כללית ו-Day Two חתמו הסכם שת"פ בתחום מיפוי חיידקי המעי

כללית תציע את הבדיקה של DayTwo ואת האפליקציה בסבסוד משמעותי ללקוחותיה • הבדיקה נועדה לחולי סוכרת וקדם-סוכרת, וגם למבקשים לשמור על רמות סוכר קבועות בדם

ליהיא סגל, מנכ"לית DayTwo / צילום: סמדר כפרי
ליהיא סגל, מנכ"לית DayTwo / צילום: סמדר כפרי

חברת DayTwo, אשר פיתחה בדיקה לאבחון חיידקי המעי ואפליקציה לתזונה מותאמת אישית על פי תוצאות הבדיקה, תשתף פעולה עם שירותי בריאות כללית. זהו ההסכם המסחרי הראשון של החברה עם מבטח בריאות גדול.

במסגרת ההסכם כללית תציע את הבדיקה של DayTwo ואת האפליקציה בסבסוד משמעותי ללקוחותיה, האפליקציה תמותג במיתוג של הכללית ולשירות יתלווה גם ייעוץ אונליין עם דיאטנית של הכללית.

הבדיקה של DayTwo נועדה בעיקר לחולי סוכרת וקדם-סוכרת, אולם היא תוצע על ידי הכללית לכל מטופליה שחשוב להם לשמור על רמות סוכר קבועות בדם מסיבות שונות.

הבדיקה מבוססת על מחקריהם של פרופ' ערן סגל ופרופ' ערן אלינב, אשר מיפו את הקשר בין חיידקי מעי שונים לבין אופן פרוק המזון וכתוצאה מכך רמת הסוכר בדם. המחקרים מצאו כי אצל אנשים שונים בעלי הרכב חיידקי מעי שונה, יכולים מזונות דומים לגרום לתגובת סוכר בדם שונה לגמרי. כך, אצל אדם מסויים גלידה מעלה את רמות הסוכר בדם יותר מאשר לחם, ואצל אדם אחר זה הפוך. המטופל מקבל לאחר הבדיקה אפליקציה המנחה אותו אילו מזונות עדיף לו לאכול, על פי הרכב חיידקי המעי הספציפי שלו, כדי לשמור על רמות סוכר תקינות בדם.

השירות יחל לפעול לקראת סוף השנה. המוצר יהיה חלק מחבילה הכוללת מפגשי און־ליין עם דיאטניות קליניות לסיוע והדרכה.