צפו בפריצת דרך: מכונת ויכוחים מבוססת בינה מלאכותית

טובי המתדיינים בישראל התייצבו בזה אחר זה לעימות פנים מול פנים עם ה-Deabater, תוכנת הבינה המלאכותית מהמשוכללות והמתקדמות ביותר בעולם של חברת IBM. נחשו מי ניצח

הדיבייטור יער בך ד"ר רנית אהרונוב ד"ר נעם סלונים / צילום: אור קפלן
הדיבייטור יער בך ד"ר רנית אהרונוב ד"ר נעם סלונים / צילום: אור קפלן

"טכנולוגיה היא מאוד מפתה אבל התקדמות מהירה מידי יכולה להיות גם מסוכנת, לא את כמובן". כך פונה חיה גולדליסט אייכלר, מומחית דיבייטינג, IBM אל ה-Debater, תוכנת הבינה המלאכותית מהמשוכללות והמתקדמות ביותר בעולם של חברת IBM.

ביצועיה של הדיבייטר, פרי מחקר של שש שנים שנעשה במעבדות החברה בישראל, הוצגו בפני העולם רק פעמיים: הראשונה בחודש שעבר בסן פרנסיסקו והשנייה התרחשה השבוע, במעבדה הרב תחומית לפיתוח תוכנה ומחקר של החברה בגבעתיים.

טובי המתדיינים בישראל התייצבו בזה אחר זה לעימות פנים מול פנים עם ה-Deabater. הם התווכחו על הכל: החל מהנדסה גנטית וכלה מעקב מצולם אחר אזרחים. כבר נראה בעבר מחשב מנצח יריב אנושי במשחק שחמט או ב-GO, אבל זו הפעם הראשונה שאדם ומכונה התווכחו ביניהם בהומור ובאופן לא מתוסרט.

אז מי ניצח? המכונה נתנה פייט, ואפילו הצליחה לשכנע את הקהל ולהזיז אותו מעמדותיו. הבשורה על פי המפתחים היא שככל שבינה מלאכותית תהיה מובנת ושקופה יותר, כך גם נבטח בה יותר. וככל שנבטח בה יותר - נוכל להיעזר בה בקבלת החלטות.