בכפוף לשימוע: כתב אישום נגד זאב קלימי, שהתפטר מאמ"צ

לאחר שאלקטרה צריכה הודיעה הערב כי קלימי יסיים את תפקידו באוקטובר, כעת מאשרת הפרקליטות כי לקלימי נשלח זימון לשימוע לפני הגשת כתב אישום • החשד: שימוש במידע פנים שקיבל מבכיר באסם והפצתו לשניים מחבריו • עוה"ד של קלימי: "הוא דוחה את החשדות; עיתוי ההודעה על הפסקת העבודה מנותק ממכתב השימוע שהתקבל לאחר מכן"

זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה צריכה / צילום: איל יצהר
זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה צריכה / צילום: איל יצהר

לאחר שחברת אלקטרה צריכה  דיווחה יותר מוקדם הערב (ג') כי מנכ"ל החברה, זאב קלימי, יסיים את תפקידו בחברה בסוף חודש אוקטובר הקרוב, מאשרת כעת הפרקליטות כי לקלימי נשלחה הזמנה לשימוע לפני הגשת כתב אישום בחשד לשימוש במידע פנים.

לזימון לשימוע צורף "כתב חשדות" המפרט את החשדות הקיימים בעניינו של קלימי וכן את סעיפי החוק של העבירות בהן יואשם ככל שיוגש נגדו בסופו של דבר כתב אישום.

ממידע שהגיע ל"גלובס" עולה כי החשדות נגד קלימי כוללות שימוש במידע פנים שקיבל מבכיר באסם. המידע נגע, בין היתר, לעסקת המיזוג בין נסטלה לאסם.

לפי החשדות נגד קלימי, הוא עשה לכאורה שימוש באותו מידע על-מנת לסחור במניות אסם ולגרוף באמצעות אותו סחר רווח אסור של 70 אלף שקל.

קלימי מכהן כמנכ"ל אלקטרה צריכה, החברה-הבת של קבוצת אלקו שבשליטת האחים זלקינד, ב-4 השנים האחרונות, וכאמור הוא צפוי לסיים את כהונתו בסוף חודש אוקטובר הקרוב, אחרי החגים. 

באי-כוחו של זאב קלימי, עורכי הדין גיורא אדרת ויפעת מנור-נהרי, מסרו בתגובה: "היום התקבל מכתב לזימון לשימוע בחשד לקבלת מידע פנים על-ידי קלימי מאיש פנים באסם ועשיית שימוש עצמי במידע והעברתו לשני מקורבים. קלימי דוחה את החשדות וטוען כי כל המידע שהיה בפניו היה מידע פומבי וגלוי. כתב החשדות איננו מתייחס לפעולות כלשהן באלקטרה. אנו מקווים כי בעקבות השימוע יוחלט על סגירת התיק הפלילי. העיתוי של ההודעה על הפסקת העבודה מנותק ממכתב השימוע שהתקבל לאחר מכן".