ח"כ בהלול אמנם הודיע על התפטרות, אך ימשיך לקבל שכר

בהלול יגיש את מכתב ההתפטרות ב-14 באוקטובר, ועד אז הוא יישאר ח"כ בשכר של כ-41 אלף שקל לחודש ברוטו ויהנה מהטבות נוספות

זוהיר בהלול / אריק סולטן
זוהיר בהלול / אריק סולטן

ח"כ זוהיר בהלול מהמחנה הציוני הודיע במוצאי שבת שעם קבלת חוק יסוד הלאום ביום האחרון של כנס הקיץ של הכנסת, הוא קיבל את החלטתו להתפטר מן הכנסת. לדבריו, הוא יגיש את מכתב ההתפטרות בראשית כנס החורף, כלומר ב-14 באוקטובר 2018. עד אז הוא יישאר ח"כ, בשכר של כ-41 אלף שקל לחודש ברוטו והטבות הכוללות רכב צמוד, הוצאות שונות, עוזרים פרלמנטריים וסכום של שלושה חודשי הוצאות על קשר עם הציבור - כ-22 אלף שקל באופן יחסי לתקופה של עד אוקטובר 2018.

מאז אתמול, כאשר הודיע בשידור חי בתוכנית ׳פגוש את העיתונות׳ שהוא יתפטר באוקטובר, מוטחת בבהלול ביקורת על כך שאינו מתפטר באופן מיידי, שכן ב-3 החודשים הבאים הוא ימשיך לקבל שכר גבוה ותנאים כחבר כנסת. בהלול משיב למבקריו, שיש על שולחנו פניות ציבור רבות ובמהלך הפגרה הוא עוסק ומטפל בנושאים ציבוריים אליהם הוא מחויב. לשיטתו, דווקא הוא זה שהחליט לוותר על שכר ותנאים, החל מאוקטובר, ובהתפטרות כעת הוא אינו פוגע בעבודה הפרלמנטרית. בראיון רדיו שנערך הבוקר ציין בהלול שיו"ר מפלגתו, אבי גבאי לא דיבר עמו מאז שהודיע על התפטרותו. "הוא כנראה התפלל לרגע הנכסף הזה מבחינתו והנה נתתי לו אותו על מגש של כסף", אמר בהלול.

בימין, דווקא השר יובל שטייניץ מן הליכוד הצטער מאוד על עזיבת בהלול וציין שחבל לו על פרישתו באופן הזה, בשל חקיקת חוק יסוד הלאום.