אגודת הלהט"בים: "המאבק יימשך עד שנקבל התחייבות לשינוי"

האגודה למען הלהט"ב הציגה היום את דרישותיה לממשלה • על סדר היום: מניעת פשיעה ואלימות כלפי הקהילה והחמרה בעונשים, הכרה במשפחות גאות, תיקון חוק הפונדקאות, אפשרויות אימוץ ועוד.

ועידת האגודה למען הלה"טבים: צילום: יניב ויצמן
ועידת האגודה למען הלה"טבים: צילום: יניב ויצמן

כשברקע ההצלחה הגדולה של אירועי השביתה מיום א' האחרון, הציגה היום הקהילה הלהט"בית את דרישותיה להפסקת האפליה נגדם ומתן זכויות מלא. הדרישות רוכזו במסמך עליו חתומים 14 ארגוני הקהילה המתמקד בשישה תחומים עיקריים: מניעת פשיעה ואלימות כלפי הקהילה, הכרה במשפחות גאות, התאמת שירותי הרווחה לקהילה הלהט"בית, שוויון בבריאות, חינוך לסובלנות וקבלת הקהילה הגאה והקצאת משאבים לשם כך.

הארגונים דורשים החמרה בענישה בפשעים בעלי רקע להט"בי, תיקון שינוי סעיף המין בתעודת הזהות ואיסור על טיפולי המרה בקטינים, תיקון חוק הפונדקאות, רישום הורות של זוגות להט"ב באופן זהה לזה של הורים הטרוסקסואליים, ומתן אפשרויות אימוץ בישראל ובחול.

סעיף נוסף עליו הושם דגש רב גם בהפגנה ביום ראשון הוא התאמת תוכניות לשילוב בשוק העבודה של טרנסים.

בין היתר מבקשים הארגונים הכללה בסל הבריאות של ניתוחים לשינוי מין שאינם באברי המין, וכתיבת נוהל לטיפול בטרנסג'נדרים במערכת בריאות הנפש.

בפן הכלכלי מבקשים הארגונים הקצאה נוספת של 50 מיליון שקל שייועדו לקהילה הגאה בדגש על הגיל השלישי.

חן אריאלי יו"ר האגודה למען הלהט"ב: "השבוע האחרון הוכיח שהציבור הישראלי איתנו במאבק לשוויון. 50 אלף שובתות ושובתים שיצאו לרחובות מקרית שמונה עד באר שבע ו-100 אלף מפגינות ומפגינים בעצרת המחאה הגדולה ביותר אי פעם של הקהילה הלהט"בית עומדות ועומדים מאחורי הדרישות שהצגנו היום. אני אומרת לממשלה - שמעי את הקול שעולה מן הציבור ואמצי את מתווה ארגוני הקהילה לשוויון. המאבק יימשך עד שנקבל התחייבות ממשית לשינוי - לא בהצהרות אלא במעשים".