גיתם דורשת: ישיבה להצלת קקטוס הזהב - או שנפרוש

יובל וינגסט, מנכ"ל משותף בגיתם BBDO: "גיתם מכירה בחשיבות הטקס, אך בנסיבות שנוצרו קשה לקיים את התחרות" • מנכ"ל איגוד חברות הפרסום לא קיבל את הבקשה, וגיתם צפויה לפרוש מהקקטוס

קרן בכר-אמיתי ויובל וינגסט / צילום: סאשה פרילוצקי
קרן בכר-אמיתי ויובל וינגסט / צילום: סאשה פרילוצקי

משרד הפרסום גיתם BBDO פנה היום (א') למנכ"ל איגוד חברות הפרסוםיגאל בראון, בדרישה לכנס ישיבת חירום משותפת של כל משרדי הפרסום החברים באיגוד, כדי לנסות למצוא נוסחה מוסכמת שתאפשר השתתפות רחבה של משרדים בתחרות הפרסום קקטוס הזהב.

אנשי גיתם ביקשו לכלול בישיבה גם את משרדי הפרסום מקאן תל-אביב, ראובני-פרידן ויהושע TBWA שהודיעו כי לא ייקחו חלק בתחרות השנה, והבהירו לבראון כי אם ישיבה כזאת לא תצא לפועל, ולפחות חלק מהמשרדים שהודיעו כי לא ייקחו בה חלק לא יחזרו בהם - תימנע גם גיתם מלהשתתף בתחרות.

יובל וינגסט, מנכ"ל משותף בגיתם BBDO, אישר את הידיעה ואמר בתגובה: "אנחנו לא רוצים לפרוש. גיתם רוצה ומכירה בחשיבותו של טקס הקקטוס. עם זאת, בנסיבות שנוצרו אנו מאמינים שקשה לקיים את התחרות. לכן ביקשנו מאיגוד חברות פרסום לקיים ישיבה מיוחדת, בה נציג את טיעוננו וננסה לשכנע את המשרדים לחזור ולהשתתף השנה, ולו באופן סימבולי. היות שנענו על-ידי האיגוד שאין שום סיכוי וטעם לקיום ישיבה כזאת, לא נוכל להתמודד".

כפי שנחשף ב"גלובס", לפחות 4 ממשרדי הפרסום הגדולים לא מתכוונים לקחת חלק בתחרות קקטוס הזהב, שאמורה להיות חלון הראווה של עבודות הקריאייטיב בישראל. מדובר במקאן תל-אביב, ראובני-פרידן ויהושע TBWA, הנמנים עם חמשת משרדי הפרסום הגדולים; ומשרד ה פרסום אברהם, שחותם את החמישייה השנייה.

בשבוע שעבר הודיע מנכ"ל יהושע TBWA, יגאל ברקת, ליו"ר התחרות, יורם לוי, ולמנכ"ל איגוד הפרסום, יגאל בראון, כי המשרד לא ייקח חלק בתחרות. "אנחנו מעדיפים להשקיע את כל משאב הקריאייטיב שלנו בלקוחות, ולא בהגשות ובאריזות הנדרשות לשם זכייה בפרסים".

בנוסף, נראה כי גם מקאן תל-אביב יימנע מלגשת לתחרות, כפי שעשה בשנה שעברה. מדובר במשרד הגדול בארץ, שעד לפני שנה היה מתחרה בולט, הגיש הרבה מועמדויות וזכה באופן קבוע בלא מעט פרסים. לפני שנה טען מנכ"ל המשרד, עמית משיח, כי "תחרות קקטוס הזהב עוסקת במאבקי כוחות פנים-ברנז'איים שאינם תורמים ומקדמים את לקוחות משרדי הפרסום ואף לא מצוינות קריאטיבית". בענף היה מי שהעריך אז כי משיח העדיף שלא להתמודד בשנה שלא נחשבה בולטת במיוחד עבור מקאן באספקט הקריאטיבי, אך נראה כי הטיעון הזה לא מחזיק השנה, לאור העובדה שלמקאן יש כמה קמפיינים בולטים שיכלו לייצג את המשרד בתחרות.

שני משרדים נוספים בעשירייה שנמנעים בשנים האחרונות מלהגיש עבודות הם כאמור ראובני-פרידן, שהודיע לפני כ-7 שנים כי יתמקד בתחרות האפי המודדת פרסום אפקטיבי; ומשרד הפרסום אברהם, שלא נמנה כלל עם איגוד חברות הפרסום.