בכיר בעיריית ת"א נעצר בחשד לקבלת טובות הנאה

(עדכון) ביהמ"ש האריך את מעצרם של שני החשודים עד ל-12 באוגוסט זאת בתמורה בתמורה לקידום תועלתם של קבלני משנה במיזמי הגינון של העירייה • המשטרה עצרה הבוקר את העובד, ששמו עדיין אסור לפרסום, וכן חשוד נוסף לחקירה באזהרה ועיכבה 3 חשודים נוספים החשודים במעורבות בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים

עיריית תל-אביב / צילום: שלומי יוסף
עיריית תל-אביב / צילום: שלומי יוסף

תל-אביב מכונה "העיר הלבנה" על שום מבני הבאוהאוס הרבים שנבנו בה החל משנות ה-30 של המאה הקודמת, אבל תל-אביב היא גם ירוקה. העירייה משקיעה מיליוני שקלים בשיפור פני העיר, בטיפול בעצים ובצמחים, בשדרות המוריקות ובגינות הציבוריות. הכסף הרב שמושקע בגינון בלבל כנראה את אחד מעובדי עיריית תל-אביב הבכירים, שהיה אחראי לניהול חלק ממיזמי הגינון מול קבלני משנה. היום (ב') הודיעה המשטרה כי היא מנהלת חקירה בחשד כי אותו עובד ציבור בכיר בעירייה קיבל לכאורה במסגרת תפקידו טובות הנאה שוות-כסף בתמורה לקידום תועלתם של אותם קבלני משנה בניגוד לחוק.

המשטרה עצרה הבוקר את העובד, ששמו עדיין אסור לפרסום, וכן חשוד נוסף לחקירה באזהרה וכן עיכבה 3 חשודים נוספים החשודים במעורבות בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים. עם מעצרם של החשודים, נערכו חיפושים בבתיהם ומשרדיהם. החשודים הובאו לחקירה במשטרה. בשעות אחר-הצהריים בית המשפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרם של שני החשודים עד ליום 12.08.2018.

כמקובל בעת מעצרים בגין חשד לביצוע עבירות על טוהר המידות, המשטרה מסרה כי היא תמשיך לחקור ולחשוף תהליכים פסולים, תוך ניגוד עניינים, וכן לחתור ולהגיע לכל מקום בו יש חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי השלטון ובאזרחים הנורמטיביים.

החקירה הנוכחית מצטרפת לחקירה קודמת שעסקה בתיאום מחירים איסור (קרטל) שנעשה על-ידי חברות שהיו מעורבות בגיזום עצים בתל-אביב ובעיריות נוספות. ביוני האחרון גזר בית המשפט המחוזי בירושלים עונשי מאסר וקנסות על מורשעי קרטל גיזום העצים.

בין 17 המורשעים בפרשה אפשר לציין את ירון בלווא, עליו גזר בית המשפט 11 חודשי מאסר בפועל; ארז מיארה, שנידון ל-8 חודשי מאסר בפועל; רמי ברזילאי, שנידון ל-7 חודשי מאסר בפועל; אסא קופר, שנידון לחודשיים מאסר בפועל (ועוד 4 חודשי עבודות שירות); ופרץ קופר, עליו נגזר חודש וחצי מאסר בפועל (ועוד 3 חודשי עבודות שירות).

באותו מקרה נעשה תיאום בין חברות הגינון בקשר ל-18 מכרזים של חברת החשמל ועיריות תל-אביב, פתח-תקווה, חיפה ואור-עקיבא, בהיקף כולל של עשרות מיליוני שקלים. רוב התיאומים נעשו בשנים 2009-2010.

לפי עובדות כתבי האישום שפורסמו ב"גלובס" ביולי 2013, הציגו הנאשמים (דאז) המורשעים כיום, במסגרת תיאום ההצעות במכרזים, מצגים כוזבים בפני עורכי המכרזים, כאילו מתקיימת תחרות ביניהם, כאשר בפועל סיכמו המורשעים ביניהם מראש מי יזכה בכל מכרז. מרבית המעורבים בפרשה הואשמו בעבירות של עשיית הסדר כובל בניגוד לחוק ההגבלים העסקיים ובעבירות של קבלת דבר במרמה.

נזכיר כי עובד ציבור בכיר נוסף בעיריית תל-אביב, המשנה לראש עיריית תל-אביב ונציג הליכוד בעירייה, ארנון גלעדי, עודנו חשוד במעורבות בפרשת השחיתות בראשון-לציון. גלעדי הוא ידידו ומקורבו של חבר הכנסת דוד ביטן, חשוד המרכזי בפרשה הזאת. גלעדי, חשוב להדגיש, מכחיש את החשדות נגדו.