העובד שפוטר תובע את טסלה; מאסק: "הוא אדם נורא"

העובד טען כי טסלה משתמשת בחלקים פגומים בייצור • בטסלה טוענים כי העובד פרץ למערכת החברה והדליף מידע פנימי לחברות צד שלישי

אלון מאסק / צילום: רויטרס
אלון מאסק / צילום: רויטרס

מרטין טריפ, טכנאי בטסלה לשעבר שאלון מאסק כינה "אדם נורא" בהתכתבות אימייל בין השניים, מגיש תביעה נגד טסלה, לאחר שגם החברה תבעה אותו.

טסלה הגישה תביעה נגד טריפ ביוני לאחר שהדליף מסמכים פנימיים לאתר ביזנס אינסיידר. החברה מאשימה את טריפ בכך שפרץ למערכת הייצור של החברה והעביר באופן שיטתי מידע לחברות צד שלישי, ובנוסף טוענת כי שיקר לתקשורת לגבי בקרת האיכות וייצור הפסולת בחברה.

טריפ מכחיש את כל ההאשמות וטוען כי לא היה יכול לפרוץ למערכת החברה, מכיוון שהוא אפילו לא יודע לקודד. לדבריו, האשמות טסלה נועדו להפוך אותו ללא אמין בעיני הציבור. הוא הגיש תביעה נגדית ובה טען כי החברה משתמשת בחלקים פגומים בייצור. לדבריו, טסלה עושה שימוש חוזר בחלקי סוללות למרות שסווגו כפסולת: חלקי סוללות מנוקבים מודבקים מחדש וחוזרים לפס הייצור, ללא ביצוע בקרת איכות. עוד טוען טריפ כי הוא ניסה לבטא את חששותיו בפני הממונים עליו ובפני מאסק, אך דבר לא השתנה. הוא מוסיף כי בשונה מהצהרות טסלה שמשימתה היא לשפר את הסביבה, היא מייצרת "כמויות גדולות של פסולת ושל גרוטאות ששוכבות באקראי על רצפת המפעל".

בשימוע שנערך לטריפ ביוני, הוא טען כי אמר שהוא חושש שמאסק מטעה את המשקיעים לגבי נתוני ייצור, אך צוות האבטחה שקיים את השימוע צחק בתגובה להאשמה. טסלה מצדה טוענת כי בשימועים שנערכו טריפ דווקא הודה כי פרץ למערכת החברה והעביר מידע פנימי של החברה לחברות צד שלישי.

בטסלה אף טענו כי חבר של טריפ סיפר להם כי טריפ מתכנן לבצע ירי במפעל, אך בדיקה של רשויות החוק לא מצאה כי הוא מהווה איום. טריפ הכחיש כל כוונה לביצוע מעשי אלימות והוסיף כי טסלה סירבה לחשוף את שם החבר שלכאורה מסר לה את המידע. עוד הוא טוען כי היה חשוף לאיומים על ביטחונו האישי בעקבות הצהרות טסלה לגביו, וכי מספר פעמים אפילו עקבו אחריו אנשים לא מזוהים.