בלחץ החרדים: שר התחבורה הורה לבטל עבודות באיילון בשבת

כ"ץ דורש מחברת נתיבי איילון להגיש לו בהקדם תכנית לביצוע העבודות בדרכים אחרות, כולל במהלך שעות הלילה המאוחרות • ח"כ זנדברג: "הכניעה הבלתי נסבלת של כ"ץ לחרדים מוכיחה כמה הממשלה הזאת מרחיקה את ישראל מהדמוקרטיה הליברלית" • ליצמן: "לאורך כל הדורות שמירת שבת הנה ערך עליון כיום המנוחה הלאומי"

הדמיית גשר יהודית / חן אדריכלים
הדמיית גשר יהודית / חן אדריכלים

שר התחבורה ישראל כ"ץ הורה הבוקר לבטל את עבודות הקמת גשר יהודית, שהיו אמורות להביא לחסימה של נתיבי איילון ל-24 שעות בסופ"ש הבא.

"ההודעה של עיריית תל אביב - יפו שפורסמה אתמול באמצעות חברת 'נתיבי איילון' על הקמת גשר יהודית וסגירת ציר נתיבי איילון לתנועה במהלך ששה סופי שבוע, לצורך ביצוע העבודות, היא הודעה מקוממת ומיותרת", מסר כ"ץ. לדברי השר, גם דרך הביצוע שנבחרה להקמת הגשר נראית כבעייתית ועלולה לפגוע פגיעה קשה ולא מידתית בכלל הציבור במהלך סופי השבוע. בעקבות זאת, הורה השר כ"ץ לחברת נתיבי איילון, להקפיא לאלתר את ביצוע כל העבודות המתוכננות להקמת הגשר ולהגיש לו בהקדם תכנית לביצוע העבודות בדרכים אחרות, כולל במהלך שעות הלילה המאוחרות, כפי שנעשה במקרים דומים בעבר וכמקובל בארץ ובעולם.

בתגובה להחלטתו של כ"ץ, מרצ פנתה לסיעות האופוזיציה בדרישה לקיים דיון פגרה מיוחד.  יו״ר מרצ ח״כ תמר זנדברג: ״במדינה דמוקרטית-ליברלית ב-2018 עבודות תשתית צריכות להתנהל בהתאם לצרכים ובאופן שהכי פחות פוגע באזרחים, ולא לפי גחמות חשוכות של פוליטיקאים שמשרתים רבנים ולא את הציבור. הכניעה הבלתי נסבלת של כ"ץ לחרדים מוכיחה כמה הממשלה הזאת מרחיקה את ישראל מהדמוקרטיה הליברלית״.

סגן שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן מסר כי "מברך את שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ שגילה אחריות ציבורית ומנע פגיעה מיותרת בסטטוס קוו ובמסורת ישראל. לאורך כל הדורות שמירת שבת הנה ערך עליון כיום המנוחה הלאומי. ביטול העבודות בשבת בגשר יהודית הנו צעד ערכי מבורך שמבטא שיקול דעת נכון, על פני התגרות ופגיעה כלפי האוכלוסיה הדתית והמסורתית, שהן רוב הציבור בישראל".

יו״ר האופוזיציה ציפי לבני: ״אין חדש בממשלת הכניעה. לא על השבת נתניהו שומר אלא על עצמו. בבחירה בין הציבור להישרדות פוליטית - נתניהו בוחר בהישרדות אישית על חשבון כלל הציבור. מול קואליצית הקיצונים צריך להעמיד קואליצית חירום".

אתמול פורסם כי בעקבות הקמת גשר חדש להולכי רגל ואופניים בתל-אביב, גשר יהודית, בחודשים הקרובים ייחסמו נתיבי איילון החל מסוף שבוע הבא. מדובר בפרויקט שיחבר את מזרח תל-אביב למערבה - אזורי ביצרון ומונטיפיורי - שני אזורים מתחדשים לעסקים ומגורים. העבודות היו אמורות להתחיל כבר ביום שישי הבא, 31 לאוגוסט, בשעה 18:00 בערב, ולהימשך עד השעה 18:00 למחרת. בזמנים אלה הייתה אמורה להתקיים חסימה של איילון צפון בקטע שבין צומת גנות לבין מחלף השלום ובקטע שבין צומת חולון ועד מחלף השלום. התנועה באיילון דרום הייתה מתאפשרת כרגיל, כמו גם התנועה באיילון צפון ממחלף השלום ואילך. העבודות תוכננו להתבצע במהלך 6 סופי שבוע במהלך חודשים הקרובים, כאשר בכל פעם ייחסמו נתיבי איילון לכיוון אחד למשך 24 שעות.