מנכ"ל כללית התפטר: "אי אפשר לתת לאזרח את מה שמגיע לו"

נועז בר ניר עוזב במפתיע לאחר שנה בלבד בתפקיד: "לא הגיוני שתושב ת"א יקבל סבסוד ממשלתי עבור שירותי בתי החולים שלו, בעוד תושב ב"ש לא יקבל"

נועז בר ניר / איור: גיל ג'יבלי
נועז בר ניר / איור: גיל ג'יבלי

שנה לאחר כניסתו לתפקיד הודיע היום מנכ"ל קופ"ח כללית נועז בר ניר על התפטרותו מהתפקיד. קופת חולים כללית היא הגדולה ביותר בארץ. הדירקטוריון צפוי להתכנס בקרוב ולהחליט על ועדת איתור לתפקיד.

במכתב ההתפטרות שלו כתב בר ניר כי "בעידן הנוכחי, בו מערכת הבריאות נמצאת ברגולציה כובלת ושחיקת מקורות, אי אפשר לתת לאזרח הישראלי את מה שמגיע לבריאותו". הוא ציין כי אחד הנושאים המרכזיים בהם עסק בשנה האחרונה היה "אי השוויון בתקצוב בתי החולים הציבוריים ובאפליה בין בתי החולים הממשלתיים לבתי החולים של כללית, מה שגורם לגרעונות של מיליארדי שקלים לקופה ולפגיעה בשירות בקהילה ובבתי החולים. לא הגיוני שתושב תל אביב יקבל סבסוד ממשלתי עבור שירותי בתי החולים שלו, בעוד תושב באר שבע או עפולה אינו מקבל סבסוד, למרות שזה בדיוק אותו שירות ציבורי".

בר ניר (54) היה בעבר סמנכ"ל וראש חטיבת הכספים בכללית, והוא חזר לכללית לאחר שכיהן בתפקידי ניהול בכירים במשק, ביניהם מנכ"ל משרד התיירות ומנכ"ל התאחדות המלונות בישראל. בר ניר החליף בתפקיד את אלי דפס ומינויו היה בניגוד לעמדת ועד העובדים.

אלי אדמוני, יו"ר דירקטוריון כללית, מסר הערב: "ברצוני להודות לנועז על תרומתו הרבה. בשנה האחרונה הוביל נועז את הפעילות לצמצום האפליה התקציבית הקיימת בין בתי החולים הממשלתיים לבתי החולים שאינם בבעלות המדינה. כמו כן, קידם באופן משמעותי את רפואת האון-ליין בכללית והציב במרכז את השירות הרפואי והמנהלי מנקודת ראותו של המטופל. בשם הדירקטוריון אני מודה לנועז על תרומתו רבת השנים לכללית בתפקידו כמנכ"ל ובתפקידיו הקודמים ומאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו".