יואב שמחי | בלעדי

היום שאחרי נמל אשדוד: נחשף הג׳וב החדש של אלון חסן

אלון חסן יהיה יו"ר ארגון עובדי הנמלים והדרום בהסתדרות הלאומית, התפקיד החדש יבוצע בהתנדבות • מינויו של חסן נעשה על רקע המשא ומתן שמנהלת המדינה על הרפורמה בנמל אשדוד • כיום עובדי הנמל מיוצגים על ידי ההסתדרות הכללית וחסן ינסה לשנות זאת

אלון חסן / צילום: אמיר מאירי
אלון חסן / צילום: אמיר מאירי

יו"ר ההסתדרות הלאומית יואב שמחי מינה אמש את אלון חסן ליו"ר ארגון עובדי הנמלים והדרום בהסתדרות הלאומית. לאחר המינוי, חסן ינסה לצרף כמה שיותר מעובדי נמל אשדוד, המאוגדים כיום על ידי ההסתדרות הכללית, להסתדרות הלאומית. במסגרת תפקידו החדש, שיבוצע בהתנדבות, חסן יהיה אחראי לא רק על עובדי הנמלים בדרום, אלא גם על עובדי חבורת נוספות ממחוז דרום. לפי ההסתדרות הלאומית, חסן יוביל טיפול בכ-25 אלף עובדי רשויות מקומיות, משרדי ממשלה וחברות שונות במחוז דרום, שעובדיהן מאוגדים על ידי ההסתדרות הלאומית.

חסן אמר לאחר מינוי כי "אני שמח ומשוכנע כי היכרותו רבת השנים עם העובדים, והמהלכים שהובלתי עם השנים לדאגה לביטחון העובדים יסייעו לי ולהסתדרות הלאומית להביא לשמירה והגנה על זכויות העובדים בנמלים ובמחוז דרום".

מינויו של חסן מגיע על רקע המשא ומתן על הרפורמה בנמל אשדוד שמתנהל בהוראת בית הדין הארצי לעבודה כבר חודשיים, ללא תוצאות ניכרות. חזרתו המסתמנת של אלון חסן לשולחן המשא ומתן צפויה כנראה להוסיף אש למציאות הסוערת בנמל אשדוד.

זאת בין היתר, על רקע העוינות האישית הקיימת בין יו"ר ההסתדרות הכללית אבי ניסנקורן לבין חסן שכיהן בעבר כיו"ר הוועד בנמל אשדוד ונחשב למאוד דומיננטי בתפקיד. רק בסוף השבוע האחרון חסן שיתף בעמוד הפייסבוק שלו את כתבת "גלובס" על שרשרת אירועים שהובילה להתרסקות הברית ההיסטורית בין עובדי נמל אשדוד ועובדי נמל חיפה והאשים את ניסנקורן בכך.

בטרם השעייתו מתפקיד המנופאי בנמל אשדוד, שימש חסן במשך שנים כיו"ר ועד עובדי הציוד המכני - הוועד הגדול ביותר ובעל השפעה החזקה ביותר בנמל אשדוד. לאחר זיכויו המלא של חסן עליו הכריז בית המשפט המחוזי בבאר שבע יום לפני חג פסח, ניסה יו"ר הוועד המכני לשעבר לשוב לנמל. אולם הוא לא הורשה להיכנס לנמל על ידי ההנהלה בטענה כי יש להמתין לקבלת פסק דין חלוט בעניינו. זאת, משום שהפרקליטות ערערה על זיכויו של חסן והדיון בנושא יתקיים רק באוקטובר.

חסן הגיש בקשה למתן צווי מניעה נגד החלטה זו של ההנהלה וטען כי האחרונה "מודעת היטב למעמדו בקרב עובדי הנמל" ומסיבה זו הוא לא הורשה להיכנס. בית הדין האזורי לעבודה לא ראה לנכון להיעתר לבקשתו בטרם קבלת ההחלטה בנוגע לערעור הפרקליטות, ולמרות זאת, נדמה כי חסן לא מבזבז זמן.

לפני כחודש השלים חסן עם יו"ר ועד עובדי התפעול לשעבר בנמל אשדוד, אבינועם שושן, זאת לאחר כמה שנים של ניתוק ביניהם. השניים התפקדו להסתדרות הלאומית, בעוד הגוף המייצג כיום בנמל אשדוד הוא ההסתדרות הכללית. שני היו"רים לשעבר של הוועד בנמל אשדוד ינסו כאמור לרתום כמה שיותר עובדים לעבור ללאומית, כלומר לדרוש שהאחרונה תהפוך לגוף המייצג של נמל אשדוד.

לא מדובר במשימה קלה לביצוע - בית הדין הארצי לעבודה פסק בעבר כי במהלך משא ומתן על השינויים המבניים, העובדים מנועים מלעבור בין נציגויות העובדים. בנוסף, כדי שהמעבר יתבצע יש להעביר לפחות שני שליש מעובדי הארגון. לפי המקור בהסתדרות הלאומית, "חסן נחשב לדמות דומיננטית וממובילי העובדים בנמל אשדוד. אלון לוקח את התפקיד מאוד ברצינות ויש כבר מאות עובדים שתומכים בו."

יואב שמחי יושב ראש ההסתדרות הלאומית אמר אתמול כי "אין ספק כי ניסיונו הרב של אלון חסן יסייע לעובדים במחוז דרום ובנמלים להיאבק על זכויותיהם ולהבטיח את ביטחונם התעסוקתי לעוד שנים רבות". שמחי הוסיף כי הוא משוכנע שבעבודה משותפת בין ההסתדרות הלאומית לבין אלון חסן "נוכל להגיע להישגים משמעותיים לטובת העובדים".