גורם מדיני בכיר: מעריך שתהיה פגישה בין נתניהו לפוטין

הפגישה לא תתרחש בשבועות הקרובים, אך הרוסים לא שללו על סף את האפשרות • הגורם ציין כי האירוע של הפלת מטוס הביון הרוסי אילושיון 20, על 14 אנשי הצוות שלו, ע"י אש סורית, הוא "בעיה קשה"

גורם מדיני בכיר בפמליית ראש הממשלה בניו-יורק אמר היום (ד') לכתבים ישראלים כי במסגרת שיחות טלפון עם הרוסים, ביקשה ישראל לקיים פגישה אישית בין נתניהו לבין פוטין. הדבר לא יתרחש בשבועות הקרובים שכן "יש שם עדיין לוויות והרוסים נמצאים עדיין בשיא של צריבת הטרגדיה", אך הרוסים לא שללו על הסף את האפשרות לפגישה כזו. הפגישות ברמות היועצים של המדינות ממשיכות בכל עת. גורם מדיני בכיר ציין שהאירוע של הפלת מטוס הביון הרוסי אילושיון 20 על 14 אנשי הצוות שלו על ידי אש סורית הוא "בעיה קשה", אך הוסיף שזה פלא שעד עתה במשך 3 שנים לא אירעו מקרים מן הסוג הזה.

לדברי הצד הישראלי, מדובר בשטח צפוף מאוד עם מספר רב של חילות אוויר שפועלים בו במקביל וצה"ל פעל כשורה באירוע. "בידי ישראל יש תמונה מאוד מדויקת של מה שאירע שם, ולמרות שהרוסים אינם מקבלים את התחקיר הישראלי, ישראל רוצה בהמשך התיאום הבטחוני", הסביר הגורם המדיני.

ראש הממשלה נתניהו ינאם מחר בלילה במליאת האו"ם סביב השעה 21:00 שעון ישראל. הוא צפוי להתייחס בנאומו לאיומים על ישראל מכיוון איראן ולחדירה האיראנית לתוך סוריה דבר המטריד אותו יותר כל, כולל ניסיונות של גורמים איראניים לבצע המרה לאוכלוסיה הסונית הסורית לכיוון שיעי. "האיום הכבד ביותר על ישראל כיום הוא מתוך שטח איראן וזה איום גדול יותר מאשר האיום האיראני בתוך סוריה" אמר נתניהו היום בשיחה עם כתבים ישראל, מיד אחרי שנפגש עם הנשיא טראמפ. נתניהו סירב לפרט מה ביקשה ישראל מרוסיה ומארה"ב בנוגע למשלוחי מערכות הנ"מ S-300.

בפגישה עם כתבים ישראלים אחרי פגישת נתניהו עם טראמפ הבוקר, אמר נתניהו כי אינו מוטרד מהודעות טראמפ בנוגע לתוכנית השלום שאמורה להתפרסם בשלושה-ארבעה חודשים הקרובים. לדבריו, "השאלה היא מה היא ההגדרה של המונח "מדינה" . אני מסביר כבר זמן רב כי האופן שבו אנשים מפרשים את המונח מדינה שונה מאחד לאחר ולכן, זה לא מדינה במובן המלא, אלא שלטון עצמי ומצב בו ארה"ב מודעת לגמרי לנושאים המטרידים את ישראל וזה העניין הבטחוני מעל לכל" אמר נתניהו.

לשאלת "גלובס", האם ניסה להיפגש עם אבו מאזן ולעמדתו על פגישות שמקיימים ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ויו"ר האופוזיציה ציפי לבני עם אבו מאזן ,השיב נתניהו כי כאשר היה לו צורך להיות בקשר עם ההנהגה הפלסטינית ידע כיצד לבצע זאת. נתניהו הסביר שלא ייפגש עם אבו מאזן בשלב הזה, כאשר הנשיא טראמפ עומד להניח תוכנית שלום "כדי שזה לא יהיה עקיפה של המהלך של טראמפ". נתניהו לא השיב לשאלה על הפגישות שקיימו לבני ואולמרט.

נתניהו נשאל גם על יציאתו לחופשה של דוברו לתקשורת הזרה דיוויד קיז אחרי שמספר נשים טענו בתחקירים עיתונאיים שקיז תקף אותן פיזית במפגשים פרטיים והשיב כי הוא בטוח ששגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר (אשר אליו הובא הנושא מטעמו של עיתונאי אמריקאי) עשה את כל מה שצריך היה לעשות וממילא "העניין נמצא בבדיקה של נציבות שירות המדינה". דרמר ישב ליד נתניהו בעת התדרוך. קיז השעה את עצמו מעבודתו לפני כשבועיים ולא יצא עם המשלחת הישראלית.