ראשי העדה הדרוזית: מודים לנתניהו אך נתמוך בעצרת המחאה

בכירי העדה הדרוזית היו בדיונים עד שעות הלילה המאוחרות באשר למתווה בנוגע לעדה שהציעה לשכת ראש הממשלה • ההחלטה שהתקבלה: לתמוך בקיום עצרת המחאה במוצ"ש אך גם להודות לנתניהו על מאמציו בעיגון מעמדה החוקתי של העדה הדרוזית

ראש הממשלה נתניהו וחברי הכנסת בדיון על צורכי החברה הדרזית / צילום: חיים צח לע"מ
ראש הממשלה נתניהו וחברי הכנסת בדיון על צורכי החברה הדרזית / צילום: חיים צח לע"מ

ראשי העדה הדרוזית נועדו אתמול (ד') עד שעת לילה מאוחרת בהתייעצויות באשר להצעת החקיקה של הצוות שהקים ראש הממשלה, בראשות מ"מ מנכל המשרד, יואב הורביץ.

מהודעה שהם פירסמו עולה שהחליטו לתמוך בקיום העצרת במוצאי שבת בכיכר רבין תוך שהם מודים לנתניהו על המאמצים הכבירים שהוא משקיע בעיגון מעמדה החוקתי של העדה הדרוזית. "אין ספק כי נוצר חלון הזדמנויות לתקדים היסטורי לקידום העדה הדרוזית ומעמדה במדינת ישראל", נאמר בלשון ההודעה.

בנוסף החליטו ראשי העדה להמשיך את הדיונים מול הורביץ על בסיס עקרונות המתווה אשר הוצע לצורך הגעה למסמך הבנות המקובל על שני הצדדים.

עוד מבקשים ראשי העדה לציין שנושא השירות הצבאי של אנשי העדה הדרוזית צריך להישאר מחוץ לויכוח הציבורי, זאת על אף שבהצעות לשכת רה"מ, מוצע לעגן את מעמדה של העדה הדרוזית ומיעוטים אחרים שמגנים על ביטחון המדינה.

אתמול בלילה פרסם גם תא"ל אמל אסעד הודעה בעמוד הפייסבוק שלו בה הוא מתנגד להצעות לשכת ראש הממשלה. "המתווה שלו הוא לצבא שכיר, ההצעה של נתניהו משפילה"' כתב אסעד.