בגלל תקלות בחגורה: פורד מבצעת ריקול לכ-2 מיליון מכוניות

ענקית הרכב האמריקאית תאסוף כ-2 מיליון טנדרים מסדרת F המוכרת שלה לאחר דיווחים על תקלות במערכת הידוק החגורות האוטומטית • התקלה תעלה לפורד כ-140 מיליון דולר בשורת הרווח סופי, כך אומרים בחברה

טנדר של חברת פורד / צילום: רויטרס, אלי סונג
טנדר של חברת פורד / צילום: רויטרס, אלי סונג

פורד  מבצעת ריקול לכ-2 מיליון טנדרים לאחר שהחברה קיבלה דיווחים על תקלה בציוד חגורות הבטיחות שעלולה לגרום לעשן או אש. הריקול מעכב את קצב המכירות של סדרת F הנמכרת ביותר של פורד ועלול לפגוע ברווחיות החברה.

אתמול (ה'), הודיעה החברה ממישיגן שתבצע ריקול לרכבי F-150 מדגמי 2015-2018. בפורד אומרים שחגורות הבטיחות שמתהדקות אוטומטית ברכביה "עשויות להוציא ניצוצות בזמן ההפעלה" ועד כה ידוע על 23 דיווחים בסך הכל על מקרים דומים באמריקה הצפונית, רובם בארה"ב.

מנגנון ההידוק האוטומטי ברכבי פורד אמור לזהות מצב של תאונה דרך מערכות הרכב ומיד להסיר שרכים מיותרים בחגורת הבטיחות ולנעול אותה במקומה.

בפורד הודיעו כי החלו בחקירה וגילו כי הניצוצות ממנגנון החגורה עלולים להצית את שטיחי הרכב או ליצור עשן שיקשה על הראייה ברכב, מה שהוביל לריקול הנרחב.

עם זאת, בפורד מציינים שהחברה אינה מודעת לפציעות בעקבות התקלה.

במסחר בוול סטריט, מניית פורד  ירדה אתמול ב-0.74%, ומתחילת השנה ב-24% בסך הכל.

ענקית הרכב האמריקאית מצפה לכ-140 מיליון דולר בהוצאות ברבעון השלישי שלה בהקשר לתקלה. 

נציין כי עד כה פורד מכרה קרוב ל-900,000 טנדרים מסדרת F בשנה שעברה. מדובר ברכב הנמכר ביותר בתעשיית הרכב האמריקאית והמרוויח הגדול ביותר בחברת פורד, כאשר הוא נמכר סביב תג המחיר של 45,000 דולר בממוצע.

הריקול הזה מגיע בזמן שפורד נמצאת בלחצים לקיזוז העלויות בחברה והגדלת הרווחיות, זאת עקב האטה ברווחי החברה לאחרונה. 

ריקולים היו מחלתה של פורד בשנתיים האחרונות, באוקטובר האחרון, החברה ביצעה ריקול ל-1.3 מיליון רכבים מסדרת F עקב תקלת דלתות. הריקול ההוא עלה לפורד כ-267 מיליון דולר בשורה התחתונה בדוחותיה הכספיים.