יותר פרטיות, פחות נוחות: מה יתחדש בגרסה הבאה בגוגל כרום

מפתחי כרום נערכים להשקת הגרסה ה-70 בחודש הבא ומכריזים על מספר שינויים הנוגעים להתחברות לדפדפן, בעקבות ביקורת שספגו

גוגל כרום / צילום: SHUTTERSTOCK
גוגל כרום / צילום: SHUTTERSTOCK

גוגל, החוגגת בימים אלה 20 שנה להקמתה, צפויה להשיק באמצע החודש הבא את הגרסה ה-70 של דפדפן Chrome (כרום), השולט בכשני שלישים משוק הדפדפנים העולמי. בפוסט שפרסמה גוגל בבלוג שלה היא הודיעה כי תערוך מספר שינויים הקשורים לאופן ההתחברות (Sign In) לכרום, על רקע ביקורות שספג מצד משתמשים ומומחים.

כיום, כאשר הגולש מתחבר לחשבונו בשירותי גוגל דוגמת ג'ימייל, הוא מתחבר אוטומטית גם לחשבונו בדפדפן. בגרסה 70 תאפשר גוגל להפריד בין ההתחברות לכרום לבין הכניסה לשירותיה, ותודיע לגולש בצורה ברורה יותר אם הוא מחובר לדפדפן, ואם הוא מסנכרן סיסמאות, היסטוריית גלישה ואתרים מועדפים בין המכשירים השונים שבהם הוא משתמש.

הדבר אמור לתת מענה לטענות לפיהן גוגל מחברת אוטומטית את הגולש לדפדפן כאשר הוא מתחבר לאחד משירותיה, על-מנת לחלץ ממנו מידע רב ככל האפשר, שאפשר להצליב ולהתאים על בסיסו פרסומות. עם זאת, נראה כי ברירת המחדל עדיין תהיה להתחבר לדפדפן ולשירותים גם יחד. גם בגרסה הנוכחית, 69, אפשר להפעיל את האפשרות הזאת, אך היא חבויה למדי - ומסתתרת בכתובת chrome://flags/#account-consistency.

שינוי נוסף שצפויה גוגל לערוך נוגע לאופן מחיקת קובצי הקוקיז המאפשרים התחברות אוטומטית לאתרים ושירותים שונים. כיום, כאשר הגולש בוחר למחוק את הקבצים, כרום עדיין שומר את הקבצים הנוגעים לחשבון הגוגל שלו - כדי שיישאר מחובר. החל מגרסה 70, כל הקוקיז יימחקו, והגולש ינותק. אף על-פי שלשינוי הזה יש יתרונות בכל הנוגע לאבטחה ופרטיות, נראה שהוא עלול לפגוע במידת מה בנוחות השימוש, אלא אם גוגל תהפוך את ההתנתקות מהחשבון לאופציונלית בלבד.