יותר מ-180 שיגורים לעוטף עזה; צעירה נפגעה קשה באשכול

(עדכונים שוטפים): בעקבות הירי נפצעה לפנות בוקר באורח בינוני-קשה אזרחית זרה בשנות ה-20 לחייה מפגיעת רקטה בבית אריזה במועצה האזורית אשכול • עובדת נוספת נפצעה באורח קל • תשעה בני אדם נפצעו באורח קל-בינוני מנפילות בשדרות, והיו כמה נפילות על מבנים בעוטף • בתגובה לירי, מטוסי קרב תקפו עשרות מטרות טרור ברצועת עזה, בהן נהרגו שלושה פלסטינים • מכללת ספיר לא תיפתח היום • הופסקה תנועת הרכבות במקטע אשקלון עד שדרות

בית בשדרות שנפגע מרקטה/ צילום: רויטרס
בית בשדרות שנפגע מרקטה/ צילום: רויטרס

מטח כבד של יותר מ-180 רקטות נורו מאז אמש מרצועת עזה ליישובים בנגב המערבי. בעקבות הירי נפצעה לפנות בוקר באורח בינוני-קשה אזרחית זרה בשנות ה-20 לחייה מפגיעת רקטה בבית אריזה במועצה האזורית אשכול. עובדת נוספת נפצעה באורח קל.

מרבית הרקטות שנורו אל עבר ישראל נפלו בשטחים פתוחים אך חלקן פגעו בשטח יישובים במועצות האזוריות הסמוכות לגבול רצועת עזה. בשדרות אותרו שש נפילות רקטות, מרביתן בשטחים פתוחים בתחומי העיר. בנוסף אותרה פגיעה ישירה של רקטה בבית במועצה אזורית חוף אשקלון. עוד נפגע מפעל במועצה האזורית שער הנגב. מערכת כיפת ברזל יירטה 30 מתוך השיגורים אשר מרביתם התפוצצו בשטחים פתוחים.

בתגובה תקף צה"ל יותר מ-150 יעדים ברצועה, וגורם בכיר בצבא הזהיר הבוקר כי "אנחנו קרובים למערכה", והדגיש כי אם יידרש - יישובים יפונו. סמוך לשעה 10:00 חודשו תקיפות חיל האוויר ברצועה. ב12:00 עדכן דובר צה"ל כי חיל האוויר ביצע תקיפה נוספת ברצועת עזה, שכוונה נגד תשתיות תת-קרקעיות של חמאס. על פי ההודעה הותקפו כמה מטרות לאורך הרצועה, בהן מתחם צבאי במזרח רפיח, פיר מנהרה ממערב לג'בליה ושתי מנהרות בקרבת החוף במרכז הרצועה.

שר הביטחון ליברמן, שוחח עם ראש עיריית שדרות ועם ראשי המועצות האזוריות בעוטף עזה, שיבח אותם על כושר העמידה ועל הגיבוי שהם נותנים לצה"ל, ואמר "נעשה מה שצריך לעשות".

הנשיא ראובן ריבלין: "אנחנו מתכנסים בעוד עינינו וליבנו עם תושבי הדרום, שהיו נתונים כל הלילה למתקפה נפשעת. איננו יודעים מה נכון לנו ולאן פנינו. מה שברור שעל כל פגיעה נשיב בעוצמה, ובימים הקשים האלה, על כולנו לעמוד יחד. זה הזמן לפתוח את לבנו ובתינו לטובת תושבי הדרום. נעמוד יחד בתקופה הקשה הזו, נוכל לה, ונצא ממנה מחוזקים".

23 בני אדם נפצעו אמש מירי הרקטות, בהם גבר כבן 34 במצב קל-בינוני עם פציעות בגפיים, גבר כבן 20 במצב קל עם חבלות בגפיים ואישה במצב קל שנחבלה ברגלה בזמן ריצה למרחב המוגן. 15 מבין הפצועים שוחררו במהלך הלילה.

צה"ל תקף בתגובה יותר ממאה מטרות טרור ברצועת עזה. משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי שלושה נהרגו, בהם בכיר בזרוע הצבאי של חמאס, אישה בהריון ופעוטה בת שנה וחצי. 12 נוספים נפצעו בתקיפות.

גורם צבאי בכיר אומר כי הוא מאמין שהתקיפות יימשכו, וכי אם הדבר יידרש, ישובים יפונו. "חמאס מתרחק מהסדרה והרגעה, ומתקרב למערכה בה הוא יוכה מכה קשה", אמר הגורם שהוסיף כי הארגון הולך "למסלול של התנגשות וחיכוך, מתוך רצון לייצר משוואה חדשה. הלילה הוא פועל יוצא של מה שקרה מול שני הצלפים שחוסלו שלשום. חמאס יבין בשעות הקרובות שזה לא הכיוון הנכון לבחור בו".

דיון הערכת המצב, בראשות ראש הממשלה ושר הביטחון, שהתקיים בקריה בתל-אביב / צילום: אריאל חרמוני, משרד ה
 דיון הערכת המצב, בראשות ראש הממשלה ושר הביטחון, שהתקיים בקריה בתל-אביב / צילום: אריאל חרמוני, משרד ה