יוסי לובטון מתמנה למנכ"ל ויו"ר קבוצת פובליסיס ישראל

יורם באומן יהפוך לנשיא הקבוצה ויישאר לפחות לעוד 3 שנים • בן מוסקל יכהן כמנכ"ל באומן-בר-ריבנאי

יוסי לובטון / צילום: איל יצהר
יוסי לובטון / צילום: איל יצהר

חודשים ארוכים לאחר שהכתובת הייתה על הקיר, מבצעת היום (ד') פובליסיס ישראל את העברת המושכות הרשמית של ניהול הקבוצה ובונה היררכיה ניהולית חדשה-ישנה. במסגרת המהלך מונה יוסי לובטון, מי ששימש כמנכ"ל משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, למנכ"ל קבוצת פובליסיס, ובמקביל הוא יחזיק בתפקיד היו"ר. המשמעות היא שכל האחריות הניהולית על קבוצת הפרסום בישראל עוברת אליו באופן מוחלט.

זו הפעם הראשונה שבארץ ממונה מישהו לתפקיד מנכ"ל הקבוצה, והמינוי קורה כחלק ממהלך גלובלי בקבוצה של מינוי מנכ"לי מדינה בכל העולם, במטרה לחזק את פעילות פובליסיס כקבוצה רבת-זרועות שאמורה לפעול בסינרגיה.

אחת השאלות שהעסיקו את הענף הייתה איזו משבצת בפאזל יתפוס יורם באומן, מי שכיהן עד עתה כיו"ר הקבוצה והאדם שנחשב ל"מוריד הגשם" שלה. מהודעה שמסר היום באומן למנהליו, עולה כי הוא יכהן כנשיא החברה לפחות למשך 3 השנים הקרובות וימשיך לטפל בתחום בו יש לו כישורים יוצאי דופן: שימור הקשר עם בעלי ההשפעה בכל הנוגע לתקציבים ופרסום.

באומן מכר כבר לפני כמה שנים את רוב המניות שלו לפובליסיס העולמית, והוא משמש כמנהל שכיר. בשנים האחרונות הוא שימש בתפקיד היו"ר, וחשיבותו הייתה לא רק בקשרים המצוינים שיש לו, אלא גם בכך שהוא שייך לדור המבוגר יותר של הענף, ומתוקף כך סמכותו בקבוצה ברורה.

קבוצת פובליסיס היא קבוצת הפרסום הגדולה בישראל. היא בעלת השליטה במשרדי הפרסום באומן-בר-ריבנאי, גליקמן-שמיר-סמסונוב, ליאו ברנט וואקספרט. חברות המדיה זניט וסמארט מדיה, חברת הטכנולוגיה MINT, חברת התוכן השיווקי C וברת הקד"מ סופר פוש.

בקבוצה נערכים מזה תקופה ארוכה לשינוי המתחולל, והעתודה הניהולית הוסדרה מזמן: עם מינויו של לובטון למנכ"ל הקבוצה הוא צפוי לצאת מהניהול השוטף של באומן, ואת תפקיד המנכ"ל יקבל בן מוסקל, שמשמש כמספר 2 במשרד מאז פרישתו ממקאן תל-אביב. בליאו ברנט מונה כבר לפני כמעט שנתיים אדם פולצ‘ק לתפקיד מנכ"ל, ובגליקמן-שמי-סמסונוב נותרים המנהלים הנוכחיים גם בתפקידיהם וגם כבעלי מניות.

על פניו הצליח המצב ליצור win-win עבור כולם, כשמצד אחד לובטון ומוסקל, שרצו להתקדם, מקבלים את מבוקשם ולא רק בהיבט הסמנטי; ומנגד הקבוצה לא נאלצת לוותר לשם כך על הערך העצום של יורם באומן. כאמור, באומן נטוע עמוק בתעשייה. בלי קשר לאיכויות המשרדים שבפיקוחו, וקשריו האישיים היוו מנוע ללא מעט פעילויות, תזוזות ותקציבים.

לדברי לובטון, "עולם הפרסום החדש מחייב שילוב ושיתוף-פעולה הדוק שיביא לידי ביטוי את יכולות הקבוצה. בשנים האחרונות עברה הקבוצה מהפך בטרנסופרמציה הדיגיטלית של כל חברות הקבוצה, ביצירת יכולות טכנולוגיה ודאטה ובחיזוק כוח הקבוצה במדיה המסורתית והדיגיטלית. השינויים הגדולים בעולם השיווק מחייבים אותנו להתאים את מודל העבודה שלנו לצרכים המשתנים של השוק. השינוי הנוכחי הוא צעד נוסף להפיכת פובליסיס מאוסף חברות לפלטפורמה שתעניק ללקוחות את הפתרון הטוב ביותר והמתאים ביותר".