מותג ההלבשה המקוון Adore Me יפתח 10 חנויות בארה"ב

המותג, שעד כה הפעיל רק פלטפורמה מסחר מקוונת תוך שיתוף-פעולה עם הסטארט-אפ הישראלי יוטפו, יפתח לראשונה חנויות פיזיות במהלך השנה הקרובה • מדוע זה קורה, והאם ענקית הלבשה התחתונה ויקטוריה'ס סיקרט צריכה לחשוש?

אדור מי (Adore Me), קמעונאית אמריקאית להלבשה תחתונה לנשים, פתחה בחודש האחרון את החנות הפיזית הראשונה שלה, והיא צפויה לפתוח בסך-הכול כ-10 חנויות בארה"ב במהלך שנה זו. החנות הראשונה ממוקמת בקניון סטייטן איילנד.

אדור החלה לפעול בניו-יורק בשנת 2012 דרך אתר מכירות און ליין בלבד, תוך שהיא מציעה מחירים שוברי שוק למוצרים באיכות גבוהה. אף שהחנות הציגה היקף מכירות שנתי של 100 מיליון דולר בחנות האונליין בשנה החולפת, בעליה חשו שהגיע הזמן לעבור לאותו מרחב שבו פועלות המתחרות שלה, ביניהן ויקטוריה'ס סיקרט, פינק, ארי וחברות הלבשה תחתונה אחרות.

מכירות של חזיות הסתכמו ב-2017 בכ-7 מיליארד דולר, כך לפי חברת המחקר האמריקאית NPD. לפי נתוני החברה, חברות הלבשה תחתונה מתקשות להגדיל את המכירות שלהן באמצעות דגמים חדשים, אבל דווקא גיוון במידות, כולל כאלה שמתאימות לבעלות מבני גוף שונים, מאפשר להגדיל את הצמיחה. כך למשל, חלקה של ויקטוריה'ס סיקרט בשוק ההלבשה התחתונה לנשים האמריקאי ירד מנתח של כ-33% לכ-28.8% בלבד ב-2017, לפי נתוני יורומוניטור, ונראה כי הדומיננטיות שלה נחלשת. זה בדיוק החלל שאליו נכנסו בשנים האחרונות קמעונאיות אונליין כמו אדור מי ו-ThirdLove.

אדור מי מנסה לבדל את עצמה גם באמצעות חוויית קנייה ייחודית באמצעות טכנולוגיה חכמה: מסך מגע שמאפשר להזמין מתוך תא המדידה מידות וצבעים שונים במהלך המדידה, אשר חוסך את המבוכה שמלווה במציאת נותני השירות בחנות.

ויש גם זווית ישראלית לצד הטכנולוגי: שותפה להתפתחות העסקית של המותג אדור מי ולשגשוגו בזירה הדיגיטלית היא חברת הסטארט-אפ הישראלית יוטפו (Yotpo). המערכת של יוטפו סורקת ומפענחת ביקורות גולשים על דגמי המותג המתפרסמים ברחבי הרשת, וניתוח הביקורות מסייע בתכנון קולקציות עתידיות וביצוע תיקונים בדגמים קיימים.

לדברי סנדרה נגרה, מנהלת קשרי לקוחות באדור מי, הטכנולוגיה של יוטפו מאפשרת לסרוק ולנתח כל פיסת משוב שאנו מקבלים מלקוחות. "האפשרות לקבל פידבק מסודר מהצרכנים מאפשרת לנו לקבל החלטות עסקיות על בסיס המידע שנאסף. אנחנו מאמינים שפעילות זו מייחדת את התפתחות המותג שלנו, ואנו מייחסים אליה את הצמיחה", היא אומרת.

והנה דוגמה לשיתוף-פעולה כזה: כשהמערכת של יוטפו זיהתה שלקוחות אינן מרוצות מאחיזת החזייה בדגם מסוים, Adore Me ביצעה שינוי בדגם ופתרה את הבעיה. דוגמה נוספת: המערכת זיהתה שימוש רב במילה husband (בעל) בביקורת חיובית. החברה גזרה מכך מסקנות על הרגלי הרכישה, ובעיקר מתי גברים נשואים רוכשים מוצרים לבנות זוגם, ולתובנות אלה הותאמה אסטרטגיה שיווקית.

לדברי תומר תגרין, מנכ"ל יוטפו, "בדרך-כלל חברות לא יכולות להיחשף למשוב מסודר של לקוחות על בסיס סקירה אנושית בלבד. אין לארגונים מספיק משאבים לתחקר את כל הלקוחות ולנתח את התשובות. כאן יכולות הבינה המלאכותית נותנות פתרון ובזמן אמת. אנו מפענחים גם את רגשות הלקוחות בעת כתיבת הביקורת על המוצרים".

זו לא הפעם הראשונה, וכנראה גם לא האחרונה, שקמעונאית אונליין מקימה חנויות פיזית. בדומה לתהליך שעשתה חברת האופנה המקוונת עדיקה בנוף המקומי, שבמסגרתו החברה הפכה מחנות אונליין בלבד לרשת שמחזיקה גם בחנויות פיזיות - בעולם הולכת ומתפתחת מגמה שכזו, שבמסגרתה קמעונאיות אונליין מצליחות מתרחבות גם לזירה הפיזית. תפיסת המחשבה הזו מאפיינת גם את העסקה שביצעה אמזון לפני שנה בלבד, כשרכשה את רשת המזון האמריקאית הול פודס.

תומר תגרין ועומרי כהן מייסדי Yotpo / צילום: ליאור דלל
 תומר תגרין ועומרי כהן מייסדי Yotpo / צילום: ליאור דלל