טדי שגיא ישקיע בחברה של שלטי פרסום דיגיטליים

המיליארדר הישראלי שותף בחברת אולטרייד שתשקיע כ-20 מיליון שקל בחברת אדרי 8 • הכסף ישמש לרכישת ותפעול מסכי ענק

טדי שגיא / צילום: יוסי כהן
טדי שגיא / צילום: יוסי כהן

תחום שילוט החוצות עושה צעד נוסף לעבר העולם הדיגיטלי: ל"גלובס" נודע כי מאיר אדרי, לשעבר מבעלי אדרי מדיה, הקים חברת שילוט חדשה המתמחה במסכי ענק דיגיטליים כדוגמת המסכים בטיימס סקוור. לצורך הקמת החברה, שנקראת "אדרי 8", חבר אדרי לחברת אולטרייד שעוסקת בשירותי מחשוב. אולטרייד (שבין המשקיעים בה נמנה גם טדי שגיא) צפויה להזרים לחברה כ-20 מיליון שקל לצורך תפעול ורכישת מסכים. הבעלות על החברה מתחלקת בין אדרי המחזיק ב-51% מהמניות לאולטרייד המחזיקה ביתרה.

מדובר במסכי שילוט חוצות טלוויזיוני של מסכי LED ענקיים שלא קיימים כיום בארץ - 200 או 300 מ"ר כל אחד. גם איכות השידור בהם אמורה להיות באיכות גבוהה - כזאת המאפשרת שידור לאורך כל שעות היום גם בשעות של אור יום מלא. בשונה משילוט חוצות "רגיל", שם לפריסה של עשרות שלטים יש משמעות, הרי שהמהות של מסכים מסוג זה היא מיקומים אסטרטגיים בתוך הערים עם חשיפה גבוה לקהלי יעד שונים. בשלב זה קיים שלט אחד ברמת החי"ל, ובקרוב יושק שלט ענק נוסף במתחם סינמה סיטי גלילות. הכוונה היא להציב עד סוף השנה 8 מסכים בפריסה ארצית שיקרינו פרסומות ותכנים נבחרים וינוהלו מאולפן שיתופעל על-ידי אולטרייד.

כנגזרת מסוג המדיה וההשקעה הגבוה בה, עלות כל מסך כזה היא 3-4 מיליון שקל, והשלטים מיועדים בעיקר למפרסמים גדולים.

כאמור, אדרי הוא מוותיקי תחום שילוט החוצות בישראל. את דרכו הוא החל אמנם בתחום המוספים אבל בהמשך הקים את אדרי מדיה גרופ, שאף זכתה במכרז על שיווק הפרסום ברכבת. בהמשך נקנתה החברה שבבעלותו על-ידי קבוצת הדיה שבבעלות עופר גל, ואדרי עצמו זז לתקופה מסוימת הצידה.

לאולטרייד אין קשר לענף הפרסום, והיא אמורה להביא גם את היכולות הטכנולוגיות וגם את המימון הכספי. החברה נמצאת בשליטת משפחת רייכמן, אך לפני מספר חודשים השקיעה בה איש העסקים טדי שגיא 40 מיליון שקל, וכעת הוא מחזיק שליש ממניותיה. החברה עוסקת בשני תחומים עיקריים - שירותי מחשוב ומחזור פסולת אלקטרונית. במסגרת פעילות שירותי המחשוב, אולטרייד עוסקת ביבוא ומכירה של מחשבים אישיים, מוצרי מובייל, חומרה, תוכנה וציוד היקפי לחברות.

נציין כי בישראל קיימים היום מסכים דיגיטליים בתחום שילוט החוצות, אך מדובר בכאלה שפעילותם דומה יותר לשלט רגיל מבחינת ההתנהלות והמיקומים. שלטי ענק בסדר גודל זה אינם בנמצא בישראל כלל. עם זאת, אדרי איננו היחיד שמסמן את השילוט הדיגיטלי כאסטרטגי: לאחרונה פורסם ב"גלובס" כי רכבת ישראל נערכת להקמת מערכת מסכים דיגיטליים בתחנותיה.

אדרי אישר את הדברים ואמר: "העתיד בתחום השילוט נמצא בפרסום הדיגיטלי והטלוויזיוני, ואנחנו נוכל להעניק חוויה פרסומית שונה ובאיכות גבוהה, כמו במקומות נוספים בעולם. המדיה החדשה תאפשר למפרסמים יכולת תגובה מהירה והעלאת תכנים מדויקים המותאמים לקהל הלקוחות".