קאר של אלוני חץ משתתפת בהשקעת 900 מיליון ד' במגדל חדש

מדובר בהשקעה ראשונה מחוץ לוושינגטון די.סי שמבצעת החברה האמריקאית, שאלוני חץ מחזיקה בכמחצית ממנה

נתן חץ, מנכ"ל אלוני חץ / צילום: תמר מצפי
נתן חץ, מנכ"ל אלוני חץ / צילום: תמר מצפי

חברת קאר (Carr) האמריקאית, בה מחזיקה אלוני חץ  כמחצית מהבעלות, מבצעת השקעה ראשונה מחוץ לוושינגטון די.סי, בירת ארה"ב, עם כניסה לשותפות בפרויקט משרדים בבוסטון, בהשקעה כוללת מוערכת של 900-920 מיליון דולר (כ-3.2 מיליארד שקל). קאר, בה מחזיקה אלוני חץ בשותפות שווה עם בנק ג'י.פי מורגן צ'ייס , מחזיקה ומנהלת נכסי נדל"ן מניב באזור המטרופולין של העיר וושינגטון, ובאחרונה הדירקטוריון שלה החליט להרחיב את פעילותה לבוסטון.

היום עדכנה אלוני חץ כי קאר חתמה על הסכם לרכישת מחצית מהזכויות בקרקע עליה מתוכננת הקמת מגדל משרדים שיכלול יותר מ-40 קומות עם שטחי השכרה של כ-88 אלף מ"ר (כ-965 אלף רגל רבוע) שיישא את השם One Congress. קאר תוביל את תהליך הפיתוח, ניהול הבינוי וההשכרה של המגדל, יחד עם השותף - ככל הידוע חברת הנדל"ן האמריקאית National Real Estate, המתמחה בניהול ופיתוח פרויקטים רחבי היקף.

לפי ההסכם, עד למועד העברת הזכויות בקרקע לבעלות משותפת קאר תשקיע בקידום הפרויקט סכום של עד 37 מיליון דולר להמשך מימון עלויות התכנון, תשלומי אגרות ותשלומים נדרשים לפינוי שוכרים קיימים במתחם הקיים.

במועד סגירת העסקה (קלוזינג) הצפוי במהלך הרבעון השני של 2019 יעביר השותף את הזכויות להקמת המגדל לבעלות משותפת, לפי שווי כולל של 107 מיליון דולר ובאותו מועד תשלם קאר לשותף את יתרת חלקה בתמורה בסך של כ-35 מיליון דולר.

מגדל המשרדים של קאר בבוסטון
 מגדל המשרדים של קאר בבוסטון

סיום הפרויקט - ב-2023

באלוני חץ ציינו כי השלמת העסקה והתחלת הבנייה כפופים לכמה תנאים, בהם השכרת 30% לפחות של שטחי הפרויקט, תקציב סופי מאושר להקמתו והתחייבות בנקאית למימון 40% מתקציב הפרויקט, שסיום הקמתו מוערך בשנת 2023. מלבד פעילותה של קאר, לאלוני חץ החזקה בתחום המשרדים בבוסטון בשותפות עם חברת אוקספורד פרופרטיז.

נתן חץ, מנכ"ל אלוני חץ, מסר כי "עסקה זו מהווה אבן דרך משמעותית בהתפתחותה העסקית של Carr, אשר באה אחרי תהליך בחינה ארוך ומסודר של שוק המשרדים בבוסטון. אנו מאמינים מאוד בפוטנציאל הטמון בשוק המשרדים בעיר בכלל ובפרויקט זה בפרט וצופים כי עסקה זו תהווה דריסת רגל ראשונה ומשמעותית של Carr בבוסטון. נכס זה צפוי להיות מהבולטים בעיר לאחר השלמתו, כאשר במקביל Carr תמשיך לפעול לאיתורם של נכסים מניבים נוספים בבוסטון".

מלבד החזקתה בקאר, אלוני חץ פועלת בתחום הנדל"ן המניב בישראל באמצעות החברה-הבת אמותבשווייץ באמצעות החזקה בחברת PSP ובאחרונה היא החליטה על השקעה רחבת היקף בשוק הנדל"ן המניב הבריטי. אלוני חץ, שבשליטת המנכ"ל נתן חץ והיו"ר אבי ורטהיים, מחזיקה גם בחברת האנרגיה המתחדשת אנרג'יקס, ונסחרת לפי שווי של 6.5 מיליארד שקל אחרי עלייה של 6% שמציגה מנייתה מתחילת השנה.