדל"ן בבינתחומי.

מלבדם, נכחו במפגש גם האדריכל משה צור, מייסד ובעלי משה צור אדריכלים; קלרה צברגל, מנהלת סקטור בנייה ונדל"ן בבנק הפועלים; ובל תלמי, ראש ענף נדל"ן עסקי ג', בבנק לאומי; דודי דניאל, סמנכ"ל נדל"ן בפסגות בית השקעות; ד"ר רינה דגני, בעלי קבוצת גיאוקרטוגרפיה; עו"ד שי עדולם, שותף במחלקת הנדל"ן במשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות'; ואחרים.

אברהמי חץ טולקובסקי מוסלר להבי אשל וברזילי / צילום:אורן שלו
 אברהמי חץ טולקובסקי מוסלר להבי אשל וברזילי / צילום:אורן שלו

על הקשר שבין ניווט, יופי, מדע ורווח כלכלי 

מה הקשר בין אפליקציית וויז לבין הטבע? איך מחברים זאת לעסקים? זה פחות או יותר היה נושא הרצאתו של פרופ' דניאל זייפמן, נשיא מכון וייצמן, שדיבר על מדע, יופי ורווח כלכלי, אמש (ג') בערב ההתרמה שערך פורום עמיתי ידידי בית חולים בילינסון, לפיתוח ושדרוג 10 המחלקות הפנימיות בבילינסון והשרון. הערב נערך במרכז יצחק רבין בתל אביב, ובסופו גויסו לטובת הפעילות 2 מיליון שקל.

ד"ר ערן הלפרן, מנהל המרכז הרפואי רבין; פנחס (פיני) כהן, יו"ר עמותת הידידים ויו"ר קרן נוי; אורלי מסקין, מנכ"לית עמותת הידידים וד"ר בועז תדמור, מנהל רשות המחקר, קיבלו את פניהם של האורחים והאורחות בהם: אסתר אלדן, מנכ"לית דלק ישראל; שי דהן, מנכ"ל אלדן; אנשי העסקים שמעון וחוה טופור; יורם פטרושקה; נאוה ברק-זינגר; רו"ח דורון קופמן; ניר זיכלינסקי, מנכ"ל SRI גלובל גרופ; ורבים אחרים.

בתוכנית האמנותית: ד"ר תדמור הרצה על חדשנות במרכז הרפואי; פרופ לאונרד לייבוביץ דיבר על חשיבות עמידתו של המטופל במרכז העשייה הרפואית במחלקות הפנימיות, וכאמור פרופ' זייפמן הסביר את הקשר שבין מדע יופי ורווח כלכלי. זייפמן הציג את אפליקציית וויז, שגרפה רווחים, בין היתר מתוך הבנה שיש הבדל חשוב בין הדרך הקצרה ביותר לדרך המהירה ביותר, וכך חיברה עצמה גם לתורת היחסות של אינשטיין. הטבע, כך הסביר זייפמן, השכיל לעמוד על ההבחנה. הוא הדגים כיצד אדם מהישוב ימהר להציל מישהו שטובע וזועק לעזרה, אולם יש להניח שהוא יבחר קודם בדרך שנראית לו הכי קצרה, שהיא לא בהכרח הדרך המהירה ביותר. מציל מיומן, לעומת זאת, יבחר בדרך המהירה.

עוד הסביר זייפמן על הקשר של המתמטיקה ליופי המושלם המסונכרן והסימטרי שיש בטבע. הלפרן, התייחס לעולם הרפואה הפנימית והסביר כי מבחינתו "מדובר בעבודה שלעיתים דומה לכתב חידה מורכב אותו יש לפצח. ככל שהאוכלוסייה מאריכה חיים ומצליחים לרפא מחלות, לפנימאים אתגרים מורכבים יותר בעשייה הרפואית", הוא אמר. 

דניאל זייפמן ופיני כהן / צילום: אביב חופי
 דניאל זייפמן ופיני כהן / צילום: אביב חופי