טיפאני'ס תשפץ את חנות הדגל במנהטן ב-250 מיליון דולר

יצרנית התכשיטים שנוסדה ב-1837 מבקשת לקצר את התורים בחנות

חנות הדגל של טיפאני בשדרה החמישית בניו-יורק. הימור על הבניין הישן / צילום: רויטרס, Mike Segar
חנות הדגל של טיפאני בשדרה החמישית בניו-יורק. הימור על הבניין הישן / צילום: רויטרס, Mike Segar

בניין טיפאני המפורסם בפינת השדרה החמישית ורחוב 57 בניו-יורק - שבו "שום דבר רע לא יכול לקרות לך", כפי שאמרה הולי גולייטלי שאותה גילמה אודרי הפבורן בסרט מ-1961 - הוא ככל הנראה הדוגמה הנצחית ביותר לדמותו של עולם הקמעונאות לפני הגעת האינטרנט.

לפיכך זה מרשים מאוד שבתגובה למתקפת הקניות המקוונות החליטה טיפאני של 2018 לבצע הימור גדול על הבניין הישן הזה. טיפאני משקיעה 250 מיליון דולר בשיפוץ בניין הדגל בן 78 השנים.

הרעיון הוא להפוך את המכירות למהירות וקלות יותר. בעונת הקניות של החגים נאלצים הקונים להמתין זמן ממושך בתורים ארוכים לקופה בגלל היעדר שטח מספיק, ולוקח זמן רב מדי עד שהתכשיטים מגיעים מהכספת לידי הקונים.

טיפאני מחזיקה בבעלות על הבניין בן 11,500 המ"ר, שנמצא באחד מאזורי הקניות היוקרתיים ביותר בעולם. הבניין שוכן ליד ברגדורף גודמן, חנות אפל ומגדל טראמפ במרכז מנהטן. רק כ-4181 מ"ר (45,000 רגל רבועה) משמשים כשטח מכירות פעיל, והשאר משמש כשטחי משרד וניהול, שיצומצמו באופן דרמטי.

למרות שהחנות מורכבת מכמה קומות שבהן נמכרים מוצרים, הגישה לאזורים העליונים בעייתית בגלל המעליות האיטיות. השיפוץ נועד לפתור את הבעיה הזו.

טיפאני מתכננת להשקיע בשיפוץ עד 2% מסך המכירות העולמיות שלה, והיא מקווה להשלימו עד הרבעון האחרון של 2021. החנות מניבה מדי שנה 10% מסך מכירות טיפאני בעולם כולו.