נתיבי איילון ייחסמו לתנועה ל-24 שעות בסוף השבוע הבא

זאת בעקבות הקמת גשר חדש להולכי רגל ואופניים בת"א, גשר יהודית • מדובר בפרויקט שיחבר את מזרח ת"א למערבה – אזורי ביצרון ומונטיפיורי - שני אזורים מתחדשים לעסקים ומגורים • העבודות מתוכננות להתבצע ב-6 סופי שבוע במהלך החודשים הקרובים, כאשר בכל פעם ייחסמו נתיבי איילון לכיוון אחד למשך 24 שעות

הדמיית גשר יהודית / חן אדריכלים
הדמיית גשר יהודית / חן אדריכלים

בעקבות הקמת גשר חדש להולכי רגל ואופניים בתל-אביב, גשר יהודית, בחודשים הקרובים ייחסמו נתיבי איילון החל מסוף שבוע הבא. מדובר בפרויקט שיחבר את מזרח תל-אביב למערבה - אזורי ביצרון ומונטיפיורי - שני אזורים מתחדשים לעסקים ומגורים.

העבודות יתחילו כבר ביום שישי הבא, 31 לאוגוסט, בשעה 18:00 בערב, ויימשכו עד השעה 18:00 למחרת. בזמנים אלה תתקיים חסימה של איילון צפון בקטע שבין צומת גנות לבין מחלף השלום ובקטע שבין צומת חולון ועד מחלף השלום. התנועה באיילון דרום תתאפשר כרגיל, כמו גם התנועה באיילון צפון ממחלף השלום ואילך.

העבודות מתוכננות להתבצע במהלך 6 סופי שבוע במהלך חודשים הקרובים, כאשר בכל פעם ייחסמו נתיבי איילון לכיוון אחד למשך 24 שעות. העבודות נעשות בתיאום מלא עם משטרת ישראל, ובאישור משרד העבודה והרווחה.

באזור החסימות עלולים להיווצר שיבושי תנועה כבדים - מדי יום עוברים בו כ-750 אלף רכבים כמו גם עשרות רכבות הנוסעות מצפונה של המדינה לדרומה, ולהיפך. הקמת הגשר כוללת הנפת ששת קורות הפלדה המרכיבות את הגשר שמשקלן הכולל מעל 1000 טון, מדובר במבצע מורכב הנדסית ובטיחותית, המתבצע בעורק התחבורה הראשי והעמוס ביותר בישראל.

לאור היקף העבודות ומורכבותן, הכולל העברת והנפת קורות פלדה עצומות נדרשת חסימה הרמטית של התנועה של כל כלי הרכב בציר וכן של כלל הרכבות העוברות בתחנות ת"א. לאור זאת, הוחלט כי העבודות יתקיימו בסופי השבוע. זאת, בתיאום עם כלל הגורמים המקצועיים, בהם משטרת ישראל, ובאישור משרד העבודה והרווחה.

הפרויקט מבוצע על ידי חברת נתיבי איילון ואמור לעודד תחבורה ירוקה ובטוחה ברגל ובאופניים ולאפשר לתושבי רמת-גן וגבעתיים להגיע ללא רכב למרכז תל-אביב. בנוסף, הגשר יאפשר בעתיד גישה נוחה יותר לתחנת הרכבת הקלה (הקו האדום) שתהיה בקצה המערבי של שדרות יהודית. בנוסף, תתאפשר גישה נוחה יותר עבור תושבי שכונת ביצרון ויד אליהו וכן עבור תושבי רמת-גן וגבעתיים למרכז תל-אביב ולמתחם התרבות (הסינמטק, מוזיאון תל-אביב, היכל התרבות) ותושבי מערב העיר יוכלו להגיע בקלות לפארק שדרות ההשכלה, סקייטפארק "גלית", היכל נוקיה וכו'.

הדמיית לילה גשר יהודית / חן אדריכלים
 הדמיית לילה גשר יהודית / חן אדריכלים

בנתיבי איילון מציינים כי שיטת בניית הגשר מפחיתה את ההפרעה לתנועה וממזערת את הפגיעה בשגרת חיי התושבים, מאחר ומרבית עבודות ההכנה של הגשר מתבצעות כבר מראש במקום אחר.

הפרויקט מנוהל ומשותף לעיריית תל-אביב-יפו, משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון. אורכו של הגשר יהיה כ-110 מטרים, גובה השיא כ-18 מטרים ורוחבו כ-11 מטרים. הגשר יהיה מחולק למסלול אופניים ושביל הולכי רגל עם ריצוף עץ. בין השניים יפריד אזור ישיבה עם ריהוט רחוב ומתקני חנייה לאופניים. חלקו העליון של הגשר יהיה מקורה.