סכסוך העבודה בקמהדע מסלים: הוגשה תלונה במשטרה

בין העובדים הופצו מיילים ובהם התבטאויות של ההנהלה נגד העובדים • לדברי קמהדע, המיילים מזויפים ונשלחו ביוזמת "גורמים אינטרסנטיים"

חברת התרופות קמהדע , הממוקמת בקיבוץ בית קמה, הודיעה היום (ה') כי הגישה תלונה במשטרה במסגרת סכסוך העבודה במפעל, אשר נמצא בימים אלה בשביתה. מהחברה נמסר כי עובדים הפיצו ביניהם מיילים שבהם לכאורה מתבטאת ההנהלה בחריפות נגד העובדים, אולם לדברי החברה, בדיקה בשרתי החברה הראתה כי המיילים הללו מעולם לא נשלחו על-ידי הגורמים שלכאורה חתומים עליהם, הם מזויפים לגמרי, ולכן הוגשה תלונה.

קמהדע סירבה לומר מה נכתב במיילים האמורים או במי היא חושדת שהפיץ אותם, אולם טענה כי מדובר ב"גורמים אינטרסנטיים", המעוניינים לזרוע חוסר אמון בין ההנהלה לבין העובדים במהלך המשא-ומתן על ההסכם הקיבוצי בחברה. מההסתדרות נמסר בתגובה כי היא סומכת על המשטרה שתבדוק את עניין המיילים המזויפים. תגובת ועד עובדי קמהדע טרם התקבלה.

"הנהלת החברה מדגישה כי היא רואה בעובדי החברה שותפים מלאים לעשייה ולהצלחות החברה, וכי תמשיך להקפיד על התנהלות מכבדת והוגנת", נמסר. "ההנהלה מזמינה את העובדים לחזור לעבודה ולמשא-ומתן להשלמת ההסכם הקיבוצי, אשר היה קרוב מאוד לסיכום בטרם ההחלטה לצאת לשביתה".

עד כה התנהל סכסוך העבודה בקמהדע כפי שמתנהלים סכסוכים כאלה. המשא-ומתן על ההסכם הקיבוצי נמשך מינואר השנה, ולפני כחודש הכריז ועד העובדים בקמהדע על סכסוך עבודה. לפני כשבוע החלה שביתה, שהוועד טען כי היא עלולה להיות ארוכה ולשבש את העבודה במפעל, אולם שני הצדדים ענו כי הם מוכנים לחזור לשולחן הדיונים. כעת הסכסוך עולה מדרגה.

בסכסוך קודם, לפני כמה שנים וטרם חתימת ההסכם הקיבוצי, הגיעו הצדדים למצב של עימות כמעט-פיזי, כשהעובדים סגרו את השערים, ואילו ההנהלה ביקשה להוציא את המוצרים החוצה באמצעות מסוקים.

קמהדע מנוהלת על-ידי עמיר לונדון, וראש הוועד הוא משה הרושף, הנתמך על-ידי הסתדרות מרחב דרום ועל-ידי איגוד חברות הפרמצבטיקה במרחב הנגב בהסתדרות ומזכירו, עוזי שדה.