בן גירון, מבעלי סומוטו, מכר 3% לילין לפידות ב-4 מיליון שקל

וגם: חילופים באגודת ידידי אוניברסיטת תל-אביב

בן גירון, מבעלי סומוטו, מכר 3% לבית ההשקעות ילין לפידות תמורת 4 מיליון שקל 

בן גירון, ממייסדי ומבעלי המניות הגדולים בחברת האינטרנט סומוטו, מכר נתח מהחזקותיו בחברה לבית ההשקעות ילין לפידות תמורת 4 מיליון שקל. 

לפי העדכון של סומוטו בנושא, גירון מכר לילין לפידות בעסקה מחוץ לבורסה 2 מיליון מניות, המהוות קרוב ל-3% מהון החברה, לפי מחיר מניה של 2 שקלים - דומה לערכה הנוכחי המשקף לסומוטו שווי של כ-150 מיליון שקל אחרי טיפוס של כ-35% שמציגה המניה מתחילת השנה. יחד עם זאת, בשנה האחרונה, מניית סומוטו נחלשה ביותר מ-20%. 

בעקבות המכירה נותרו בידיו של גירון קרוב ל-12% ממניות סומוטו, בשווי שוק נוכחי של כ-18 מיליון שקל. בסומוטו בירכו על הצטרפותו של ילין לפידות "לבסיס המשקיעים המוסדיים של החברה". 

סומוטו פועלת בתחום של שיווק באינטרנט, פרסום בווידאו ובמובייל ואספקת שירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות. גירון שימש כמנכ"ל החברה עד חודש דצמבר האחרון, אז מונה במקומו לתפקיד סמנכ"ל הכספים של סומוטו, אסף יצחיאק. בימים האחרונים פרסמה סומוטו הערכות מקדמיות לתוצאות הרבעון השני שלה, בהן העריכה כי הכנסותיה יסתכמו בטווח של 13.3-13.6 מיליון דולר וכי הרווח התפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA) יעמוד על 3-3.2 מיליון דולר. 

סומוטו החלה להיסחר בבורסה לפני כחמש שנים, ובאוגוסט 2013 השלימה גיוס הון של כ-20 מיליון שקל בהנפקת כ-15% ממניותיה, במהלך ששיקף לחברה שווי של כ-135 מיליון שקל אחרי הכסף. 

עשה לך יועץ

אל מתחם ScaleUp של מיקרוסופט במשרדי WeWork בתל-אביב, הגיעו אתמול נציגיהם סטארט-אפים מקומיים, כדי ללמוד, לקבל תשובות, עצות, ולא מעט השראה.

במקום נערך פאנל, יוזמת קרן ההון סיכון Innovation Endeavors, אותו הנחה דרור ברמן, שותף מייסד בקרן, שהזמינה מנהלים מחברות הפרוטפוליו לשתף מנסיונים. את מוקד תשומת הלב תפס רן שריג, מנכ"ל חברת הקמפיינים דאטורמה, שנרכשה השבוע על-ידי סיילספורס בכ-850 מיליון דולר. שריג סיפר שלא קל להיות בודד בצמרת הניהולית והמליץ למנכ"לים למצוא יועץ אישי לתמיכה.

עוד השתתפו בפאנל כמו גם במפגש - ליעד אגמון, מנכ"ל Dynamic Yield; גלינה אנטובה, שותפה מייסדת ב-Claroty; אמיר אורעד, מנכ"ל Sisense; דניאל גולדשטיין, שותפה ב-Innovation Endeavors ויובל שחר, גם הוא ממייסדי הקרן ויו"ר Team8. כשמכיוון הקהל עלתה שאלה כיצד מתקבלת ההחלטה במי להשקיע, הפנה שחר את מבטו לחברי הפאנל ואמר - "תראו, לא הייתם משקיעים בהם?". כשנדונה סוגיית הקשר בין הבורד לחברה, הוא העניק המלצה כפולה: "תקשיבו לחברי הבורד כי יש להם המון ניסיון שאפשר ללמוד ממנו. עצה שנייה - אל תקשיבו להם, כי החברות שהם מכירים שונות מהחברה שלכם; כל חברה היא מיוחדת במינה". 

רן שריג, דניאל גולדשטיין, דרור ברמן, יובל שחר/ צילום: נטע קונס
 רן שריג, דניאל גולדשטיין, דרור ברמן, יובל שחר/ צילום: נטע קונס

נפרדו בידידות: חילופים באגודת ידידי אוניברסיטת תל-אביב

המוזיאון לטבע החדש ע"ש שטיינהרט, אירח אמש (ד') את מסיבת הפרידה שערכה אוניברסיטת תל-אביב לסיגל אדר, המנכ"לית הפורשת של אגודת ידידי אוניברסיטת תל-אביב וראש ארגון בוגרי האוניברסיטה, שמונתה באחרונה למנכ"לית אגודת ידידי המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא).

עו"ד עדי אולמרט, שתחליף את אדר בתפקיד המנכ"לית, שימשה בשנתיים וחצי האחרונות סמנכ"לית גיוס משאבים באגודת הידידים. 

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל-אביב ואמנון דיק, יו"ר אגודת הידידים, בירכו את את השתיים ואיחלו להן בהצלחה. את הערב הנחה המגיש והעיתונאי יגאל רביד, בוגר האוניברסיטה, שהזמין את שיר, בתה של אדר, לעלות על הבמה עם ברכה מרגשת משלה.

אמרו תודה ובהצלחה: איש העסקים רפי מהודר; אבי שומר, מנכ"ל ומבעלי רשת צומת ספרים; ענת לוין, לשעבר משנה למנכ"ל ומנהלת ההשקעות הראשית בקבוצת כלל ביטוח ובן זוגה מאיר ברון; יאיר רוטלוי, מבעלי ארגמן תעשיות; פרופ' יורם דנציגר; רמי שלמור; פאר נדיר, יועץ למרכזי מסחר; עו"ד תמיר גילת; חנה דורסמן, מנכ"לית חינוך לפסגות ורבים אחרים. 

מאיר ברון וענת לוין/ צילום: איציק בירן
 מאיר ברון וענת לוין/ צילום: איציק בירן