השופט אורנשטיין לבנקים: החזירו 50 מיליון ש' שהפקיד סיידוף

השופט איתן אורנשטיין הורה לבנקים הנושים ביורוקום להחזיר לנתי סיידוף את הפיקדון שהפקיד כשניסה לרכוש מהם את השליטה ביורוקום

נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי
נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי

השופט איתן אורנשטיין הורה לבנקים הנושים ביורוקום להחזיר לנתי סיידוף את הסכום בסך 50 מיליון שקל שהפקיד כדמי רצינות בזמן שהתמודד על רכישת קבוצת יורוקום.

"על פני הדברים דומה כי ניתן להכריע בטענת המשקיע בדבר השבת הפיקדון, וזאת על יסוד כתבי הטענות שהגישו הצדדים, וללא צורך בדיון נוסף, בהינתן שמדובר בטענה משפטית שאינה כרוכה בבירור עובדתי", כתב אורנשטיין.

למרות החלטתו, השופט אורנשטיין מאפשר לבנקים להסתייג על ההחלטה ולהגיש את הסתייגויותיהם עד לשבוע הבא, מה שיביא לכך שייפתח משפט בנושא.

נזכיר כי נתי סיידוף התכוון לרכוש את יורוקום, בעלת השליטה בבזק, וגיבש עם הבנקים הסכם לרכישת הקבוצה לפי שווי של כמיליארד שקל. אלא שבהמשך סיידוף נסוג מהעסקה בעקבות הרעה במצב הנכס, שהתבטא בין היתר בהחלטה להפחית את היקף הדיבידנד שמחלקת בזק, ועל רקע האי-וודאות בבחירת הדירקטורים בבזק, שהייתה אז. במקביל לכך הבנקים לא הצליחו להשיג את הרוב הנדרש באסיפת הנושים של יורוקום בכדי לאשר ההסדר, כך שנציגי סיידוף טענו שממילא אין עסקה, ודרשו לקבל לידיהם את דמי הרצינות שהפקידו. הבנקים הנושים (דיסקונט, הפועלים והבינלאומי) כעסו על ביטול העסקה וסירבו לשחרר את הפיקדון, והנושא הגיע לשולחנו את השופט אורנשטיין, שקבע כאמור כי יש לשחרר חזרה את הכסף לסיידוף.