שינוי כיוון בסומוטו: גידול של 14% בהכנסות ושל 41% ב-EBITDA

החברה, הפועלת בתחום של שיווק באינטרנט, פרסום בווידאו ובמובייל, הודיעה כי הכנסותיה ברבעון השני של 2018 צפויות להסתכם בטווח שבין 13.3-13.6 מיליון דולר

אסף יצחיאק, מנכ"ל סומוטו / צילום: שלומי יוסף
אסף יצחיאק, מנכ"ל סומוטו / צילום: שלומי יוסף

לאחר מספר רבעונים מאכזבים, פרסמה הבוקר (א') חברת האינטרנט סומוטו  תוצאות מקדמיות טובות לרבעון השני של השנה.

החברה, אותה מוביל המנכ"ל אסף יצחיאק (המכהן גם כסמנכ"ל הכספים), הודיעה כי הכנסותיה ברבעון השני של 2018 צפויות להסתכם בטווח שבין 13.3-13.6 מיליון דולר, שיפור של כ-14% לעומת הרבעון הראשון השנה. עוד מסרה סומוטו כי הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) יעמוד על 3-3.2 מיליון דולר ברבעון זה, קפיצה של כ-41% לעומת הרבעון הראשון.

סומוטו פועלת בתחום של שיווק באינטרנט, פרסום בווידאו ובמובייל ואספקת שירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות. החברה נסחרת בשווי של 145 מיליון שקל בבורסה בתל-אביב, אחרי עלייה של כ-20% במחיר המניה מתחילת 2018 (כולל עלייה של 3.3% היום), אבל גם לאחר צניחה של 25% מהמחיר שבו נסחרה לפני כשנה.

בחברה מסבירים כי העלייה ב-EBITDA נובעת מחזרה לרווחיות תפעולית בתחום הפרסום בווידאו ונרשמה על אף הוצאות של כ-2.7 מיליון דולר בגין הוצאות מכירה ושיווק על הפצת מוצרי החברה דרך רשתות פרסום מקוונות במגזר הפצת האפליקציות, אשר ההוצאות בגינן נרשמות בעת התהוותן ואילו ההכנסות נרשמות לאורך זמן.

עוד מציינים בסומוטו כי תחום הפרסום בווידאו חזר להציג רווחיות, לאור השלמת תוכנית ההנהלה להתייעלות מקיפה שנערכה בו ושכללה התאמת מסגרת ההוצאות והתמקדות בתחומי הפעילות הרווחיים יותר. במסגרת פעילות הפרסום בווידאו החלה החברה לפעול בתחום פעילות חדש - Connected TV, שלהערכת הנהלת החברה עתיד להוות מנוע צמיחה חשוב על רקע מעבר הולך וגובר לשימוש בטלוויזיות דיגיטליות חכמות, שמאפשר להטמיע בהן מודלים עסקיים וטכנולוגיות פרסום הקיימים במחשבים ובמובייל, תוך מתן ערך משמעותי למפרסמים ולבעלי שטחי פרסום.

אחרי התאוששות מתחילת 2018
 אחרי התאוששות מתחילת 2018

יתרת המזומנים ושווי המזומנים, לרבות מזומנים מוגבלים, עמדו בסוף יוני על כ-15 מיליון דולר, לאחר שבחודש מאי החברה חילקה דיבידנד בהיקף של כ-15 מיליון שקל (מתחילת השנה חילקה החברה 16.7 מיליון שקל כדיבידנד וביצעה רכישה חוזרת של מניות בהיקף של כ-4 מיליון שקל).

סומוטו אימצה מדיניות חלוקת דיבידנד (שתופעל החל מפרסום תוצאות הרבעון השני), לפיה היא תשאף לחלק דיבידנד בגובה 50% מהרווח התפעולי התזרימי.

המנכ"ל יצחיאק ציין היום עם פרסום הדוחות כי "במהלך הרבעון השני הצלחנו להחזיר את תחום הפרסום בווידאו לרווח, כפי שהערכנו שנעשה. בנוסף, במסגרת תחום זה התחלנו לפעול ברבעון זה בתחום הפרסום ב-Connected TV, בו ניתן לממש מודלים של פרסום ממוקד, כפי שאנחנו עושים בפעילות הליבה שלנו. התחום מספק כבר היום הכנסות ורווחים, ואנו מצפים שהוא יביא לתרומה חשובה לתוצאות החברה".

"בהסתכלות קדימה, לאור נזילות גבוהה, תזרים חיובי ואסטרטגית הצמיחה של החברה, אנחנו ממשיכים לבחון רכישת פעילויות סינרגטיות בתחומים משיקים לליבת הפעילות, מתוך מטרה להציף ערך לבעלי המניות שלנו", הוא הוסיף.