ח"כ ברושי מממש את האיום: הגיש תביעת דיבה נגד אבי גבאי

ח"כ איתן ברושי תובע 300 אלף שקל מיו"ר מפלגת העבודה בגין הציוץ של גבאי מלפני יומיים, בו כינה את ברושי "עבריין מין" • ברושי: "גבאי ייחס לי סדרתיות של עבירות מין, אף שמעולם לא עמדתי למשפט, ובוודאי שמעולם לא הורשעתי; הוא בחר במילים הקיצוניות ביותר שניתן להעלות על הדעת" • גבאי: "ניסיונות ההפחדה לא ישפיעו"

ח"כ איתן ברושי / צילום: איל יצהר
ח"כ איתן ברושי / צילום: איל יצהר

ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) הגיש היום (ד') תביעת לשון הרע בסך 300 אלף שקל נגד יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, בבית משפט השלום בתל-אביב. זאת בגין הציוץ של גבאי מלפני יומיים, בו כינה את ברושי "עבריין מין". 

גבאי כתב בחשבון הטוויטר שלו: 

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד אילן בומבך, מציין ברושי כי גבאי "ערך לברושי משפט שדה מחפיר שהסתיים במהרה בלינץ' מכוער, במסגרת ציוץ ברשת טוויטר".

עוד כותב ברושי כי גבאי הרחיק לכת "בהוכחת מנהיגותו כלפי ברושי, עד כדי כך שהתעלם לחלוטין מחוקת המפלגה ורמס את שמו הטוב לעיני המדינה כולה, תוך שייחס לו סטטוס מכוער של עבריין מין". 

ברושי טוען כי הוא אב לחמישה, בעברו סגן מפקד סיירת גולני, לחם במלחמת יום כיפור ובמלחמת לבנון הראשונה וסיים את הצבא בדרגת סא"ל. הוא ממשיך ומפרט את קורות-חייו, לרבות פעילותו הענפה בתנועה הקיבוצית ועד לתפקיד עוזר שר הביטחון לענייני התיישבות, מזכיר התנועה הקיבוצית ותפקידו כחבר כנסת.

ברושי חוזר בכתב התביעה לנגיעה הגסה שלו בח"כ איילת נחמיאס-ורבין. הוא מכנה זאת "סיטואציה שלא הייתה צריכה להתרחש, בה נגע התובע בישבנה של חברת כנסת". בכתב התביעה צוין כי ברושי התנצל בפני ח"כ נחמיאס-ורבין, והיא קיבלה את התנצלותו הכנה.

באשר לפרסום בחדשות 10 בנוגע לאירוע שהתרחש לפני 15 שנה, כותב ברושי: "התובע הכחיש את האירוע המתואר מכל וכל". לדבריו, "לאחר שידור הכתבה טלפן גבאי לברושי פעמיים והודיע לו קצרות כי לאור המכתב (שהוצג בכתבה) בכוונתו להשעות את ברושי מן המפלגה". 

ברושי מדגיש בכתב התביעה כי גבאי פעל על סמך מכתב אנונימי שקיבל ביום 29 ביולי 2018 בשעה 19:45, וכעבור שעה וחצי, ב-21:15, פרסם את הציוץ ובו הדרישה מברושי להשעות את עצמו.

"אם לא די בכך, גבאי שהה בחו"ל כל אותו הערב במסגרת חופשה פרטית, כך שבוודאי הוא לא נפגש עם אף אחד מהדמויות הרלוונטיות, ובכלל זה לא נפגש עם ברושי".

ברושי מציין כי גבאי לא התעניין כלל בגרסתו, "ובוודאי שלא התעקש לפגוש אותו בארבע עיניים טרם 'גזירת הדין'". 

עוד מפנה ברושי לתפוצה הרחבה של חשבון הטוויטר של גבאי ולתהודה הרחבה לה זכו הדברים.

לב התביעה הוא האשמת ברושי כ"עבריין מין". ברושי מציין בכתב התביעה: "גבאי ייחס לי סדרתיות של עבירות מין, אף שמעולם לא עמדתי למשפט, ובוודאי שמעולם לא הורשעתי בעבירת מין. בבחירות המילים הקיצוניות ביותר שניתן להעלות על הדעת, בהתייחס למי שמעולם לא הורשע בעבירת מין או עבירה כלשהי - יש בכך לשון רע עם כוונה לפגוע בי בנסיבות מחמירות במיוחד". 

בתוך כך, במפלגת העבודה הרוחות ממשיכות לסעור סביב הפרשה. קבוצה של פעילות ופעילים, חברי מפלגה, מתכוונים לקיים היום בשעה 18:00 הפגנה אל מול משרדו של ברושי בבית התנועה הקיבוצית בתל-אביב. בהודעה ששלחה אחת מחברות המפלגה, רונה אורבנו, היא כתבה "איתן ברושי תתפטר! חברות מפלגת העבודה מסירות את הכפפות ומתייצבות לצד הנפגעות. להפגנה הוזמנו חברות וחברי כנסת, נשות ואישי ציבור שישמיעו קול ברור: ברושי תתפטר, גופנו אינו הפקר!". 

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, מסר בתגובה: "מרחב ציבורי בטוח ומוגן לנשים הוא מטרה שנמשיך להילחם עליה. ניסיונות הפחדה לא ישפיעו".