לאחר יממה וחצי: תחנת הכוח דוראד חזרה לפעילות סדירה

דוראד מספקת קרוב לעשירית מסך החשמל במשק וכחמישית מהחשמל המיוצר על ידי היצרנים הפרטיים, אך לא הורגשה השפעה על המשק • מדובר בתקלה בצינור מי הים הראשי, שמשמש את התחנה לצורך קירור הטורבינות

אתמול בצהריים (ב') שבה תחנת הכוח דוראד לפעילות סדירה, לאחר יממה וחצי של השבתה.  

תקלה בצינור הקירור הראשי בדוראד השביתה את תחנת הכוח הפרטית השנייה בגודלה בישראל, כך נודע ל"גלובס". דוראד מספקת קרוב לעשירית מסך החשמל במשק וכחמישית מהחשמל המיוצר על ידי היצרנים הפרטיים. נכון לשעה, אין השפעה על אספקת החשמל במשק, זאת בזכות הרזרבות של חברת החשמל והפעלה של יחידת ייצור אחרת.

מדובר בתקלה בצינור מי הים הראשי, שמשמש את התחנה לצורך קירור הטורבינות. בסביבות השעה שש בבוקר התגלה על ידי עובדי החברה פיצוץ אשר הוביל לנזילת מי ים מהצינור. בחברה הסבירו כי בשל המליחות הגבוהה בקרבת הצינור לא מדובר באירוע נדיר ועם זאת, תיתכן השבתת התחנה למשך כמה ימים.

נכון לשעה זאת, צוותי החברה מנסים לאתר את מיקום הפריצה בצינור ולהוציא את המים שהצטברו כדי להעריך את מידת הנזק אשר נגרם לצינור. בחברה שללו אפשרות של גרימת הנזק לסביבה כתוצאה מכך היות שמדובר בצינור מי ים ולא בחומרים מסוכנים.

בין הלקוחות הגדולים של דוראד ניתן למנות את שטראוס ובנק הפועלים. הלקוחות ממשיכים לקבל חשמל כרגיל בשל הגיבוי של מנהל המערכת של חברת החשמל. על פי גורמים המקורבים לחברה, דוראד אמורה לשאת בעלויות של התיקון.

למרבה המזל, התקלה אירעה בשעות הבוקר בהן הביקוש לחשמל נמוך יחסית - דבר שמאפשר למנהל המערכת של חח"י להעירך בהתאם עם הרזרבות להמשך היום. על פי אתר חברת החשמל שיא הביקוש לחשמל צפוי להירשם בשעה 15:00 בצהריים.