עובדי ערוץ 10: בעלי המניות התנהגו אלינו באופן מביש

יו"ר ועד העובדים של ערוץ 10 דוד אוחיון מתאר היום תחושות קשות של העובדים לא רק בגלל החשש הטבעי למקום עבודתם אלא גם בשל היחס בו נתקלו העובדים מצד בעלי המניות • "הדבר הכי משמעתי שלא קרה בכל התהליך הוא שלא כינסו את העובדים. אנחנו חיים משמועות. מפושים של כלי תקשורת"

עובדי ערוץ 10 מפגינים / צילום: אוריה תדמור
עובדי ערוץ 10 מפגינים / צילום: אוריה תדמור

ההודעה על אישור המיזוג של רשת וערוץ 10 הותירה היום את עובדי ערוץ 10 מופתעים - כמו רוב התעשייה הם הניחו שההחלטה צפויה רק ב- 15 לחודש מה שמותר להם עוד מספר ימים להיערך. ככל הידוע חברת החדשות צפויה להמשיך לפעול כמעט ללא שינוי פרסונאלי. מי שצפוי להתמודד עם אובדן מקום העבודה הם כ- 180 עובדי הערוץ.

יו"ר ועד העובדים של ערוץ 10 דוד אוחיון מתאר היום תחושות קשות של העובדים לא רק בגלל החשש הטבעי למקום עבודתם אלא גם בשל היחס בו נתקלו העובדים מצד בעלי המניות.

"הדבר הכי משמעתי שלא קרה בכל התהליך הוא שלא כינסו את העובדים. אנחנו חיים משמועות. מפושים של כלי תקשורת. עבור בעלי המניות שלנו אנחנו לא קיימים. וזה מביש. כאילו אנחנו סטטיסטים שמזיזים מצד לצד. לא נספרים על ידם. לא אכפת להם. בעבר היו בעלי מניות שעם כל המשברים- והם שפכו פה הרבה כסף שהיו מגיעים לדבר איתנו. יוסי מיימן, רון לאודר- היו מבררים מה קורה. בעלי המניות עכשיו לא רואים אותנו. לא דיברו עם העובדים לאורך כל המשבר ולא בהחלטה על המיזוג".

לדבריו "אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שתוך חודש הכל ירוץ בקצב מטורף. אמרו לנו שתהליך הסגירה ייקח כחודש בראשון לנובמבר התהליך כבר יהיה מאחורינו. זה יבוא כמו רוח סערה".

מחר צפויה אסיפת עובדים עם מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי. בינתיים שלחו נציגות עובדי ערוץ 10 מכתב ליו"ר דירקטוריון ערוץ 10 שמואל גרטלר בו הם מבקשים פגישה דחופה עם נציגות העובדים.

"היום פורסם בכלי התקשורת כי הממונה על ההגבלים העסקיים אישרה את עסקת המיזוג בין ערוץ 10 לבין רשת" נכתב במכתב. "כידוע, במסגרת המיזוג צפוי מקום העבודה הנוכחי שלנו, ערוץ 10, להיסגר ולהתמזג במסגרת הפעילות של רשת. לאור האמור, בקרב עובדי הערוץ קיימת אי-ודאות גדולה בנוגע לביטחונם התעסוקתי, והעובדים חוששים כי בקרוב מאוד הם יאבדו את משרתם ואת מטה לחמם עקב המיזוג הצפוי. העובדים נמצאים כבר שבועות רבים בעננת אי-ודאות וחרדה, מוזנים משמועות ומתעדכנים מידיעות באמצעי התקשורת השונים לגבי ההתפתחויות המשפיעות על עתידם. ניסיונות חוזרים ונשנים לפזר את מסך הערפל באמצעות ישיבות מול הנהלת הערוץ, נתקלים בתשובות חלקיות במקרה הטוב, ועד רגע זה ממש, מעט מאד ידוע לגבי גורל העובדים במסגרת המיזוג המתוכנן".

"ברצוננו להדגיש כי מדובר בעובדים נאמנים, חלקם הגדול עובד למעלה מעשר שנים בערוץ והם מהווים את חוט השדרה המרכזי המחזיק את פעילות הערוץ לאורך השנים ואף היום בתקופת אי הוודאות הקשה ביותר ממשיכים העובדים לשאת בעול, להמשיך ולתפקד ללא אופק ועתיד נראים לעין תוך כמעט תחושת שליחות" .

"לאור האמור, ומאחר שברור כי הכרעות גורליות עומדות להתקבל בשבועות הקרובים על ידי בעלי המניות של הערוץ, אנו מבקשים להיפגש איתך בימים הקרובים על מנת להעלות בפנייך את הסוגיות המרכזיות הנוגעות לשמירת זכויותיהם ותנאי הפרישה של העובדים שיסיימו את העסקתם כתוצאה מהמיזוג ולדאוג לכך שההחלטות על סגירת עסקת המיזוג (Closing) לא תתקבלנה באופן חד צדדי, מבלי להתחשב בהשלכות על עובדי הערוץ הנאמנים".