בקרוב: הסכם גג ביהוד מונוסון לבניית 7,600 דירות

הצפי לאכלוס הוא בשנים 2023-2032 • ההסכם עתיד לכלול גם למעלה מ-600 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר

אתר בנייה בנוה מונוסון  / צילום: תמר מצפי
אתר בנייה בנוה מונוסון / צילום: תמר מצפי

עיריית יהוד מונוסון ורשות מקרקעי ישראל נמצאים בישורת האחרונה לקראת חתימת הסכם גג. על פי נתוני העירייה, הסכם הגג צפוי לכלול בניית 7,600 דירות חדשות בשני מתחמים בעיר בשנים הקרובות. 4,100 יחידות דיור במתחם גני יהודה שעל פי הנתונים הצפי לאכלוסן הוא בין השנים 2023 ל-2030 ו-3,500 יחידות דיור במתחם מגשימים עם אכלוס משוער בשנים 2025-2032. עוד על פי נתוני העירייה, ההסכם עתיד לכלול גם למעלה מ-600 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר.

עוד על פי פרטי ההסכם, שנזכיר שטרם נחתם, כ-412 מיליון שקל יוקצו לטיפול בתשתיות כמו תחבורה, גנים ציבוריים, פתרונות ניקוז ופיתוח מרכז העיר וכ-350 מיליון שקל למוסדות ציבור וחינוך. לצד תקצוב נושאים נוספים, היקף הסכם הגג צפוי לעמוד על יותר ממיליארד שקל.

במקביל, ההסכם גם כולל התייחסות להתחדשות עירונית בתחומי העיר. כך, על פי הנוסח המתגבש, יוקצו ברחבי העיר מגרשים לטובת קרקע משלימה לפרויקטים במסגרת פינוי בינוי כדי להגדיל את הכלכליות למימושם. על פי נתוני העירייה, מדובר בכחמישה מתחמים ברחבי העיר שכדי שיוכלו לצאת לפועל יש צורך בקרקע משלימה. מדובר במתחמים ביקובסקי, קדושי מצרים, הרמב"ם והרצל.

נזכיר כי עד כה נחתמו הסכמי גג מול עשרות רשויות מקומיות עם פוטנציאל בינוי של יותר מ-300 אלף יחידות דיור חדשות. עם זאת, קשה להעריך היום כיצד ייושמו הסכמי הגג במקומות השונים כאשר יש מי שטוען שהיעדר התייחסות של ההסכמים ליכולת של הרשות לקלוט את יחידות הדיור מבחינה פיננסית עשוי להתברר כטעות קשה בהמשך הדרך.