הצטרפה למועדון חדי הקרן: Formlabs גייסה 15 מיליון דולר

סטארט-אפ מדפסות התלת-ממד האמריקאי פורמלבס, הודיע היום כי השלים סבב גיוס שישי בהיקף של 15 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר • הערכת השווי של פורמלבס מבוססת על גידול שנתי של 100% מזה 5 שנים ברצף

מייסדי פורמלבס, מקס לבובסקי וד"ר נתן לינדר / צילום: פורמלבס
מייסדי פורמלבס, מקס לבובסקי וד"ר נתן לינדר / צילום: פורמלבס

סטארט-אפ מדפסות התלת-ממד האמריקאי Formlabs הודיע היום (ד') על השלמת סבב גיוס (ששי במספר) בהיקף 15 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר. בכך מצטרפת פורמלבס למועדון ההולך ומתרחב של חדי הקרן, חברות שצמחו במהירות להערכת שווי של מיליארד דולר ויותר, ואחת מחברות החומרה הבודדות במועדון היוקרתי הזה. יו"ר החברה הוא הישראלי ד"ר נתן לינדר, ובין המשקיעים הראשונים החברה נמנית גם קרן פיטנגו הישראלית.

הערכת השווי של פורמלבס מבוססת על גידול שנתי של 100% מזה חמש שנים ברציפות, וצפי הכנסות runrate של מעל 100 מיליון דולר בשנה. ההון הנוכחי גויס מקרן ההשקעות NEA, המתמחה בתחומי הייצור התוספתי (הדפסת תלת-ממד תעשייתית). סבב הגיוס הקודם של החברה התקיים באפריל השנה והחברה גייסה בו 35 מיליון דולר בהובלת Foundry Group.

בשיחה עם גלובס מסביר היו"ר ד"ר נתן לינדר את קצב גיוס הכספים המהיר: "החברה נמצאת במומנטום מאוד חזק. פעם ראשונה שמפרסמים תוצאות קונקרטיות, עם גידול בחמש השנים האחרונות גידול של 100% בכל שנה עם runrate צפוי של 100 מיליון דולר. אנחנו פותחים משרדים בסין וביפן, עם משרד של 100 אנשים באירופה ויש עניין רב מאחוריה וצריך לגדול מהר יותר. זה נכון שאנחנו לא צריכים את הכסף כי החברה גם ריווחית, אבל מה שחשוב לנו זה להמשיך את ההובלה בשוק ואתה לא יכול לעשות את זה בלי שותפים שמוסיפים ערך אמיתי".

במסגרת סבב הגיוס הנוכחי הודיעה החברה גם על הצטרפותו של ג'ף אימלט, מי שהיה יו"ר ומנכ"ל ג'נרל אלקטריק, לחבר המנהלים של החברה. לצידו בבורד ימצא בין השאר את קארל בס, מי שהיה מנכ"ל אוטודסק. סך ההון שגייסה החברה עד כה עולה על 100 מיליון דולר. "הם מוסיפים ערך מוסף אמיתי. אין מישהו שמבין את האימפקט שיש להדפסה בתלת-ממד יותר מג'ף", אומר לינדר, "הוא הולך לשנות את איך שהתעשייה עובדת והיכולת שלו הוא שהוא מבין ב- scale , ואנחנו בשלב הזה מתכוונים לצמיחה".

לינדר אומר שתוכניות הצמיחה כוללות כעת כניסה לתחומי ייצור תעשייתי שונים, בהם תחומי הרפואה וייצור חלקי גוף בהדפסה בתלת-ממד. האם פורמלבס היא האפל של עולם ההדפסה בתלת ממד? "זה נראה לי להיתלות באילנות גבוהים אבל כשאני מסתכל על הימים הראשונים של אפל ואני אומר - הם לקחו משהו שהיה קיט והפך למוצר מדף ומשם הפך לכלי עבודה של אנשים. אז ההבדל הוא שאנחנו עושים את זה בעולם שהתוצאות בו ישנו את איך שמתכננים כל אובייקט והדברים האלה כבר קיימים 30 שנה אבל לא הגיעו למאסה קריטית ואני חושב שאנחנו מביאים את זה לשם".

אהרון מנקובסקי, שותף מנהל בקרן פיטנגו, שהשתתפה בסיבוב הגיוס הראשון של החברה, אמר: "פורמלבס עושה לעולם הדפסת התלת-ממד את אותה מהפכה שעשתה אפל לעולם המיינפריים - היא מאפשרת לכל אדם להפיק הדפסות תלת-ממד איכותיות באמצעות מדפסות שולחניות במחירים נגישים, במקום במערכות שעלותן עשרות אלפי דולרים. אנו גאים לראות את מקס ונתן, היזמים יוצאי הדופן של החברה, מובילים אותה כחוד החנית של מהפיכת תעשייה 4.0.

אהרון מנקובסקי, שותף מנהל בפיטנגו / צילום: יורם רשף
 אהרון מנקובסקי, שותף מנהל בפיטנגו / צילום: יורם רשף

פורמלבס מפתחת מדפסות תלת-ממד שולחניות לשוק העסקי, לשימושם של מעצבים תעשייתיים, מהנדסים ואמנים, והמוצרים שלה הם מהבולטים בענף ההדפסה בסטריאוליתוגרפיה. החברה הוקמה ב-2011 על-ידי בוגרי מעבדת המדיה של MIT ד"ר נתן לינדר (היו"ר), מקס לבובסקי (המנכ"ל) ודייויד קרנור. לינדר הוא בוגר תכנית היזמות Zell במרכז הבינתחומי וזוכה במלגת אפי ארזי להצטיינות יוצאת דופן במנהיגות טכנולוגית, יזמות ויצירתיות. פורמלבס מעסיקה יותר מ-500 עובדים במשרדיה בארה"ב, אירופה ואסיה.