פגיעה בחקירת נתניהו? מנדלבליט "מחרים" את הדיון על ריטמן

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יואב קיש, תכנן לכנס היום ישיבה בנוגע לחשש לניגוד עניינים של ניצב רוני ריטמן בהקשר לחקירות נתניהו • היועמ"ש רואה בעצם כינוס הישיבה פגיעה במהלך החקירה נגד רה"מ - והנחה את נציגי הפרקליטות והמשטרה שלא להגיע אליה • קיש: "מי שלא רצה דיון בוועדת הפנים –יקבל ועדת חקירה ממלכתית לבחינת זיהום החקירות נגד רה"מ"

היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף
היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ יואב קיש (הליכוד), תכנן לכנס היום (ה') בשעה 15:00 ישיבה של הוועדה, בה אמורים לדון בחשש לניגוד העניינים, בעקבות פרסום לפני מספר ימים בעיתון "הארץ" (ג'וש בריינר), לפיו ניצב רוני ריטמן טען כי פתיחת החקירה הפלילית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו הושפעה מכך שלכאורה מישהו נשלח לטפול על ריטמן האשמות בהטרדה מינית של קצינה בכירה במשטרה, צ'.

בימים האחרונים פרסם היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הודעות על כך שהוא רואה בעצם כינוס הישיבה הזו פגיעה במהלך החקירה הפלילית נגד ראש הממשלה, הבוקר הוא שלח מכתב חריג יחסית ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, ובו הודיע כי הנחה את נציגי מערכת אכיפת החוק - פרקליטות המדינה, משטרת ישראל ומח"ש - שלא להתייצב לדיון שזימן ח"כ קיש, "נוכח החשש לפגיעה בחקירות הנוגעות לראש הממשלה". 

במכתבו מציין מנדלבליט כי פרקליטיו של ראש הממשלה נתניהו פנו אליו כדי שהוא יבדוק את ההשפעה שהייתה על ניצב ריטמן במהלך החקירה, והוא הבטיח להם כי יעשה כן.

"הכוונה להביא טענות אלה בנקודת הזמן הנוכחית לבחינתה של ועדת הפנים, שעה שהחקירות הנוגעות לראש הממשלה עודן מתנהלות, חודרת באופן בוטה לגדריו של השדה הפלילי, שבו מתחייבת עצמאות מוחלטת לגורמי החקירה והתביעה בעבודתם המקצועית", כתב מנדלבליט.

"פניתי אתמול ליועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, וביקשתי כי יפנה לח"כ קיש על-מנת שיבטל את הישיבה המתוכננת… אולם למרבה הצער, לא בוטל הדיון, ונכון למועד כתיבת שורות אלה הוא עתיד להתקיים. לאחר ששקלתי בכובד-ראש, והגם שמדובר בפעולה שאינה תואמת את דרכי עבודתנו הרגילות, אבקש להודיע שנציגי מערכת אכיפת החוק לא יוכלו להתייצב לדיון", הוסיף היועמ"ש.

מנדלבליט מסיים את מכתבו בבקשה נוספת לשקול את קיומה של ישיבת ועדת הפנים בנושא. 

ח"כ רויטל סויד, סגנית יו"ר הכנסת וחברת המחנה הציוני, התייחסה לפניית מנדלבליט ואמרה: "סיעת המחנה הציוני תחרים את הדיון שיזם קיש. יו"ר ועדה לא אמור לשמש כשכיר-חרב של ראש ממשלה חשוד בפלילים ולנצל את כוחו הפרלמנטרי לשיבוש מהלכי חקירה והטיית משפט. זהו תקדים מסוכן של התערבות בחקירה פלילית שמתנהלת נגד גורם פוליטי, ולא בכדי היועץ המשפטי לממשלה והיועץ המשפטי של הכנסת מתנגדים לו נחרצות". 

בהמשך, ח"כ קיש הודיע כי יפעל לכינון ועדת חקירה ממלכתית: "מי שלא רצה דיון בוועדת הפנים -יקבל ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה לבחינת זיהום החקירות נגד ראש הממשלה. גורמים במערכת אכיפת החוק ניסו לעצור את הדיון ולבטל אותו. לא אתן ידי להשתקה. על הכנסת יש חובה לפקח על התנהלות גורמי אכיפת החוק במקרה הנוכחי", אמר קיש. 

במקביל, הדיון בוועדת הפנים, שהיה אמור להתחיל בשעה 15:00, נדחה לעת עתה.