מנכ"ל נמל חיפה יוצא לחופשה כדי להתמודד על ראשות חיפה

דירקטוריון הנמל מינה כממלאי מקום למנכ"ל מנדי זלצמן את סמנכ"ל הכספים מטי ווטרו לחציה הראשון של תקופת חופשה ואת סמנכ"ל התעפול דוד כהן לחציה השני

דירקטוריון נמל חיפה נענה לבקשתו של מנכ״ל החברה מנדי זלצמן לצאת לחופשה לטובת התמודדות על ראשות עיריית חיפה בבחירות המוניציפאליות בסוף אוקטובר. בדיון שהסתיים כעת, דירקטוריון הנמל מינה כממלאי מקום לתקופה זו את סמנכ״ל הכספים מוטי ווטרו, שיכהן כממלא מקום מנכ״ל בחציה הראשון של התקופה ואת סמנכ״ל התפעול דוד כהן שיכהן בתפקיד בחציה השני.

זלצמן כיהן 9 שנים בתפקיד. גורמים המקורבים למנכ"ל אומרים שהוא לא פוסל את האפשרות לחזור לנמל אם לא ינצח בבחירות. 

אשל ארמוני יו״ר דירקטוריון נמל חיפה: ״נעננו לבקשתו של מנדי זלצמן. אנו מברכים כל אדם בעל כישורים המעוניין לתרום מיכולותיו ולפעול למען הציבור, וודאי בחיפה. אנו מאחלים בהצלחה למוטי ווטרו ולדוד כהן, שיכהנו בתקופה הקרובה כממלאי מקום מנכ״ל הנמל. אין לי ספק שנמשיך להצעיד יחד את הנמל להישגים נוספים״.

בתחילת החודש הכריזה הסתדרות על חתימת הסכם עקרונות של מתווה הרפורמה בנמל חיפה. גורמים בהסתדרות עדכנו כי הגיעו להסכמות לגבי תוכנית הפרישה מרצון. כך, סוכם כי כל עובד הפרוש במסגרת תכנית ההתייעלות של נמל חיפה יקבל בסכום שנע בין 2.5 ל2.8 מיליון שקל - מעבר לדרישת העובדים. סכום זה כולל מענק פרישה ופנסיה מגשרת עד גיל 67. על פי התכנית כ-260 עובדי הנמל יפרשו במסגרת ההסכם שיגובש (מתוכם 100 עובדים ממחלקת ים). העובדים שיישארו בנמלים כפי, שכבר הכריז שר התחבורה ישראל כץ, יזכו לחסינות בפני הפיטורים למשך 10 שנים. על אף רצון העובדים להגדיל תקופה זו ל-15 שנים, המדינה לא תהיה מוכנה לזוז מדרישתה.

בנוסף, על פי המקורות בנמל חיפה, בנושא התשתיות הוחלט על מתווה לפיו נמל חיפה לא ישקיע בשדרוג המסיבי של התשתיות במהלך 12 שנים הקרובות. בעבר דובר על הצורך להשקיע כ-1.5 מיליארד שקל מקופת הנמל כדי שיוכל להתמודד בתחרות מול הנמל החדש שיוקם. הצדדים הסכימו כי הנמל יימנע מהעמקת הרציפים ובכך יוותר על יכולת קבלת אוניות הענק המודרניות בעלות קיבולת של 18,000 TEU. עם זאת, בנמל מתכוונים לבצע שידורג תשתיות למטען הכללי בעלות צנועה יותר של מאות מיליוני דולרים. התקציב שייחסך כתוצאה מכך יאפשר לנמל לבצע פרישה מרצון בהיקף הרצוי. לדברי המקור בנמל חיפה, ההשקעה המסיבית בתשתיות של נמל חיפה לא באמת נחוצה היות שעל פי ההערכות האוניות הגדולות לא צפויות לפקוד את הנמל בשנים הקרובות וגם אם כן, זה יהיה בתדירות נמוכה.