דוחות סנאפ: מספר המשתמשים היומיים ברשת ירד לראשונה

מספר המשתמשים היומיים ברשת החברתית ירד, בפעם הראשונה אי-פעם, ועמד על 188 מיליון • הנתונים המעודדים יותר היו ההפסד של סנאפ, 14 סנט למניה, שהיה נמוך מציפיות האנליסטים ל-17 סנט למניה • גם ההכנסות היו מעל הציפיות: 262 מיליון דולר, לעומת ציפייה ל-250 מיליון דולר

מנכ"ל סנאפ, אוון שפיגל / צילום: רויטרס
מנכ"ל סנאפ, אוון שפיגל / צילום: רויטרס

סנאפ פרסמה אמש (ג') תוצאות מעורבות לרבעון השני של 2018. מספר המשתמשים היומיים ברשת החברתית ירד, בפעם הראשונה אי-פעם, ועמד על 188 מיליון, מתחת לציפיות האנליסטים ל-192 מיליון וירידה מ-191 מיליון ברבעון הראשון. בכך מצטרפת סנאפ  לשאר הרשתות החברתיות שמתקשות להראות צמיחה במספר המשתמשים.

הנתונים המעודדים יותר היו ההפסד של סנאפ, 14 סנט למניה, שהיה נמוך מציפיות האנליסטים ל-17 סנט למניה. גם ההכנסות היו מעל הציפיות: 262 מיליון דולר, לעומת ציפייה ל-250 מיליון דולר, ועלו ב-44% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. ההפסד הנקי של סנאפ ברבעון הזה עמד על 353 מיליון דולר, ירידה של 20% מהרבעון הקודם בו הפסידה 385 מיליון דולר.

מספר המשתמשים של סנאפ בצפון אמריקה ירד מ-81 מיליון ברבעון הקודם ל-80 מיליון ברבעון הנוכחי, ומספר המשתמשים האירופאים ירד מ-62 מיליון ל-61 מיליון משתמשים.

מנכ"ל החברה, אוון שפיגל, טען בשיחת המשקיעים כי הסיבה לירידה במספר המשתמשים היומיים היא "תדירות מעט נמוכה יותר של שימוש בקרב בסיס המשתמשים שלנו בעקבות עיצוב הפלטפורמה מחדש". לטענתו, התסכול הגדול ביותר לגבי העיצוב המחודש בקרב משתמשים כבר בא לידי ביטוי, מה שיאפשר צמיחה עתידית במספר המשתמשים. בנוסף, הוא אמר כי העיצוב המחודש מביא לצמיחה של 8% בשימור משתמשים בני 35 ומעלה.

סנאפ פרסמה בפעם הראשונה גם את מספר המשתמשים החודשיים שלה בארה"ב ובקנדה - 100 מיליון, המספר הגבוה ביותר אי-פעם לדברי החברה. טים סטון, המנהל הפיננסי החדש של סנאפ, אמר כי הוא מעוניין להפוך כל חלק באפליקציה לכזה שאפשר להפיק ממנו רווח.

תחזית ההכנסות של החברה - נתון נוסף שהיא מפרסמת לראשונה - עומדת על 265-290 מיליון דולר ברבעון השלישי. בנוסף, סנאפ הראתה עלייה של 65% בהכנסות למשתמש במחוז "שאר העולם", המתייחס למדינות מתפתחות, שעמדו על 0.96 דולר. אם סנאפ תמשיך להצליח לייצר הכנסות גבוהות במדינות מתפתחות, הדבר עשוי להפוך למנוע צמיחה עבורה.

ביום פרסום הדוחות פורסם כי סנאפ בטעות הדליפה את קוד המקור של עצמה, אך הורידה את הפרסום מגיטהאב לאחר מכן. בנוסף, פורסם כי נסיך סעודיה אל-וואליד טלל השקיע בסנאפ 250 מיליון דולר בתמורה ל-2.3% מהחברה.

סנאפ מתמודדת עם תחרות גוברת מפייסבוק, שמחקה פיצ'רים מרכזיים שלה ובעיקר את הסטוריז. לאחרונה הושקה באינסטגרם פלטפורמה נוספת שמתחרה בסטוריז של סנפצ'ט - IGTV עבור סרטונים ארוכים.