לאומי קארד שווה 2.5 מיליארד, אך הקרן תעמיד הון של 800 מ' ש'

ערב השלמת העסקה תחלק לאומי קארד דיבידנד של 500-600 מיליון שקל • הראל תעמיד לקרן מימון של 850 מיליון שקל בתמורה לשיעבוד מלוא המניות בלאומי קארד

חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד תימכר לקרן ההשקעות  ורבורג פינקוס לפי שווי נאה של 2.5 מיליארד שקל, המשקף פרמיה של 30% מעל ההון העצמי של החברה. יחד עם זאת, כשבוחנים לעומק את מבנה העסקה, הרי שבפועל הקרן האמריקאית תעמיד רק כ-800 מיליון שקל מהונה למימון העסקה, וגם זה בתקופה של שנתיים מהשלמת העסקה.

ראשית, בטרם העסקה תושלם תחלק לאומי קארד דיבידנד לבעלי מניותיה (בנק לאומי עם 80%, וקבוצת עזריאלי עם 20%). לפי הערכות היקף הדיבידנד יעמוד על 500-600 מיליון שקל, ולאחריו תתבצע התאמה של מחיר העסקה - כלומר בנטרול הדיבידנד תצטרך הקרן לשלם כ-2 מיליארד שקל. אלא שללאומי פרטנרס ניתנה אופציה לרכוש 20% מהמניות לפי השווי בו מתבצעת העסקה, כלומר לשלם בעבורן כ-400 מיליון שקל. בהנחה ששלב זה יאושר ויבוצע, תצטרך הקרן לשלם כ-1.6 מיליארד שקל.

בנוסף לכך, אתמול (שבת) נודע כי קבוצת הראל תעמיד לורבורג פינקוס מימון של כ-850 מיליון שקל לעסקה. ההלוואה תובטח בשיעבוד מניות לאומי קארד.

מהראל נמסר: "לאור העובדה שוורבורג פינקוס היא קרן מנוסה חזקה וותיקה מאוד וחברת לאומי קארד הינה חברה עם יכולת לניצול ההזדמנויות העתידיות בשוק האשראי , לצד חוזקה בשוק הסליקה וההנפקה של כרטיסי האשראי ולאור הערכה ששווי הרכישה סביר ושיעור המימון נמוך יחסית, הראל החליטה להוביל מימון זה". גורמים בשוק ההון מציינים כי מדובר במינוף נמוך יחסית לעסקאות שקרנות נוהגות לבצע.

התוצאה היא שבפועל ורבורג פינקוס תעמיד מהונה כ-800 מיליון שקל, בשלושה שלבים: בהשלמת העסקה, שנה לאחר מכן ושנתיים לאחר השלמת העסקה. יחד עם זאת, נזכיר כי הקרן גם התחייבה לשלם סכום של עד כ-270 מיליון שקל בהתאם לביצועי לאומי קארד בתקופה של כ-6 שנים.