הערכות: סתיו שפיר תתמודד על ראשות עיריית תל-אביב

חברת הכנסת מהמחנה הציוני מתכוונת להתאגד יחדיו עם מרצ, חד"ש ועיר לכולנו לריצה משותפת מול רון חולדאי • עוד נודע ל"גלובס" כי שפיר נמצאת לאחרונה בקשר עם היועץ הפוליטי ספי שקד, שייעץ במערכת הבחירות של 2015 לסיעת ש"ס

סתיו שפיר / צילום: שלומי יוסף
סתיו שפיר / צילום: שלומי יוסף

הבחירות לעיריית תל-אביב נראות רדומות. למרות שיש מספר רב של רשימות שמתמודדות למועצה, נדמה שמול ראש העיר רון חולדאי לא ניצבים מועמדים משמעותיים. בסיעת הליכוד שקלו להציב כמועמד את שר המדע אופיר אקוניס, אך אחרי מספר סקרים הבינו שאין לכך סיכוי רב והרעיון ירד מן הפרק.

כעת נודע ל"גלובס" כי ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) מתכוונת ללכד סביבה מספר קבוצות כדי להתמודד על ראשות העיר תל-אביב נגד ראש העיר המכהן רון חולדאי. זאת לאחר שלפני מספר חודשים פורסם בערוץ 10 שחברת הכנסת, שנמצאת כעת בקדנציה השנייה שלה בכנסת ומובילה את ועדת השקיפות, שוקלת את ההתמודדות.

הרעיון של שפיר הוא לאגד בין הכוחות של סיעת מרצ בעיר, שהיא הסיעה הגדולה ביותר ומונה 6 חברי מועצה בהובלת מיטל להבי, אנשי חד"ש בעיר, וסיעת עיר לכולנו בראשות אהרון מדואל המונה 3 חברי מועצה. אם כולם יחתמו על ריצה משותפת יחד עם שפיר הם יוכלו להוביל תחרות של ממש, משמאל, לחולדאי. על מנת להצליח בכך תצטרך שפיר את שיתוף הפעולה של ח"כ דב חנין, שהקים את סיעת עיר לכולנו, ושל יו"ר מרצ תמר זנדברג, הח"כית שהקריירה הפוליטית שלה זינקה דרך תפקידה כחברת מועצת העיר תל-אביב.

חלק מהקמפיין של שפיר יהיה מבוסס על הטענה שאם חולדאי ינצח, הוא ייכנס לקדנציה החמישית שלו כראש עיר ולא בטוח שיהיה מעוניין למלא אותה עד סופה. במקרה כזה ייתכנן שבמהלך השנה האחרונה לכהונתו הוא יעביר את המושכות לסגנו אסף זמיר, מחזיק תיק החינוך, כדי שיוכל להתמודד בפעם הבאה כשהוא כבר מכהן כממלא מקום ראש העיר. עוד נודע ל"גלובס" ששפיר נמצאת לאחרונה בקשר עם היועץ הפוליטי ספי שקד, מי שייעץ במערכת הבחירות של 2015 לסיעת ש"ס

כפי שפורסם בערוץ 10, גם אסף הראל ממשיך בתוכניותיו להתמוד על ראשות העיר. ל"גלובס" נודע שהיועץ ליאור חורב עובד עימו על הכנת קמפיין, ושאם ייכנס בסופו של דבר רק כחבר מועצה הוא מתכוון להישאר בה בכל מצב ולהיערך לכך שבמערכת הבחירות הבאה הוא יהיה מוכן לתפקיד ראש העיר.

שפיר סירבה להגיב לפניית "גלובס" ולאשר את החלטתה להתמודד. גורמים במפלגת העבודה מספרים שהתמודדותה נמצאת בשלבים מתקדמים של הכנה. 

בשבועות האחרונים שפיר יצרה אף קשר עם ציפי ברנד, מי שעומדת בראש סיעה עצמאית והייתה היחידה במהלך הקדנציה האחרונה שישבה באופוזיציה בעירית תל-אביב. ברנד מתמודדת כיום על ראשות עיריית תל-אביב, ועימה ברשימה נמצאת גם שלי דביר, מי שהייתה בעבר חברה ב"עיר לכולנו". המגעים והפגישות הללו מעידים גם הם על המהלכים של שפיר לרכז מספר קבוצות בעיר לקראת התמודדות.